Zaradi pomanjkanja prostora so letos kolesarsko stezo skozi Portorož zarisali na obeh straneh ceste, ki poteka skozi kraj, kar je med uporabniki in domačini izzvalo komentarje, da za takšno rešitev ni dovolj prostora in da je nova ureditev celo bolj nevarna. Na občini odgovarjajo, da bi prostor lahko pridobili tako, da se ukinejo parkirna mesta ob cesti, a da je treba zato parkirišča nadomestiti drugje.

Če so sprva upe polagali v projekt podzemne garažne hiše v središču Portoroža, kjer tovrstno gradnjo predvideva OPPN Kaštel, so se zdaj zaradi zapletov po dražbi tamkajšnjih zemljišč osredotočili na prav tako že veljavni OPPN Valeta, ki gradnjo garažne hiše predvideva na lokaciji nad mestom. Tako se promet v mesto niti ne bi generiral, saj bi avtomobili v predvideno garažo vstopali že na sami Valeti, obiskovalci pa bi se nato mimo Avditorija sprehodili do mesta.

Cena: 80 milijonov evrov

Več let so za projekt garažne hiše s 500 parkirnimi mesti in 63 stanovanjskimi enotami iskali investitorja za javno-zasebno partnerstvo, a brez uspeha. Ker zaradi teže projekta (župan Andrej Korenika je v torek dejal, da se ocenjena vrednost giblje okoli 80 milijonov evrov) občina tega sama ne more izpeljati, so se odločili, da gradnjo v celoti prepustijo zasebnemu investitorju. Kot je razložil župan, to ne bo vplivalo na sam obseg projekta, ki bo moral še vedno slediti sprejetemu OPPN, temveč bo le pomenilo, da bi investitor postal lastnik celotnega objekta.

Ministrstvo grozi s sankcijami

V občini Piran še nimajo sprejetega krovnega prostorskega akta. Načrt aktualnega župana, da OPN pripravijo brez bremen preteklosti in pravnih zmešnjav, pa se je izjalovil, ko jim je ministrstvo za naravne vire in prostor zagrozilo z ostrimi sankcijami, če načrta ne sprejmejo do oktobra 2026. Tako ne bi bilo več mogoče izdajati gradbenih dovoljenj, ne bi imeli več dostopa do evropskih sredstev, prav tako bi bil onemogočen promet z nepremičninami. Na podlagi izkušenj drugih občin in po pogovorih z ministrstvom so ugotovili, da je edina pot do OPN v predpisanem roku preslikava obstoječega stanja v nov dokument. »Niti centimeter kmetijskih zemljišč se ne bo spremenil v stavbno in obratno,« je pojasnil župan Andrej Korenika in izrazil upanje, da bodo vsi deležniki razumeli, kako pomembno je, da občina najprej dobi OPN.

»Smo pa pri pregledu dokumentacije našli še eno površnost občine, ki v preteklosti pogosto svojega dela ni opravila čisto do konca,« je na tiskovni konferenci povedal župan. Zaradi predvidene gradnje garažne hiše je namreč s spremembo načrta del območja zelenih površin ob Koprski cesti na Valeti spremenila v območje centralnih dejavnosti, turizma, oskrbne in storitvene dejavnosti, pozabili pa so območju odvzeti status javnega dobrega. To so zdaj po besedah župana primorani popraviti in status uskladiti z veljavnim prostorskim aktom. Kot je pojasnil Korenika, se obratno, da bi območje namenili za zelene površine ali preklicali OPPN, ne da. »To bi lahko naredili le s sprejetjem novega OPPN,« je dejal.

O predlogu občinske uprave, da se razveljavijo sklep o javno-zasebnem partnerstvu za izvedbo projekta Parkirna hiša Valeta, sklep o prenehanju statusa grajenega javnega dobra ter sklep o potrditvi osnutka besedila pravnega posla v skladu z zakonom o stvarnem premoženju, bodo občinski svetniki odločali na seji 16. septembra.

Priporočamo