Zaradi pomanjkanja prostora so letos kolesarsko stezo skozi Portorož zarisali na obeh straneh ceste, ki poteka skozi kraj, kar je med uporabniki in domačini izzvalo komentarje, da za takšno rešitev ni dovolj prostora in da je nova ureditev celo bolj nevarna. Na občini odgovarjajo, da bi prostor lahko pridobili tako, da se ukinejo parkirna mesta ob cesti, a da je treba zato parkirišča nadomestiti drugje.
Če so sprva upe polagali v projekt podzemne garažne hiše v središču Portoroža, kjer tovrstno gradnjo predvideva OPPN Kaštel, so se zdaj zaradi zapletov po dražbi tamkajšnjih zemljišč osredotočili na prav tako že veljavni OPPN Valeta, ki gradnjo garažne hiše predvideva na lokaciji nad mestom. Tako se promet v mesto niti ne bi generiral, saj bi avtomobili v predvideno garažo vstopali že na sami Valeti, obiskovalci pa bi se nato mimo Avditorija sprehodili do mesta.
Cena: 80 milijonov evrov
Več let so za projekt garažne hiše s 500 parkirnimi mesti in 63 stanovanjskimi enotami iskali investitorja za javno-zasebno partnerstvo, a brez uspeha. Ker zaradi teže projekta (župan Andrej Korenika je v torek dejal, da se ocenjena vrednost giblje okoli 80 milijonov evrov) občina tega sama ne more izpeljati, so se odločili, da gradnjo v celoti prepustijo zasebnemu investitorju. Kot je razložil župan, to ne bo vplivalo na sam obseg projekta, ki bo moral še vedno slediti sprejetemu OPPN, temveč bo le pomenilo, da bi investitor postal lastnik celotnega objekta.
»Smo pa pri pregledu dokumentacije našli še eno površnost občine, ki v preteklosti pogosto svojega dela ni opravila čisto do konca,« je na tiskovni konferenci povedal župan. Zaradi predvidene gradnje garažne hiše je namreč s spremembo načrta del območja zelenih površin ob Koprski cesti na Valeti spremenila v območje centralnih dejavnosti, turizma, oskrbne in storitvene dejavnosti, pozabili pa so območju odvzeti status javnega dobrega. To so zdaj po besedah župana primorani popraviti in status uskladiti z veljavnim prostorskim aktom. Kot je pojasnil Korenika, se obratno, da bi območje namenili za zelene površine ali preklicali OPPN, ne da. »To bi lahko naredili le s sprejetjem novega OPPN,« je dejal.
O predlogu občinske uprave, da se razveljavijo sklep o javno-zasebnem partnerstvu za izvedbo projekta Parkirna hiša Valeta, sklep o prenehanju statusa grajenega javnega dobra ter sklep o potrditvi osnutka besedila pravnega posla v skladu z zakonom o stvarnem premoženju, bodo občinski svetniki odločali na seji 16. septembra.