Krajinski park Tivoli, Rožnik in Šišenski hrib je naravna vrednota, namenjena občanom Ljubljane in tudi ljubiteljem narave iz bolj oddaljenih krajev. Obiskovalci, ki bi želeli obiskati park z avtomobilom, pa imajo težavo z iskanjem primernega parkirnega prostora. Na voljo je parkirišče Tivoli 1 ob Celovški cesti, kjer je prostora za 343 avtomobilov in je ob koncih tedna brezplačno. Otežen pa je dostop iz drugih delov mesta, zato se že dolgo govori o vstopni točki v park iz smeri Kosez, Mosteca ali živalskega vrta. Da je na teh lokacijah nujna vstopna točka, kjer bi obiskovalci parka lahko pustili avtomobil in se odpravili v park, je očitno tudi po številnih nepravilno parkiranih avtomobilih na teh lokacijah.
Garažna hiša ZOO
Ljubljanski mestni svetnik Igor Horvat je občino opozoril, da so svetniki v odboru za gospodarske javne službe že novembra 2021 soglasno podprli projekt sonaravne vstopne točke v ta park. Predlog so poslali županu, ta pa po mnenju svetnika ni naredil konkretnih korakov k uresničitvi projekta. »Nerazumljivo je, zakaj se s projektom še naprej odlaša. Postavlja se vprašanje, ali je trajnostna strategija Ljubljane zgolj deklarativna ali pa gre za resnično zavezanost trajnostnemu razvoju,« se je vprašal svetnik. Pri tem je dodal, da »Ljubljana že dolgo gradi svojo podobo kot trajnostna prestolnica, zato je toliko težje razumeti, zakaj se tako pomemben projekt, kot je ureditev sonaravne vstopne točke, še ni uresničil«.
Bojan Petek, vodja občinskega odseka za redarstvo, je svetniku v odgovoru na svetniško vprašanje zagotovil, da se na občini zavedajo pomena ohranjanja naravnega okolja ter zagotavljanja varnega, trajnostnega in urejenega dostopa do tega krajinskega parka. Pri tem mu je prav tako zagotovil, da bo park dobil vstopno točko po načrtovani prenovi območja živalskega vrta. Tam naj bi občina med drugim izgradila parkirno hišo, dodatna zunanja parkirišča in kolesarnico, območje pa bo povezano z javnim potniškim prometom.
Pripravlja se tudi občinski podrobni prostorski načrt »OPPN 432 Koseze – vstopna točka«. Glede tega so se na občini že dogovorili, da bodo pridobili izdelovalca projektne naloge za izvedbo urbanističnega natečaja. Izvedli naj bi tudi presojo stanja drevesnega sestoja na območju OPPN ter preveritev parkirnih potreb in njihovih zmogljivosti okoli krajinskega parka.
Svetnik je opozoril na problem nezakonitega parkiranja in kršenja prometnih predpisov na obronkih parka ter okrcal mestne redarje. Ti kljub opozorilom občanov in četrtne skupnosti po njegovi oceni niso dovolj aktivni. Pri tem je izpostavil križišče pri naselju Mostec, kjer se z Večne poti odcepi makadamska pot pri parku. Dodal je, da tam stojijo znaki, ki prepovedujejo zavijanje v park, a jih vozniki ne spoštujejo. »Tako imamo situacijo, da prometni predpisi obstajajo zgolj na papirju, njihovo izvajanje pa je v praksi prepuščeno samovolji. Posledica je kaos na dostopnih poteh, ki ni le nevzdržen, ampak tudi nevaren – tako za obiskovalce kot za ekosistem krajinskega parka,« je bil kritičen svetnik.
Lani 79 kazni
Vodja redarstva je svetniku zagotovil, da redarstvo opravlja nadzor v okviru svojih zmožnosti. Lani so redarji na tem območju ugotovili 79 kršitev cestnoprometnih predpisov. »Žal je učinkovit nadzor nad tovrstnimi kršitvami otežen, saj je treba kršitelja zalotiti neposredno pri dejanju. Menimo, da bi se problematika lahko bistveno zmanjšala ob ustrezni prometni ureditvi in uvedbi tehničnega nadzora s pomočjo tehničnih sredstev za avtomatski nadzor nad tovrstnimi kršitvami,« je še povedal Petek.