Javno podjetje Ljubljanski potniški promet je konec lanskega leta s celjsko družbo Setekar sklenilo pogodbo za nakup še enega električnega turističnega vlakca. »Za nakup vlakca smo se odločili zaradi izredno velikega zanimanja za vožnje tako domačih kot tudi tujih obiskovalcev mesta,« so pojasnili v Ljubljanskem potniškem prometu (LPP). V javnem podjetju načrtujejo, da bosta oba vlakca poleti in decembra sočasno vozila po mestu, saj takrat opažajo povečano zanimanje turistov za vožnjo.
Epidemija oklestila potnike
»Z obema vlakcema bomo zagotovili odhode izpred mestne hiše po enaki trasi vsakih 45 minut. S tem bomo potnike spodbudili k temu, da na posameznem postajališču izstopijo ter si ogledajo znamenitosti, ki so zunaj mestnega jedra, nato pa nadaljujejo vožnjo z naslednjim vlakcem,« so pojasnili v LPP. Tako bodo turisti imeli več časa za raziskovanje drugih delov mesta in turo nadaljevali, ko bo prišel naslednji vlakec.
Za vlakec so v Ljubljanskem potniškem prometu skupaj z davkom na dodano vrednost odšteli nekaj manj kot 646.200 evrov. Vlakec bo vizualno enak obstoječemu, imel pa bo določene tehnološke posodobitve. Po pogodbi ima družba Setekar 240 dni časa, da dobavi novi vlakec.
Tudi vlakec urban, ki turiste vozi po mestu od aprila 2018, so v Ljubljanskem potniškem prometu kupili od družbe Setekar. Za prvega so plačali okoli 506.500 evrov z davkom na dodano vrednost. Obstoječi vlakec je doslej največ potnikov prepeljal leta 2019, in sicer kar 41.559 oziroma v povprečju 114 potnikov na dan. Nato je z letom 2020 število potnikov upadlo na pičlih 8000, kar je bila posledica epidemije koronavirusa in z njim povezanih ukrepov za omejevanje okužb. Vlakec urban namreč zaradi vladnih ukrepov ni smel voziti med 13. marcem in 15. junijem 2020 ter med 25. oktobrom in 14. decembrom 2020.
Pomlajujejo vozni park kavalirjev
V Ljubljanskem potniškem prometu letos načrtujejo posodobitev voznega parka kavalirjev, električnih vozil, ki po središču mesta in na območju ljubljanskega kliničnega centra brezplačno vozijo potnike. Že lansko leto so enega od kavalirjev, ki so zaprti, zamenjali z novim vozilom, za katero so odšteli okoli 60.000 evrov. Letos bodo zamenjali kavalirja odprtega tipa, ki so ga kupili že leta 2009.
Trenutno ima javno podjetje pet zaprtih in tri odprte tipe kavalirjev. Večina teh odvisno od vremenskih razmer vozi po središču mesta, ki je zaprto za motorni promet. Eden od zaprtih kavalirjev, poimenovan klinko kavalir, kroži na območju kliničnega centra in Onkološkega inštituta. Namenjen je predvsem prevozu bolnikov, ki obiskujejo tamkajšnje zdravstvene ustanove. Podatki Ljubljanskega potniškega prometa kažejo, da je kavalir priljubljena storitev med občani. Leta 2018 so denimo prepeljali skoraj 108.800, leta 2019 pa že več kot 113.000 potnikov. Podobno kot pri vlakcu urbanu je tudi pri kavalirjih število potnikov leta 2020 močno upadlo, a zadnji dve leti ponovno narašča. V Ljubljanskem potniškem prometu so dejali, da na dan prejmejo okoli 170 klicev za naročilo kavalirja znotraj mestnega središča in okoli 40 klicev za naročilo vožnje s klinko kavalirjem.
