»V zadnjem času se je pojavilo kar nekaj križišč s semaforji, ki se ne prižgejo avtomatsko na prehodih za pešce, ampak je potreben pritisk na gumb. Na določenih mestih je to popoln nesmisel,« se je začel zapis na Pobudah meščanov. »Pogosto ljudje ne vedo, da morajo pritisniti, in potem čakajo tudi par minut ali prečkajo cesto pri rdeči. Če se te avtomatike res ne da popraviti, bi predlagal bolj jasno označbo semaforjev, kjer je pritisk nujen,« je meščan izpostavil problematiko sistema takšnih semaforjev.
Sistem moteč za pešce in kolesarje
Semaforje s sistemom »zelena luč se predvidi le v primeru najave prometnega udeleženca« na Mestni občini Ljubljana nameščajo zaradi posodabljanja in nadgradnje semaforskih sistemov. Pri tem so poudarili, da iščejo najustreznejše rešitve z vidika skupnega učinka za vse prometne udeležence, torej pešce, kolesarje in voznike motornih vozil. »V praksi to pomeni, da iščemo rešitve, ki se čim bolj prilagajajo dejanskim trenutnim prometnim potrebam,« so dodali. Tako naj bi se promet v križišču najhitreje odvijal za vse prometne udeležence, tako voznike kot kolesarje in pešce.
Sistem semaforjev, kjer je obvezen pritisk na gumb, pa marsikateri udeleženec opisuje kot moteč. »Tak način delovanja postavlja pešce in kolesarje v podrejen položaj,« je nekdo na Pobudah meščanov delil svoje mnenje. Da so spremembe najbolj očitne pri pešcih in kolesarjih, so potrdili tudi na mestni občini. »V nekaterih primerih že posodobljenih semaforiziranih križišč se zelena luč za pešce in kolesarje prižge le, če je pešec ali kolesar, ki želi prečkati cesto, prisoten. Če pešca ali kolesarja ni na prehodu, ni potrebe, da prometni udeleženci na drugih smereh čakajo pri rdeči luči in obratno,« so pojasnili pri Mestni občini Ljubljana. Takšni sistemi udeležence v prometu prepoznajo samodejno, najbolje pa delujejo, kadar prometni udeleženci upoštevajo vse cestnoprometne predpise, torej recimo čakajo na površini, ki je namenjena za čakanje na zeleno luč. »Gre pa za sisteme, za katere je po vgradnji nujno potreben čas za prilagoditev vsem dejanskim detajlom in situacijam na konkretni lokaciji,« so še navedli.