»S triletnim sinom in hčerjo, ki je še v otroškem vozičku, sem se popoldne skozi Tivoli vračala v Rožno dolino. Na sprehajalni poti je z veliko hitrostjo v nasprotni smeri zapeljal mlajši fant na električnem skiroju. Če ne bi sina za roko potegnila na stran, bi ga fant povozil,« je povedala obiskovalka Tivolija in dodala, da se voznik električnega skiroja tudi po tem, ko je skoraj povozil njenega sina, ni ustavil, tudi hitrosti ni zmanjšal.

Podobna je zgodba sprehajalca s psom, ki se je na nedeljsko popoldne sprehajal v bližini ribnika. »Že na daleč sem slišal brnenje motornih skuterjev, a sem najprej mislil, da zvok prihaja s ceste. Potem pa sem zagledal tri najstnike, kako se proti meni in mojemu psu po sprehajalni poti podijo z motornimi skuterji. Čeprav sem stal na poti in so me lahko že od daleč videli, hitrosti niso zmanjšali. S psom sva se bila primorana umakniti na travnik. Najstniki pa so, ko so se peljali mimo, še zakleli in mi rekli, naj izginem s poti,« je pripovedoval. Obiskovalci Tivolija opažajo, da zaradi motornih skuterjev, skirojev in celo koles prihaja tudi do manjših prometnih nesreč in trkov.

Za kolesa in skiroje le urejene poti

Na Mestni občini Ljubljana (MOL) so pojasnili, da je na območju parka Tivoli vožnja z motornimi vozili prepovedana, razen za vozila z ustreznim dovoljenjem za denimo vzdrževanje ali intervencijo. »Za kolesa in električne skiroje je dovoljena vožnja le po označenih poteh in površinah, kjer promet ne ogroža pešcev. Voziti morajo tako, da ne ogrožajo pešcev in ostalih obiskovalcev. Pešci imajo v parku prednost,« so zapisali.

Za kolesa in električne skiroje je dovoljena vožnja le po označenih poteh in površinah, kjer promet ne ogroža pešcev. Voziti morajo tako, da ne ogrožajo pešcev in ostalih obiskovalcev. Pešci imajo v parku prednost.

MOL

Mestni odlok ob tem določa, da se ni dovoljeno voziti s kolesi izven določenih in označenih poti. Tako za motorna kolesa in skuterje velja, da so poti, na katerih je vožnja dovoljena, temu primerno označene. Takšne poti sledijo cestnim površinam, ki so običajno asfaltirane. »Drugje vožnja z motornimi kolesi ni dovoljena. Izjema je le pot Pod turnom, če ima voznik za to sredstvo dovoljenje oddelka za gospodarske dejavnosti in promet,« so pojasnili na MOL.

Vožnja s kolesi v naravnem okolju ni dovoljena. V parku Tivoli je kolesarjenje dovoljeno le po kolesarskih poteh. Te potekajo čez Tivoli ob železniški progi in poti Pod turnom, po trasi Pionirske železnice ob Večni poti in na delu makadamske poti med Živalskim vrtom in Mostecem. Popolnoma enako velja za električne skiroje.

Novih ukrepov ne načrtujejo

Kršitve v parku Tivoli sicer spremlja tudi mestno redarstvo, ki izvaja nadzore spoštovanja predpisov tako s področja prometa kot tudi s področja javne varnosti. V letošnjem letu so redarji ugotovili 10 kršitev, za katere so kršiteljem tudi izrekli opozorila. Na MOL izpostavljajo, da lahko obiskovalci Tivolija, ki se počutijo ogrožene zaradi prometa, na to najučinkoviteje opozorijo tako, da opažene kršitve zaradi učinkovitosti ukrepanja in ažurnosti sporočijo dežurnemu redarju v center za operativno komunikacijo mestnega redarstva ali policiji na interventno številko 113.

Kljub težavam na MOL ne razmišljajo o zaostritvi pravil glede vožnje v parku. »Prepričani smo, da težav ne bi bilo, če bi obiskovalci parka spoštovali že zdaj veljavna pravila in cestnoprometne predpise,« so zapisali in dodali, da bo verjetno potrebno dodatno ozaveščanje o vzornem vedenju v parku in na drugih površinah. 

Priporočamo