»Tipičen primer zapostavljene in tudi načrtno degradirane male vasice je Podlom, ki je zaradi nevpadljive lege pod prelazom Črnivec povsem neznana hitečim ljudem,« nam je ob prihodu v Podlom povedal Boris Štupar. Dejal je, da pobočja vasi režejo predvsem zanemarjene državne in tudi občinske ceste. »Mejne ceste že dolgo povezujejo Kranjsko in Štajersko med Stahovico in Gornjim Gradom ter Lučami. Pestra zgodovina ceste je vseskozi povezana s slabim vzdrževanjem na najbolj oddaljenih delih, ki so bili pred slabega pol stoletja tudi kot zadnji deležni asfaltne prevleke,« je pojasnil Štupar.

Za avtobuse in kamione nepregledno križišče

Med ogledom vidno dotrajanega cestišča začnemo »izvidnico« na križišču glavne cestne povezave Stahovica–Gornji Grad in odcepa za Kranjski Rak. »S postavitvijo tabel, ki so preveč v križišču, so zaprli preglednost v neoznačenem križišču, kjer je zaradi ovinka vidljivost že tako praktično nična. Krajevna skupnost Črna se vse do letos ravno tako ni hotela opredeljevati do te težave,« je povedal Štupar in dodal, da je največja težava, da morajo številni tovornjaki predvsem pa šolski izletniški avtobusi za vožnjo proti Veliki planini in z nje obrniti na prelaz Črnivec. Vidni znaki na poškodovanem asfaltu potrjujejo Štuparjevo trditev, da je »rida – križišče preozko, cestišče med cestama pa preveč previto«.

Nekaj sto metrov višje, med Podlomom in cerkvijo sv. Ahaca, je sogovornik opozoril na manjkajoči del zaščitne ograje. »Sokrajani redno pošiljamo slike nesreč, v katerih so avtomobili in druga prevozna sredstva zgrmeli po nezavarovanih bregovih, a odziva pristojnih, tako uradnikov kot inšpekcijskih služb, nismo dobili.« Čeprav je bil promet med Podlomom in Podvolovljekom vseskozi redek, je začel naraščati z razvojem turizma na Veliki planini, ki po besedah Štuparja »nima svojega cestnega servisnega dostopa in se vse delovanje gradnje in turizem odvija kar po cestah do Kranjskega Raka in naprej«. Sogovornik ni skrival strahu, kaj bo aktualna gradnja nove šestsedežnice – postavljati naj bi jo začeli 1. julija letos – prinesla kraju. »Že pri obnovi dvosedežnice in kasneje ceste do parkirišča pri kamnolomu na Kranjskem Raku so težki tovornjaki močno načeli cestišče,« je pokazal na po sredini »prelomljeno« cestišče. In to na delu, kjer pod cesto poteka medkrajevni vodovod. »Bojimo se, da bi zaradi težkih tovornjakov cevi počile in bi nastal zemeljski plaz, ki bi lahko segel do hiš,« je povedal sogovornik.

Gradbene elemente
dostavljali po cesti

Vprašanje glede transporta gradbenega materiala za gradnjo nove šestsedežnice smo poslali tudi na podjetje Riko, ki jo bo postavljalo skupaj z italijanskim podjetjem Leitner. Med drugim so nam odgovorili, da bodo obstoječe temelje stare dvosedežnice v celoti odstranili in postavili nove, ki bodo prevzeli večjo obremenitev nove šestsedežnice. »Vsi gradbeni elementi bodo dostavljeni na izbrano lokacijo, nato pa bodo do posameznih gradbenih lokacij prepeljani z manjšimi vozili. Če bo tovor težji, ga bomo dostavili s pomočjo helikopterja na kraj montaže,« je v imenu podjetja Riko sporočila Polona Lovšin.

Prav tako je stanje ceste med Podlomom in Kranjskim Rakom dobro znano tudi direkciji za infrastrukturo, kjer so s pisnim odgovorom dali vedeti, da direkcija načrtuje nov projekt rekonstrukcije ceste na odseku Podlom–Kranjski Rak–Luče. Kot je razvidno iz njihovega zapisa, so v sklopu projekta predvideni obnova vozišča in razširitev, ureditev priključkov, dovozov in uvozov do objektov ter zemljišč, sanacija obstoječih zidov ter zaščita brežin z mrežami. »Letos bo pripravljena projektna naloga za pripravo dokumentacije idejne zasnove za pridobitev projektnih in drugih pogojev. V sklopu vzdrževalnih del v okviru meja cestnega zemljišča je v prihodnjih letih predvidena sanacija začetnega dela ceste, s katero bosta zagotovljeni večja varnost prometa in boljša vozna dinamika na tem delu.« 

Priporočamo