»Prometna ureditev turbokrožišča ni jasna. Iz smeri Jurčkove in Supernove se je po razvrstitvi pred krožiščem na levi pas, kjer sta dva pasova, treba še razvrstiti na pravi pas v krožišču, kjer so trije pasovi – sredinski ali notranji, nikjer pa ni označb, kateri od teh dveh pasov je pravilen za kateri izvoz. Veliko ljudi zato zamenja pas v krožišču,« je eden izmed komentarjev voznikov, ki so Mestno občino Ljubljana (MOL) pred časom pozvali k ukrepanju. V tem delu krožišča so izvajalci zdaj dopolnili prometno signalizacijo s cestnimi napisi. Ti voznike usmerjajo proti nakupovalnemu središču oziroma proti obvoznici.

Pri vožnji skozi krožišče naj bi voznike zmotila dva problema. Opazili so, da če voznik v krožišču zapelje na zunanji pas, ga mora zapustiti že v prvem možnem odcepu, kar pa onemogoča krožni pretok krožišča. Druga težava naj bi se pojavila pri vključevanju na notranji pas, na katerem želi voznik prevoziti pol krožišča ali zapeljati čez več kot polovico. Tam mora voznik namreč počakati, da sta prosta tako zunanji kot notranji pas, da se lahko varno vključi. Ob tem pa na cestah, ki vodijo do krožišča, nastajajo številni zastoji.

Številne voznike razburja ureditev turbokrožišča pri Supernovi na Rudniku

Voznike ob krožišču zdaj usmerja tudi talna prometna signalizacija. Foto: Nik Erik Neubauer

Na občini ne opažajo težav

Na Mestni občini Ljubljana so na pobudo voznika, ki je opozoril na nejasno ureditev krožišča, že odgovorili in pojasnili, da je novo turbokrožišče ob Supernovi še v gradnji. »Tako denimo še niso nameščene vse table, kjer je krožišče tripasovno, ena bo zamenjana. Zaradi preglednosti in lažjega vodenja prometa je projektant predvidel oznake s štirikrakim krožiščem,« so zapisali.

Dodali so še, da se je po dveh mesecih poskusnega delovanja rekonstrukcija krožišča v turbokrožišče izkazala za učinkovito, saj da promet teče tekoče in so zastoji odpravljeni. Po njihovem opažanju se večina voznikov pred krožiščem razvrsti pravilno in tekoče pelje po krožišču. »Največ težav povzročajo nekateri vozniki, ki se na začetku razvrstijo pravilno, nato pa v krožišču menjajo pasove,« so še pojasnili na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet MOL.

Vožnja drugačna od običajnega krožišča

Novo turbokrožišče si je ogledal tudi prometni strokovnjak s fakultete za gradbeništvo in geodezijo Peter Lipar. Pregledal je projekt za izvedbo krožišča in si ogledal dejansko stanje na Rudniku. »Opazil sem, da izvedba ni popolnoma skladna s projektom, kar so ugotovili tudi na MOL. Kot sem slišal, obstaja dogovor med projektantom in izvajalci, da bodo določeni detajli še dodelani, predvsem kar zadeva vodenje prometa – vertikalna in horizontalna signalizacija, projektant pa še preučuje določene spremembe glede geometrije krožišča,« je Lipar povedal za Dnevnik.

Ocenil je, da bo po izvedenih dopolnitvah vodenje skozi krožišče bolj jasno. »Sicer pa se moramo zavedati, da je vožnja skozi turbokrožišče drugačna kot skozi običajno krožišče. Namreč, znotraj turbokrožišča ni mogoča menjava pasov, tako da se moramo že pri vhodu v krožno turbokrožišče postaviti na pravi pas,« je pojasnil. 

Priporočamo