»Vsak dan spremljam, kako gradbinci gradbeni material prevažajo in odlagajo kar na most. Gre za zgodovinski spomenik in takšno ravnanje res ni dopustno,« nam je povedala bralka, ki živi v bližini. Odločila se je, da bo kontaktirala različne inšpekcijske službe, ki pa po njenih informacijah niso odkrile nobenih kršitev.

O domnevnem odlaganju materiala na Čevljarskem mostu je bil obveščen tudi Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije (ZVKDS). Na zavodu so nam zagotovili, da izvajajo konservatorski nadzor nad deli. »Tako izvajalec kot investitor sta seznanjena z bogato kulturno dediščino v neposredni bližini spomenika, ki se obnavlja,« so zapisali. Pri tem so dodali, da je bil že v prvih fazah načrtovanja obnove velik poudarek namenjen pripravi načrta organizacije gradbišča.

»Obnova stavbe Mestni trg 14 je zahtevna tako zaradi zahtevnosti posegov na sami stavbi kot neprecenljive kulturne dediščine, ki jo obkroža, in zagotavljanja ustrezne varnosti,« so še pristavili. »Na podlagi vizualne ocene lahko ocenimo, da zaradi prenove stavbe, ki s svojo pojavnostjo nakazuje nekdanjo zasnovo srednjeveške Ljubljane, novih poškodb zaključnih slojev na Čevljarskem mostu ni, žal pa asfaltna prevleka mostu že nekaj časa kaže posledice starosti in obrabe,« so še ocenili na zavodu.

Investitor oproščen plačila takse

Vprašanja smo naslovili tudi na gradbeni inšpektorat in inšpektorat za kulturo in medije. Pojasnili so nam, da prijave niso prejeli. Je pa prijavo prejel inšpektorat mestne uprave MOL. »Prijavo glede odloženega gradbenega materiala na Čevljarskem mostu smo prejeli 17. aprila 2025. Pet dni kasneje smo opravili nadzor, ob katerem je bilo ugotovljeno, da na predmetni lokaciji ni odloženega gradbenega materiala,« so sporočili.

Čevljarski most je bil v devetdesetih letih temeljito prenovljen, izvedeni so bili tudi ojačitveni ukrepi, dotrajane betonske elemente so popravili, uničene in manjkajoče pa nadomestili z novimi po vzoru obstoječih.

Inšpektorat mestne uprave MOL

Mestni odlok sicer določa, da mora investitor za odlaganje materiala ali postavitev gradbenega odra plačati uporabnino za uporabo javne površine. Na občini so pojasnili, da je bil v tem primeru investitor oproščen plačila občinske takse, ker se dela izvajajo v sklopu projekta Ljubljana – moje mesto.

Kot smo že poročali, je investitor projekta družba Pod Trančo, katere lastnika sta Jorg in Hubert Kosler. V hiši, ki jo trenutno obnavljajo, naj bi že ob koncu leta odprli butični hotel. Na naša vprašanja lastnika nista odgovorila.

Prenove mostu še ne bo

V mestnem proračunu rekonstrukcija Čevljarskega mostu ni predvidena, čeprav je most že več let v slabem stanju in je na asfaltu več vidnih razpok. Na ZVKDS so že pred leti pripravili usmeritve, ki se nanašajo predvsem na vzdrževalna dela, potrebna za ohranitev betonskih elementov in prefabrikatov.

O domnevnem odlaganju materiala na Čevljarskem mostu je bil obveščen tudi zavod za varstvo kulturne dediščine. Od tam so nam zagotovili, da nad omenjenimi deli izvajajo konservatorski nadzor.

»Čevljarski most je bil v devetdesetih letih temeljito prenovljen, izvedeni so bili tudi ojačitveni ukrepi, dotrajane betonske elemente so popravili, uničene in manjkajoče pa nadomestili z novimi po vzoru obstoječih,« so pojasnili na zavodu.

V smernicah je med drugim zapisano, da je most po oceni zavoda v dokaj dobrem stanju, a so razpoke na stebrih ponekod tako številne, spet drugje pa potekajo vzdolž celotnega stebra. Občini zato svetujejo redno evidentiranje poškodb in vzdrževanje, pregledi so svetovani predvsem po večjih temperaturnih ali drugih vremenskih spremembah.

»Nujna je izdelava statičnih meritev in analiz, da se ugotovi, v kakšnem stanju je s tega vidika most v resnici. Glede na to, da Čevljarski most ni namenjen prometu, obstoječi asfalt pa je dokaj dotrajan, je možna menjava asfalta s takim, ki se bo po barvi in teksturi bolj približal originalu,« smo prebrali v smernicah.

Priporočamo