Na Jesenicah so se lani poleti zaradi poteka koncesijskih pogodb soočili z velikimi težavami pri zagotavljanju avtobusnih prevozov. Zaradi visokih podražitev in nesoglasij s koncesionarjem je občina začasno ostala brez mestnega potniškega prometa, problematično pa je bilo tudi zagotavljanje zadostnih sredstev za izvedbo šolskih prevozov.
Visoke podražitve avtobusnih prevozov so lani osupnile tudi župane nekaterih drugih gorenjskih občin, ki so bile prav tako kot Jesenice primorane v prilagoditve ali celo okrnitve prevozov. Letos so, kot so pojasnili župani, cene vendarle nižje. To je povezano tudi z reorganizacijo prevozov in prenosom dela šolskih prevozov na redne linije.
"Glede na vso kalvarijo, ki smo je bili lani deležni tako z mestnim potniškim prometom kot s šolskimi prevozi, je letos slika veliko boljša," je povedal jeseniški župan Peter Bohinec. Pojasnil je, da so pri koncesionarju uspeli doseči popust, tako so v sistem šolskih prevozov lahko z novim šolskim letom znova vključili tudi peti sklop, torej povezavo s Hrušico, ki so jo bili lani zaradi stroškov primorani izpustiti.
"Šole in starše smo že obvestili, da bodo s 1. septembrom znova vzpostavljeni vsi sklopi šolskih prevozov, tako kot so bili v predlanskem letu. Tako bo tudi Hrušica povezana z Osnovno šolo Toneta Čufarja Jesenice in veseli me, da bomo povzročali manj sivih las staršem iz tega dela Jesenic," je poudaril župan.
Učenci Osnovne šole Poldeta Stražišarja bodo kot doslej uporabljali javni prevoz, za tiste učence, ki se ne morejo voziti z avtobusom, pa bo zagotovljen prevoz s šolskim kombijem. Kot je povedal Bohinec, je dogovorjena cena za novo šolsko leto kljub vrnitvi petega sklopa za četrtino nižja od lanske. O nižjih cenah prevozov pa poročajo tudi iz drugih občin.
V Radovljici jim je stroške uspelo znižati na podlagi nove organizacije šolskih prevozov. Kot je pojasnila direktorica radovljiške občinske uprave Alenka Langus, je občinska uprava glede na prejšnje šolsko leto skupaj z vodstvom radovljiških osnovnih šol pristopila k racionalizaciji šolskih prevozov, tako da bo se bo del prevozov pokril z rednimi avtobusnimi linijami, pri čemer bodo učenci dobili letne vozovnice. Nekaj več prevozov bodo opravile tudi šole s šolskimi kombiji, zaradi česar se bo na šolah povečalo število nekaterih zaposlitev.
Posebne linijske prevoze bosta v šolskih letih od 2025/2026 do 2028/2029 po skupni ponudbi izvajali družbi Arriva in Luka PGT. Občina je ponudnika izbrala prek javnega naročila. Pogodba za novo šolsko znaša 250.000 evrov, ocena stroškov vozovnic za redne linije pa je 170.000 evrov. Skupaj je tako ocenjeni strošek prevozov za novo šolsko leto 420.000 evrov, medtem ko je strošek prevozov v prejšnjem šolskem letu znašal 1,23 milijona evrov.
Zaradi lanskih visokih cen so se za reorganizacijo prevozov odločili tudi v Bohinju. "Precej šolskih prevozov smo dali na medkrajevni linijski promet in otrokom kupili letne karte za redne avtobuse. Zato bo potrebno precej manj samih šolskih prevozov," je povedal bohinjski župan Jože Sodja. Tako naj bi, kot je dodal, letno privarčevali okoli 200.000 evrov.
Za nekatera območja, recimo za Nomenj, bodo kljub redni liniji za prevoze otrok nekaj časa še vedno skrbeli s šolskimi prevozi, ki jih bo izvajal zasebnik. Sredi septembra se namreč začenjajo gradbena dela na glavni cesti skozi Bled. "Dela bodo zagotovo prinesla zamude rednih avtobusov, zato bomo za ta čas, dokler se promet ne uredi, uporabljali šolski avtobus, da otroci ne bodo zamujali v šolo po pol ure in več," je pojasnil Sodja.
Z novo ureditvijo šolskih prevozov je zadovoljen tudi kranjski župan Matjaž Rakovec. Tudi v Kranju bodo v dogovoru s koncesionarjem šolske prevoze kombinirali z rednimi linijami, in sicer mestnega prometa. Nekateri otroci pa bodo uporabljali avtobuse na medkrajevnih linijah, za katere bodo ob začetku šolskega leta prejeli vozovnice.