Regijski sistem izposoje koles Gorenjska.bike že tretje leto zapored povezuje gorenjske občine, v katerih je vzpostavljena javna mreža avtomatizirane izposoje koles. Lokalnima sistemoma izposoje koles KRsKOLESOM v Kranju in JeseNICE Bikes v Jesenicah so se pred tremi leti pridružile še občine Radovljica, Tržič in Naklo. Skupaj so vzpostavili prvi enoten regijski sistem izposoje v Sloveniji, ki uporabnikom omogoča izposojo in vračilo koles z enim uporabniškim imenom kjerkoli v regiji – Gorenjska.bike. Lani je mreža vnovič zaživela na Bledu ter se razširila še v Cerklje na Gorenjskem in Škofjo Loko (eKOLOka).

»Mreža postajališč Gorenjska.bike danes ponuja že 351 koles (dobrih 40 odstotkov koles je električnih) na 59 postajališčih – Kranj 29, v kratkem jih bo 30, Škofja Loka 8, Jesenice 6, Radovljica 5, Tržič 3, Naklo 3, Cerklje na Gorenjskem 2, Bled 3,« je pojasnila Franja Gabrovšek Schmidt iz Regionalne razvojne agencije Gorenjske –​ BSC. Kot je povedala, je večina občin sistem odprla že pred dnevi, medtem ko preostale občine to načrtujejo do 22. aprila, ko bomo tudi v naši državi obeležili svetovni dan Zemlje. Uporabnikom bodo na voljo ugodne cene izposoje in paketi, ki so letošnja novost: za celoletno izposojo navadnega ali električnega kolesa bodo kolesarji odšteli 25 evrov, za mesečno izposojo 10 evrov, za tri dni pa 3 evre, medtem ko imajo posamezni lokalni sistemi še svojo, lokalno ponudbo.

S kolesom iz ene občine v drugo

Po besedah Gabrovšek-Schmidtove sta sistem izposoje in uporaba koles preprosta: »Najenostavneje se prva registracija opravi na spletni strani www.gorenjska.bike, kjer se izbere paket, ki uporabniku najbolj ustreza, in območje, kjer bo prevoženih največ kilometrov. Naslednji korak sledi na postaji, kjer uporabnik izbere kolo, ki si ga želi izposoditi, in na računalniškem terminalu oziroma kiosku sledi preprostim navodilom v slovenskem ali angleškem jeziku. Izposojo pa lahko še enostavneje opravi prek aplikacije mobiln.si.« Čeprav so tovrstni sistemi najbolj primerni za premagovanje krajših potovalnih razdalj, v Regionalni razvojni agenciji Gorenjske – BSC poudarjajo, da gre za enoten, regijski sistem izposoje, s katerim se uporabnik lahko na primer iz Škofje Loke odpravi na delo ali po opravkih v Kranj, tam vrne kolo na eni izmed tamkajšnjih postaj in se domov vrne prav tako na trajnosten način, z vlakom ali avtobusom.

V kranjski občini, kjer so bila v zimskih mesecih na voljo le navadna kolesa in so po velikonočnih praznikih v ponudbo vrnili tudi električna kolesa, je bilo lani registriranih več kot 48.000 izposoj, število uporabnikov sistema KRsKOLESOM pa se je približalo številki 800. »Nova, že trideseta postaja z 20 priključnimi mesti je za letos predvidena znotraj novega parkirišča P+R, ki se gradi na Zlatem Polju, nadaljevali pa bomo tudi 'pomlajevanje' kolesarske flote v novih občinskih barvah. Postopna širitev mreže postaj je predvidena tudi v prihodnje, a bo odvisna zlasti od možnosti pridobitve nepovratnih evropskih in državnih sredstev za ta namen,« je povedal Miran Sirc iz Urada za gospodarske dejavnosti in promet pri Mestni občini Kranj.

Priporočamo