Od začetka tedna je na ljubljanskih ulicah mogoče opaziti nenavaden pojav – rdeč mestni avtobus z madžarskimi registrskimi tablicami, ki skoraj neslišno prevaža potnike med Vičem in Šiško. Ljubljanski potniški promet (LPP) namreč testira, kako se na ljubljanskih cestah obnese električni avtobus kitajskega proizvajalca BYD. Omenjeni avtobus je ta teden začel poskusno obratovati na progah 1 in 14. Testiranje bo trajalo do 25. maja, z enim polnjenjem pa lahko prevozi do 420 kilometrov.

»S testiranjem se pripravljamo na razpis za nakup električnih avtobusov,« je namen nenavadnega avtobusa pojasnil Rok Vihar, namestnik direktorja LPP. Pri tem je dodal, da bodo na podlagi testiranj oblikovali razpisne zahteve za nakup 20 avtobusov. S prihodnjim tednom pa bo poleg daljšega zgibnega avtobusa proizvajalca BYD na terenu še krajši 12-metrski avtobus znamke Mercedes. Ta bo približno dva tedna vozil na progah 2 in 22. Ob predstavitvi načrtov je župan Zoran Janković izpostavil željo, da bi električni avtobusi v prihodnjih letih brezplačno vozili po obnovljenih cestah okoli novega potniškega centra Ljubljana in tako omogočili prestopanje vse do Aškerčeve in Slovenske ceste.

Dražji od vodikovih

Že prihodnje leto bo na ljubljanskih cestah osem novih vodikovih avtobusov. Na razpisu so bili izbrani avtobusi znamke Mercedes-Benz, cena enega pa bo 809.000 evrov brez davka na dodano vrednost. Pogodba za nakup omenjenih vozil je že podpisana. Vihar je poudaril, da so električni avtobusi približno še enkrat dražji od tistih na konvencionalni pogon. Pri tem pa je dodal, da je manj stroškov pri servisiranju motorja, prav tako ima električni avtobus manj delov, ki jih je treba servisirati. Bodo pa za oskrbo električnih avtobusov morali kupiti dodatno opremo ter usposobiti servisno osebje.

Akademija za nove voznike

S torkom je podjetje LPP ponovno odprlo akademijo, s katero želijo v podjetje privabiti nove voznike, ki jih sicer primanjkuje povsod po državi. »Prijavijo se lahko zainteresirani, ki nimajo izpita za kategorijo C ali D. Preko akademije jih usmerjamo, pomagamo in seveda tudi financiramo opravljanje izpita,« je akademijo opisal Vihar in dodal, da so zaposleni na LPP na splošno zadovoljni z delodajalcem, saj jih večina v podjetju ostane do upokojitve. Gregor Cunder, predsednik sindikata voznikov LPP, se strinja z oceno vodstva. »Pogoji dela so dobri, ima pa narava dela težavo, to je delovni čas, kar je treba vzeti v zakup. Imamo pa boljše plače od drugih zaposlenih v panogi, tukaj so še nagrade in nadpovprečni regres,« je izpostavil sindikalist. Vozniki imajo tudi službene uniforme, kar prav tako zmanjša življenjske stroške. Poleg zelo raztegljivega delovnega časa je kot glavni problem izpostavil pomanjkanje kadra, zaradi česar vozniki opravijo veliko nadur, ki so sicer ustrezno plačane. Glede akademije pa je izpostavil, da se kandidat, ki tako opravi izpit, zaveže, da bo v podjetju ostal vsaj nekaj let, a tako prihrani tudi štiri ali več tisoč evrov, kolikor stane opravljanje izpita za avtobus. Med drugim je pogoj za prijavo starost nad 21 let in tri leta izkušenj z izpitom B-kategorije. 

Priporočamo