V zadnjih tednih je veliko prahu dvignila predstavitev portala Iris v Zdravstvenem domu Ljubljana. Omenjeni portal bo nadomestil dosedanjo elektronsko komunikacijo med pacientom in ambulanto osebnega zdravnika. Toda ker zaradi varnosti terja relativno zahteven postopek registracije, so se pojavile kritike, da portala starejši in nekatere druge ranljive skupine ne bodo znali ali mogli uporabljati. Na uvedbo portala, ki naj bi ga v vseh enotah zdravstvenega doma uvedli do konca leta, so se javno odzvali v društvu Srebrna nit, Mestni zvezi upokojencev Ljubljana in Sindikatu upokojencev Slovenije, kjer opozarjajo na diskriminacijo starejših. Ali gre resnično za diskriminacijo, ugotavlja zagovornik načela enakosti.

Tudi za sto odstotkov
več sporočil

Strokovna direktorica Zdravstvenega doma Ljubljana Tea Stegne Ignjatovič je poudarila, da novi portal nadomešča zgolj dosedanjo komunikacijo po elektronski pošti. Pacienti bodo še vedno k zdravniku lahko prišli osebno ali z njim komunicirali po telefonu ali navadni pošti. Portal je namenjen predvsem opravilom, kot so naročanje na pregled, naročanje receptov in napotnic, urejanje bolniškega dopusta in podobni administrativni postopki, je zagotovila Stegne-Ignjatovičeva. Dejala je, da so predstavnike društva Srebrna nit, Mestne zveze upokojencev in Sindikata upokojencev Slovenije v četrtek povabili na sestanek, na katerem bi jim osebno predstavili portal in razrešili vse dvome o njem, ki so se pojavljali v javnosti.

Stegne-Ignjatovičeva je razložila, da se v zadnjih treh letih v ambulantah na primarnem nivoju soočajo z izjemnim povečanjem števila tako telefonskih klicev kot tudi elektronskih sporočil. Deloma je k temu prispevala tudi epidemija covida-19. »V posameznih ambulantah se je število sporočil povečalo tudi za sto odstotkov in več. Navedeno pomeni še dodatne obremenitve zdravstvenega osebja, ki ga že tako primanjkuje za obravnavo pacientov,« je dejala strokovna direktorica. Eden od ciljev uvedbe portala je razbremenitev zdravstvenega osebja določenih administrativnih opravil, saj naj bi na račun tega imelo več časa za delo s pacienti.

Dosedanja elektronska komunikacija neustrezna

Strokovna direktorica je pojasnila, da je bila elektronska komunikacija med pacienti in zdravniki neustrezna z več vidikov. Omenila je varnostne zadržke pri komuniciranju zdravstvenih podatkov po navadni elektronski pošti, pa tudi, da so ambulante dobivale elektronsko pošto, iz katere ni bilo razvidno niti, kdo je pacient, niti, kaj potrebuje, zato je osebje moralo to preverjati bodisi po elektronski pošti ali telefonu, kar jim je še dodatno tratilo čas. Ker bodo v portalu pacienti imeli pregled nad že izdanimi napotnicami in njihovo veljavnostjo ter nad izdanimi recepti in morebitnimi obnovljivimi recepti, si v zdravstvenem domu obetajo, da bodo z osveščanjem pacientov, kje lahko do teh podatkov pridejo sami, prihranili dodaten čas. »Komunikacija je bolj pregledna in tveganje, da bi spregledali kakšno sporočilo, je minorno,« je še dejala strokovna direktorica.

Družinska zdravnica Špela Tevžič je razložila, da se lahko pacienti na portalu registrirajo osebno v ambulanti, na informativnih točkah v vseh enotah Zdravstvenega doma Ljubljana, ki že uporabljajo portal, ali neposredno po spletu, če že imajo digitalno potrdilo. Pripravili so tudi pisna in videonavodila, kako se registrirati.

Priporočamo