Starši otrok, ki obiskujejo OŠ Medvode, so bili o ukinitvi šolskega prevoza iz naselja Zbilje (območje Žeje) v novem šolskem letu obveščeni konec junija, z odločitvijo občine pa se ne strinjajo. Prepričani so, da pogoji za samostojno in varno pešačenje osnovnošolskih otrok, zlasti v slabem vremenu, zimskih mesecih ali zgodnjih jutranjih urah, kljub izboljšani prometni infrastrukturi še vedno niso ustrezni.
V dopisu občini so župana Nejca Smoleta vprašali, zakaj nova trasa šolskega avtobusa, ki je vzpostavljena za naselja Spodnja in Zgornja Senica ter Ladja, ne vključuje tudi poti skozi naselje Žeje in do krožišča v Zbiljah, pri čemer bi bila trasa daljša zgolj za približno 1400 metrov. Opozorili so, da na območju Žej do krožišča v Zbiljah ni javne razsvetljave in da to v zimskem in jutranjem času za otroke predstavlja dodatno težavo.
Starše, kot so zapisali, skrbi tudi, da del šolske poti poteka po lokalni cesti s povečano gostoto tovornih vozil, izpostavili pa so tudi nepregledna prečkanja cest, ki kljub pločnikom predstavljajo resno tveganje za varnost otrok. Nekatere starše skrbi, da bodo njihovi otroci zaradi predvidene daljše šolske poti in tudi zaradi (pre)težkih šolskih torb, ki jih prenašajo na svojih hrbtih, raje ubirali bližnjice in prečkali nevarno državno cesto proti prestolnici, kjer hitrosti vozil pogosto presegajo 100 kilometrov na uro.
Župan je v odgovoru staršem zapisal, da se zaveda teže ukinitve šolskega prevoza, ki je bil na voljo skoraj dvajset let. Spomnil je, da je občina na območju Zbilj oziroma v Žejah v zadnjih letih investirala precej denarja za posodobitev infrastrukture. Med drugim so, kot je naštel župan, zgradili hodnik za pešce od krožišča do konca naselja, posodobili javno razsvetljavo in omejili hitrost v naselju, v sklopu rekonstrukcije pa so bile urejene tudi hitrostne ovire in avtobusna postaja s postajališčem.
Na občini zatrjujejo, da je šolska pot iz Žej ustrezno urejena in varna v okviru veljavnih standardov. Pojasnili so tudi, da odsek, ki poteka po nenaseljenem delu, ne izpolnjuje kriterijev za opremo z javno razsvetljavo, ter poudarili, da so na pobudo krajanov med krožiščem in Žejami tranzitni tovorni promet prepovedali in ga preusmerili na državno cesto. Izjema so, kot je izpostavil župan, vozila z lokalnim dovozom, hitrosti na tem odseku pa so dodatno omejene tudi s fiksnimi grbinami.
Zaskrbljeni tudi v Pirničah
V šolskem okolišu Pirniče avtobusni šolski prevozi še naprej ostajajo za naselje Zavrh in del Spodnjih Pirnič, medtem ko je prevoz otrok iz Vikrč do OŠ Pirniče z novim šolskim letom prav tako ukinjen. Na občini so staršem tamkajšnjih učencev, ki so ostali brez organiziranega prevoza, pojasnili, da je z zgrajeno cestno prometno infrastrukturo poskrbljeno za njihovo varno udeležbo v prometu oziroma do šole. Predlagali so, da spodbudijo pristojne v šoli, starše in prostovoljce, da se pešbus oziroma pomoč prostovoljcev v skupinah, ki spremljajo otroke v šolo po začrtanih poteh in stalnem urniku, organizira tudi iz Vikrč.
Po besedah župana je občina tudi na območju šolskega okoliša OŠ Pirniče v zadnjih letih investirala precejšnji del sredstev za posodobitev infrastrukture. V okviru rekonstrukcije ceste Vikrče–Tacen je bil na celotni trasi zgrajen pločnik, kot največjo pridobitev, povezano s trajnostno mobilnostjo, pa je župan izpostavil kolesarsko povezavo iz Vikrč proti Medvodam in jo navedel kot možnost varnejšega prihoda otrok iz Vikrč v šolo s kolesom. Na občini so še poudarili, da so skupaj s predstavniki OŠ Medvode in OŠ Pirniče, policijske postaje Medvode in medobčinskega inšpektorata opravili ogled obeh omenjenih šolskih poti in da ni bilo ugotovljeno, da bi bila pot iz Žej oziroma iz Vikrč nevarna v smislu določil zakonodaje.
V pričakovanju preklica občinske odločitve
Starši s pojasnili občine niso zadovoljni. Menijo, da odločitev občine ni bila dovolj podprta s strani prometne stroke, razočarani pa so tudi nad pomanjkanjem posluha ravnateljice OŠ Pirniče Damijane Božič - Močnik. Žalosti jih, da si je ravnateljica v družbi predstavnikov občine in redarstva ogledala predvideno šolsko pot in zanjo dala »zeleno luč«, čeprav za to nima pristojnosti.
Starši otrok iz Pirnič opozarjajo, da se na odseku med Vikrčami in Spodnjimi Pirničami v jutranjem času, ko so otroci na poti v šolo, vsako leto zgodi precej prometnih nesreč. Menijo, da prinaša ukinitev šolskega prevoza še dodatno prometno obremenitev okolice šole in povečano tveganje, saj so številni otroci primorani prehoditi nevarne poti ali se zanašati na lasten prevoz, kar pa ni vedno izvedljivo.
Prepričani so tudi, da je ukinitev šolskega avtobusa nesmiselna, neodgovorna in nevarna, zato od občine pričakujejo, da bo odločitev preklicala in vnovič organizirala šolski prevoz po starem. O svojih pomislekih so obvestili tudi Zavod Varna pot, agencijo za varnost prometa, ministrstvo za infrastrukturo ter ministrstvo za vzgojo in izobraževanje.
Vprašanja v zvezi z ukinitvijo šolskega avtobusa na območju Vikrč smo naslovili tudi na ravnateljico OŠ Pirniče Damijano Božič - Močnik, a na njene odgovore še čakamo.