Dijaki in študentje, ki se iz Kočevja vsak dan vozijo v Novo mesto, naj bi imeli pri vožnji z medkrajevnimi avtobusi več težav. Starši so nas opozorili, da so ti pogosto prezasedeni ali pa zamujajo. »Posebno problematična je bila linija iz Ribnice v Kočevje in nato v Novo mesto, ki so jo sprva želeli ukiniti brez prestopanja. Ob pritiskih staršev so popustili. Avtobusi pogosto ne upoštevajo razporeda, kar povzroča, da morajo dijaki prestopati ali ostati brez sedežev,« so opozorili starši.
Pogosto naj bi se dogajalo tudi, da avtobusi dijakom na avtobusni postaji Kandija v Novem mestu sploh niso ustavili. »Zadnji incident se je zgodil pred nekaj dnevi, kar je povzročilo velike težave, saj so starši morali sami organizirati prevoz otrok domov,« je povedal eden od staršev. Nekateri starši naj bi Družbo za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP) in avtobusnega prevoznika Nomago pozvali tudi k povračilu stroškov, ki so jih imeli s prevažanjem otrok domov, čeprav so ti imeli letno avtobusno vozovnico.
Prevozi na relaciji dovolj pogosti
V DUJPP so pojasnili, da na omenjeni relaciji pritožb zaradi zamud ne beležijo. »V začetku šolskega leta smo za relacijo Ribnica–Novo mesto prejeli prošnjo šestih staršev, ali lahko linijo preoblikujemo v direktno. Tega žal ne moremo, saj je javni potniški promet v skladu s standardi dostopnosti namenjen celotnemu okolišu lokalnega prebivalstva,« so pojasnili. V primeru prezasedenosti ima avtobus registrirana tudi stojišča. »Potnik v primeru prezasedenosti avtobusa počaka na prihod naslednjega vozila. Na omenjeni relaciji so odhodi dovolj pogosti, da dodatne vožnje niso potrebne,« so zapisali v DUJPP.
Glede očitkov, da avtobusi na postaji Kandija ne ustavljajo, so v DUJPP predlagali, da potniki prevoznikom napišejo pritožbo. Podobne težave naj bi opažali tudi sami. Te pritožbe namreč spremlja tudi nadzorna služba DUJPP. »Tako prevoznik kot DUJPP po prejetju pritožbe izvedeta preiskavo in opozorita voznika na nepravilnost. Voznik pa je podučen, da mora na postajališču ustavljati,« so dodali.
DUJPP kupnine za vozovnico ali kakršnih drugih odškodnin potnikom ne vrača. Pojasnili so, da ima potnik pravico zahtevati vračilo za kupnino ali odškodnino v primeru neizvedene vožnje. »Če želi potnik urediti vračilo kupnine, poda reklamacijo, uveljavlja odškodnino za vozovnico ali potrebuje deblokado kartice, vloži zahtevek za vračilo. Pri tem izpolni obrazec IJPP in ga posreduje prevozniku,« so še zapisali v DUJPP.
V Nomagu očitke zavračajo
Pri prevozniku Nomago pa so pojasnili, da so v zadnjih tednih zaznali povečano aktivnost določene osebe na družbenih omrežjih, ki naj bi objavljala situacije na medkrajevnih progah javnega potniškega prometa, ki so dokazljivo neresnične. »Večje število žaljivih objav in lažnih profilov je bilo zaradi kršitve pravil in sovražnega govora že zaprtih, vendar so ti postopki na facebooku na žalost zelo dolgotrajni. Zaradi varovanja osebnih podatkov identitete posameznika v tem trenutku še ne moremo razkriti, v naši pravni službi pa primer že preučujejo in bodo sprožili vse ustrezne kazenske in odškodninske postopke,« so pojasnili.
Navedbe, da naj bi na omenjenih progah vsak dan prihajalo do težav, so označili za neresnične. »Prav tako je neresnična navedba o pogostem zamujanju, prenatrpanosti vozil, da linije niso odpeljane, da vozniki sistematično ne ustavljajo na določenih postajališčih … Vsi avtobusi, s katerimi izvajamo medkrajevne prevoze, so opremljeni z naprednimi sistemi za sledenje vozil, redno pa izvajamo tudi nadzor nad pravilnim izvajanjem prevozov,« so zapisali.