Na projektni natečaj za nov, sodoben potniški center v Celju, je prispelo 21 elaboratov, strokovna komisija pa je za najboljše podelila prvo in drugo nagrado, dve enakovredni tretji nagradi ter dve priznanji. Prvo nagrado je za najcelovitejšo urbanistično-arhitekturno, prometno in krajinsko rešitev prejela avtorska ekipa Marko Gusić, Irma Šmuc, Matija Brnetić in Izabela Salopek, ki je zasnovala celovito preobrazbo območja železniške postaje v odprt, zelen in varen mestni prostor. Strokovno komisijo so prepričali z jasno prostorsko logiko, zadržano arhitekturo in premišljeno integracijo prometnih funkcij v kakovosten javni prostor. Ključni element zasnove je enoten urbani paviljon – lahka nadstrešnica, ki povezuje železniško in avtobusno postajo ter parkovni prostor v celovito, zeleno in prijazno vozlišče. Avtorji so avtobusno postajo umestili v parter, garažno hišo pa v celoti v kletno etažo, s čimer se na površju sprosti prostor za pešce, kolesarje in javni park. Takšna ureditev omogoča odprt, pregleden in varen javni prostor, ki spodbuja trajnostne oblike mobilnosti. Vrednost naložbe po natečajni zasnovi obsega približno 16,5 milijona evrov brez DDV.

16,5 mio. €​ brez DDV je ocenjena preureditev območja celjske železniške postaje po natečajni zasnovi.

Garažna hiša v kletni etaži

Po mnenju komisije njihova rešitev »na celovit in sodoben način povezuje prometne funkcije z javnim prostorom in ustvarja kakovostno mestno vstopno točko«. Predvideva učinkovitejše povezovanje vlaka, avtobusnega prometa in kolesarskih poti, več prostora za pešce ter površine, namenjene javnemu parku in drevoredom. »Potniški center Celje je eden ključnih strateških projektov, s katerim uresničujemo dolgoročno vizijo Celja kot povezanega, zelenega in prijaznega mesta – mesta, kjer so ljudje, javni prostor in okolje v središču razvoja. Takšne investicije niso pomembne le za promet, temveč za celotni utrip mesta, saj prinašajo nova delovna mesta, večjo privlačnost za obiskovalce in boljšo dostopnost za vse generacije,« poudarja celjski župan Matija Kovač. »Z umestitvijo garažne hiše v kletno etažo bi bilo več prostora za ljudi, hkrati bi ohranili pogled na grad. V prostor bi znova umestili nekdanji Šubičev paviljon, ki ga številni Celjani prepoznavajo kot del identitete tega območja,« še povedo na občini, kjer bodo v sodelovanju z omenjeno avtorsko ekipo nadaljevali pripravo projektne dokumentacije in postopkov za izvedbo projekta.

Takšne investicije niso pomembne le za promet, temveč za celotni utrip mesta, saj prinašajo nova delovna mesta, večjo privlačnost za obiskovalce in boljšo dostopnost za vse generacije.

Matija Kovač, celjski župan

Žičnična povezava do gradu

Železniška postaja, ki je v lasti Slovenskih železnic, se bo v pritličju prenovila, predvidena je tudi programska povezava z novo avtobusno postajo.

»Nova ureditev, ki zajema 50 tisoč kvadratnih metrov, bo bistveno izboljšala kakovost javnega potniškega prometa ter območje železniške postaje preoblikovala v sodoben in zelen mestni prostor. Omogočala bo hitro in udobno prestopanje med različnimi oblikami prevoza – vlakom, mestnim in medkrajevnim avtobusom ter kolesarskim omrežjem in drugimi oblikami trajnostne mobilnosti. Pomemben del je tudi gradnja garažne hiše, ki bo namenjena tako potrebam stanovalcev, obiskovalcev kot tudi podjetnikov v mestnem jedru,« še navajajo na občini. Še več, izbrana rešitev na vzhodni strani tirov določa lokacijo za možno umestitev žičnične povezave s celjskim gradom, za kar bo treba opraviti širšo razpravo in sprejeti ustrezen prostorski akt. 

Priporočamo