V sklopu gradnje Športnega centra Ilirija je načrtovana tudi gradnja Lattermanovega podhoda, ki bo pešcem in kolesarjem omogočil povezavo med parkom Tivoli in novim športnim centrom. Podhod se bo nahajal v izteku javnega parkirišča Tivoli I. nasproti skejtarskega parka v Tivoliju. To je območje, kjer bi krak Lattermanovega drevoreda, ki je nekoč povezoval Tivolski grad in Celovško cesto, sekal železniške tire.
Mestna občina Ljubljana in direkcija za infrastrukturo sta objavili javno naročilo, s katerim iščeta izvajalca za gradnjo podhoda pod primorsko železniško progo. Potencialni ponudniki imajo čas za oddajo svojih ponudb do 28. julija. Ker naročnika nameravata s ponudniki izvesti še pogajanja o ceni, ni pričakovati, da bi še pred jesenjo z najugodnejšim ponudnikom sklenila gradbeno pogodbo. Bo pa izbrani izvajalec z gradnjo lahko začel že v letošnjem letu.
Podhod bodo gradili
sočasno s športnim centrom
Sama gradnja podhoda naj bi trajala štiri mesece. Potekala bo sočasno z bližnjim projektom izgradnje Športnega centra Ilirija na območju nekdanjega kopališča Ilirija. To pomeni, da se bo izbrani izvajalec glede ureditve in zavarovanja gradbišča za podhod moral dogovarjati z družbo Makro 5 gradnje, ki ji je občina zaupala gradnjo Ilirije. Družba Makro 5 gradnje z deli na območju Ilirije začela že letos spomladi. Na tem gradbišču trenutno poteka izkop za podzemno parkirno hišo pod bodočim športnim centrom. Spomnimo, občina bo Makro 5 gradnjam za Ilirijo po pogodbi odštela 43,5 milijona evrov brez davka na dodano vrednost. Koliko bo stala gradnja podhoda, bodo nakazale prejete ponudbe, končna pogodbena cena pa bo znana šele po zaključku pogajanj.
Pešci in kolesarji bodo na južni strani v podhod vstopili s ploščadi pred športnim centrom. Na severni strani se bodo pešci do nivoja tivolskega parka povzpeli po položnem stopnišču, kolesarji, gibalno ovirani in starši z otroškimi vozički pa se bodo do parka lahko odpravili po vzporedni poti, ki se bo cik-cakasto povzpela do najbližje poti v Tivoliju.
Pivovarna svari pred onesnaženjem vodnega vira
Strop podhoda bosta pomagala držati dva stebra v obliki črke v, kaže tehnično poročilo. Projektanti so izbrali takšno tehnologijo gradnje, ki bo terjala kar se da malo zapor železniških tirov. Vlaki na primorski progi bodo tudi v času gradnje večino časa lahko vozili tudi na tem odseku proge, vendar bodo v tem času morali hitrost omejiti na 30 kilometrov na uro.
Enako kot Makro 5 gradnje bo tudi izvajalec, ki mu bosta občina in direkcija zaupala gradnjo podhoda, moral upoštevati priporočila oziroma navodila Pivovarne Laško Union, kako naj gradbinci ravnajo na tem območju. Pod gradbiščem Ilirije in bodočega podhoda je namreč vodni vir, ki za pivovarno izjemnega pomena. Morebitno onesnaženje podtalnice zaradi gradbenih posegov, bi pivovarni povzročilo veliko gospodarsko škodo, je pivovarna občino opozorila že pred časom, ko je potekala gradnja vodnjakov za črpanje podtalne vode za potrebe toplotne črpalke. Pravico za izkoriščanje tega vodnega vira ima ljubljanska pivovarna že od leta 2005.