Predvidoma še ta mesec naj bi Družba za avtoceste v RS in Mestna občina Ljubljana z izbranima izvajalcema sklenili pogodbo za gradnjo nadomestnih nadhodov čez ljubljansko obvoznico. Gre za nadhoda v podaljšku Ledarske in Gotske ulice, ki sta drug od drugega oddaljena približno 600 metrov.
Investitorici bosta gradbeno pogodbo sklenili z družbo V3 in njeno partnerico, družbo Markomark nival graditeljstvo, ki sta se edini potegovali za ta posel. Iz javno dostopne dokumentacije je razvidno, da naj bi občina in družba za avtoceste izbranima izvajalcema plačali nekaj več kot 5,6 milijona evrov z davkom na dodano vrednost. Stroške gradnje si bosta občina in Dars delila skladno s sporazumom iz leta 2018. Po podpisu pogodbe bosta izvajalca imela šest mesecev, da zaključita izvedbo vseh naročenih del.
»Predvideni začetek gradbenih del bo septembra, o vsem bomo javnost pravočasno obvestili,« so napovedali na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet. Pri Darsu ne pričakujejo, da bodo ta gradbena dela imela večji vpliv na promet na ljubljanski obvoznici, zato začetka gradnje ne nameravajo prilagajati drugim gradbenim posegom.
Nadhoda stara štiri desetletja
Iz projektne naloge za izdelavo dokumentacije za zamenjavo nadhodov je bilo razvidno, da sta bila oba nadhoda zgrajena leta 1981 in da sta že zelo dotrajana. Konstrukcija obeh nadhodov naj bi bila tako poškodovana, da bi – če ne bosta pravočasno sanirana – lahko ogrozila varnost same konstrukcije in posledično prometa pod njima, je bilo prebrati v projektni nalogi. Zaradi njunega trenutnega stanja so pristojni sklenili, da ju je bolje v celoti zamenjati, kot da bi ju sanirali.
Zamenjava obeh nadhodov bo potekala sočasno, ker so na občini in pri Darsu ocenili, da bo takšen način gradnje najboljši zaradi optimizacije delovnega toka in potrebnih zapor na ljubljanski obvoznici, je bilo prebrati v tehničnem poročilu. V času gradbenih del bo promet po obvoznici pod nadhodoma tekel po zoženih prometnih pasovih. Trenutno sta predvideni le dve krajši popolni zapori prometa. In sicer bo ena zapora potrebna, ko bosta izvajalca rušila oba nadhoda. Takrat naj bi bila obvoznica na tem odseku zaprta 12 ur v nočnem času. Druga popolna zapora bo trajala dva dneva ob koncu tedna, ko bodo gradbeni delavci na opornike nameščali novi jekleni konstrukciji mostov.
Dars in občina bosta sodelovala še pri enem nadvozu
Dars in mestna občina bosta sodelovala tudi pri rekonstrukciji cestnega nadvoza, na katerem Barjanska cesta prečka južno obvoznico. Prenova slednjega je del projekta razširitve dela Barjanske ceste med avtocestnim priključkom in Ziherlovo cesto. Čeprav je občina javno naročilo za izbor izvajalca začela že sredi letošnjega junija, izvajalca še ni izbrala. Prejela je dve ponudbi, pri čemer je nižja znašala 21,1 milijona evrov z davkom, oddala pa jo je Gorenjska gradbena družba s partnerjem Mapri proasfalt. Ljubljanski župan Zoran Janković je minuli teden dejal, da se bodo z obema ponudnikoma pogajali o končni ceni in nato izbrali izvajalca. Če bo šlo vse po sreči, Janković pričakuje, da bi se gradbena dela lahko začela še ta mesec.