Patrick Wirbeleit prihaja iz Lüneburga. Deluje kot stripar, scenarist, risar in ilustrator, podpisan je pod skoraj petdesetimi knjigami za otroke, med katerimi je kar nekaj stripov. Je pobudnik nagrade Carl-Buch-Preis za najlepšo ilustrirano naslovnico otroške knjige v Nemčiji, ki jo podeljujejo od leta 2015. Slovenijo je prvič obiskal ob izidu petega dela priljubljene nemške stripovske serije za otroke Škatla, ki jo je leta 2021 izdala založba VigeVageKnjige. Ko se je sprehajal po Ljubljani, je naletel na nekaj, kar je sprva zamenjal za gradbišče. Čudno se mu je zdelo, ko je v tistem breznu, ne več kot meter pod površjem, njegovo oko registriralo nekakšne rimske zidake. »Mar ne vidiš, da so tisto kosti?« mu je rekla tedanja žena. Pogled se je izostril in Wirbeleit je opazil, da tisti, ki so se sklanjali nad luknjo, sploh niso bili gradbinci, pač pa arheologi. »Zapletli smo se v pogovor in razložili so mi, da se nahajam ob arheološkem izkopavališču. Presenetilo me je, ker je bilo vse skupaj tako iznenada, sredi mestnega parka. Takšne reči me zelo fascinirajo.«
Ko se je vrnil domov, si je priznal, da se je v Slovenijo zaljubil. »Potreboval sem razlog, da se vrnem. Nova knjiga z urednico Anjo Zag Golob je bila dobra ideja. V misli se mi je prikradlo tisto arheološko izkopavanje. Nenadoma sem dobil idejo o fantku, ki se zna pogovarjati z duhovi in jih intervjuvati, da bi tako izvedel več o zgodovini tega mesta.« Tako je začel nastajati novi otroški strip z naslovom Inštitut za nadnaravno arheologijo – Tilen, ki je pri omenjeni založbi nedavno ugledal luč sveta. Strip je prvi del pustolovščine, v kateri oživi duh nekdanje emonske prebivalke, prek katere nam strip razkrije že poznane in na novo odkrite detajle iz našega rimskega poglavja.
Intervju z duhovi
Patrick Wirbeleit se same lokacije ljubljanskega izkopavališča ne spomni natančno, je pa bilo takšne velikosti, kot ga lahko vidimo v stripu. Za vizualni pečat sveže stripovske avanture je poskrbel eden najbolj znanih nemških risarjev otroških stripov Ulf K., s katerim se poznata že več kot dvajset let. Ulf K. je ilustriral Patrickovo čisto prvo delo za otroke, a tega je že davno. »Imate radi njegov stil?« »Ne, absolutno ne,« je bil jasen Patrick Wirbeleit.
Seveda ni mislil resno, ko smo se z njim pogovarjali v kavarni ljubljanskega Mestnega muzeja in je Ulf K. zraven srkal kavico. Kljub temu je v istem tonu nadaljeval: »Najprej sem hotel sodelovati s kakšnim slovenskim risarjem, vendar se ni izšlo. Namreč, tudi v Nemčiji je težko najti nekoga, ki bi izpolnjeval ključne kriterije. Za to delo mora risar obvladati risanje za strip, dobro razumeti mehanizme tega medija ter imeti slog, primeren za otroke. Hkrati mora imeti čas, ker takšno delo ga vzame veliko, in biti dovolj nor, da se tega loti.« Vedel je, da je njegov dolgoletni sodelavec Ulf K. za to nalogo kot nalašč. »Odkar se poznava, ima Patrick precej domiselne ideje za svoje zgodbe, v katerih se pojavljajo zelo zanimivi liki. Je pa dela za takšen strip veliko, saj ti vzame vsaj pet mesecev, pri čemer ti plačilo pokrije stroške le za en mesec,« je povedal Ulf K. To delo moraš imeti zares rad. Ulf K. si tudi ne predstavlja, da bi lahko v življenju počel kar koli drugega. Ljubezen do zgodb je valuta, ki ne izgublja vrednosti, kolikor blazno in romantično se danes to sliši.
Trenutno je v nastajanju drugi del sage o Inštitutu za nadnaravno arheologijo, ki ima štab v Mestnem muzeju Ljubljana. V nadaljevanju se glavnemu junaku Tilnu pridruži nova junakinja, ki odkriva svoje nadnaravne talente. Avtorja sta glede drugega dela, ki bo izšlo 1. septembra prihodnje leto, seveda nekoliko skrivnostna, sta pa razkrila, da se dogajanje začenja v Ljubljani in se nadaljuje v Škofji Loki, kjer junaka s pomočjo duhov raziskujeta tamkajšnjo zgodovino. Tretji del – ker pisec ima ideje vsaj še za dve nadaljevanji – bo morebiti postavljen v Maribor, kdo ve. Vsekakor so se duhovi, ki znajo kaj povedati o zgodovini naših krajev, v domišljiji obeh striparjev izkazali za zanimive in navdihujoče sogovornike.