Kljub temu da nekateri kolesarji novo povezavo med Bledom in Bohinjem že uporabljajo, je bila tudi letošnje poletje uradno zaprta. Kot smo že poročali, se je zataknilo na dveh odsekih.

Kolesarska steza Bled-Bohinj

Foto: Eva Branc

Na odseku Obrne–Soteska (skozi Sotesko) so med gradnjo ugotovili, da zaradi slabega stanja železniškega podpornega zidu kolesarske povezave ni možno izvesti v skladu s projektno dokumentacijo in izdanim gradbenim dovoljenjem.

Sledili so postopki spreminjanja dokumentacije in izdaje novih dovoljenj, direkcija za vode je že dala pozitivno mnenje in posledično upravna enota Radovljica tudi odločbo o spremembi gradbenega dovoljenja.

Kot so nam pojasnili na direkciji za infrastrukturo (DRSI), nova projektna rešitev predvideva gradnjo novega zidu oziroma kamnite zložbe vzporedno z obstoječim železniškim zidom na območju železniške galerije.

Zid bo potekal tri do štiri metre stran od obstoječega zidu v dolžini približno 600 metrov. V sklopu novega zidu bo urejena tudi brežina, ki sega v reko Savo.

Z blejske občine so pred dnevi sporočili, da naj bi dela izvajali od septembra 2025 do maja 2026.

Kot so nam pojasnili na direkciji za infrastrukturo, nova projektna rešitev predvideva gradnjo novega zidu oziroma kamnite zložbe vzporedno z obstoječim železniškim zidom v območju železniške galerije.

Na tretjem odseku povezave (Soteska–Bohinjska Bistrica) pa se je med gradnjo izkazalo, da je treba pred odprtjem steze izvesti še zaščito pred padajočim kamenjem. Na direkciji so nam pojasnili, da je treba zaščititi približno 2,3 kilometra odseka. Lovilne ograje so visoke dva metra in pol, poleg njih je predvidena tudi zaščita brežin v skupni površini okoli dva tisoč kvadratnih metrov.

Podražitev projekta

Direkcija je za izvedbo ukrepov pred padajočim kamenjem z izvajalcem del sklenila pogodbo v vrednosti treh milijonov in pol. Prek javnega naročila so za izvedbo del izbrali Gorenjsko gradbeno družbo kot vodilnega partnerja ter družbe Kaskader, Monterra, Bakti, dela na težko dostopnih mestih, in Miha Doles, s. p., s podizvajalci. Ob tem še nimajo vseh soglasij lastnikov zemljišč, dogovarjajo se še z dvema.

Kolesarska steza Bled-Bohinj

Foto: Eva Branc

Kolesarska steza Bled-Bohinj

Foto: Eva Branc

Za vzpostavitev celotne kolesarske povezave med Bledom in Bohinjem je bilo sicer sklenjenih več pogodb. Za ureditev odseka Bled–Obrne je pogodbo sklenila občina Bled v vrednosti 0,3 milijona evrov, za ureditev odseka Obrne-Soteska sta pogodbo sklenila občina Bled in DRSI v vrednosti 11,7 milijona evrov, za ureditev odseka Soteska–Bohinjska Bistrica sta pogodbo sklenila občina Bohinj in DRSI v vrednosti 7,2 milijona evrov, za izvedbo zaščite pred padajočim kamenjem pa je prej omenjeno pogodbo sklenil DRSI v vrednosti 3,5 milijona evrov.

Projekt se financira iz občinskih proračunov in državnega proračuna ter s pomočjo evropskih sredstev. Upravičenka do evropskih sredstev je bila občina Bohinj, so nam pojasnili na DRSI. Če se investicija, financirana iz evropskih sredstev, ne dokonča skladno z odločitvijo o podpori, lahko v skrajnem primeru pride do zahtevka za vračilo sredstev v višini sofinanciranja. V tem primeru bi to bilo 2,9 milijona evrov.

Kot so nam pojasnili na občini Bohinj, mora biti kolesarska povezava odprta v drugi polovici leta 2026, s čimer bi zadostili pogojem razpisa.

Priporočamo