V zadnjih dneh lanskega leta so bila zaključena dela na rekonstrukciji brvi čez Mali Graben, ki Mokrško ulico v ljubljanskih Murglah povezuje s Cesto dveh cesarjev. Rekonstrukcija brvi je del ukrepov za izboljšanje poplavne varnosti na območju Malega Grabna pod vodstvom Direkcije Republike Slovenije za vode, so sporočili z ljubljanske občine. Dodali so, da so dela na treh premostitvenih objektih čez Mali Graben začeli že novembra 2022 in da rekonstrukcije niso povezane z lanskimi poplavami. Staro brv na tej lokaciji so sicer odstranili 3. avgusta lani, torej dan pred veliko ujmo, zaradi česar so se po poplavah pojavile špekulacije, da je ujma odnesla tudi omenjeno brv, kar pa ne drži.
Kolesarji kritični
V Ljubljanski kolesarski mreži so se kritično odzvali na funkcionalnost rekonstruirane brvi. Kolesarji in tudi osebe na vozičku se na brv lahko povzpnejo po klančini, ki je po mnenju mreže nepraktična. »Dostop na most poteka po preozki klančini, ki se na eni strani še prelomi in zahteva ovinek za 180 stopinj. V večini primerov se mora kolesar ustaviti, morda tudi sestopiti in pot nadaljevati peš ob kolesu. Srečanje dveh koles je skoraj nemogoče. Uporabniki tovornih koles ali prikolic pa lahko pozabijo na prečkanje,« so v mreži opozorili na družbenih omrežjih. Pri tem se sprašujejo, zakaj so se odločili za takšno izvedbo, saj je po njihovi oceni pred brvjo dovolj prostora za širšo klančino, za bolj kreativno in dostopno rešitev. Pri tem so opozorili, da je bila pred rekonstrukcijo na isti lokaciji postavljena precej bolj dostopna brv. Tudi na drugih brveh čez Mali Graben je dostop urejen precej bolj funkcionalno, so še dodali. »Taki objekti so v nasprotju z vsemi deklariranimi cilji glede spodbujanja potovanja s kolesi. Del prizadevanj za dosego prometnih trajnostnih ciljev mora biti tudi pogovor o tem, kaj je v takem primeru šlo narobe in kako se lahko take slabe rešitve v prihodnosti prepreči.« Pri tem so opozorili, da je pri načrtovanju mestne infrastrukture potreben tehten premislek, saj nepremišljena izvedba lahko za veliko let oteži potovanje po mestu. »Kajti če je rešitev slaba, bomo nanjo obsojeni še desetletja.«
Občina: Klančina je prevozna
»Brv in klančine so prevozne tudi s kolesi in vozički,« so kritike ljubljanske kolesarske mreže komentirali na občini. Projekt za brv v Mokrški ulici so izdelali v Ljubljanskem urbanističnem zavodu (LUZ), skupaj z Gradbenim birojem Zajc. Pri tem so na občini še pojasnili, da je izbrana in realizirana projektna rešitev optimalna glede na dane razmere in prostorske omejitve. Brv v Mokrški ulici je del širšega projekta zamenjave treh premostitvenih objektov na Malem Grabnu v skupni vrednosti okoli štiri milijone evrov. Od tega je ljubljanska občina prispevala skoraj 400.000 evrov, preostanek pa direkcija za vode. Tej vsoti je sicer treba prišteti še davek na dodano vrednost. Dela na vseh treh brveh izvaja družba Hidrotehnik, po napovedih pa naj bi se zaključila do konca letošnjega leta. Poleg omenjene brvi sta v projekt vključeni še prenova mostu na Opekarski cesti in brv na Dolgem mostu.