Mestna občina Ljubljana je objavila razpis za izvedbo že drugega javno-zasebnega partnerstva za postavitev sončnih elektrarn na objekte in površine v lasti občine. Koncesionarja bo izbrala z večstopenjskim postopkom. V prvi fazi bo ugotovila, ali so prijavljeni kandidati usposobljeni za sodelovanje na tem razpisu. Sledil bo konkurenčni dialog, v okviru katerega bo z vsakim od usposobljenih kandidatov izmenjala mnenja o vseh vidikih morebitnega prihodnjega partnerstva. V tej fazi bodo usklajevali obseg projekta, vsebinske in tehnične specifikacije, modele dobave in tudi ceno. Po koncu konkurenčnih dialogov bo občina objavila poziv, v katerem bo natančno določila parametre javno-zasebnega partnerstva in na podlagi končnih prijav izbrala koncesionarja.
Na katerih objektih oziroma površinah bo izbrani koncesionar moral postaviti sončne elektrarne, še ni jasno. Občina je za razpis pripravila širši seznam lokacij in bo na poznejši stopnji postopka določila končne. Na širšem seznamu je 33 objektov, in sicer gre za več vrtcev in osnovnih šol, nekatere knjižnice, športne objekte, stavbe nekaterih četrtnih skupnosti in podobno. Poleg teh razpis kot morebitne lokacije predvideva še 18 parkirišč v javni lasti. Gre bodisi za samostojna javna parkirišča, ki jih upravlja javno podjetje Ljubljanska parkirišča in tržnice, bodisi za parkirišča pri nekaterih osnovnih šolah (pri OŠ Sostro, OŠ Oskarja Kovačiča, OŠ narodnega heroja Maksa Pečarja). Med parkirišči so na seznamu možnih lokacij denimo parkirišča vrste P + R na Dolgem mostu, Letališka in Barje, parkirišča Žale I, II, III, IV in V ter parkirišča Kranjčeva ulica, Pot Roberta Blinca, Povšetova in Štembalova ulica ter parkirišči pri pokopališčih Polje in Vič.
Tokrat bodo v ospredju javna parkirišča
Energetska upravljalka na Mestni občini Ljubljana Petra Šeme je dejala, da bodo v središču tega novega partnerstva, ki so ga poimenovali Zelena energija na površinah in objektih Mestne občine Ljubljana 2, prav sončne elektrarne na javnih parkiriščih. Zato gre pričakovati, da se bo izbrani koncesionar moral usmeriti na parkirišča.
Kako bodo sončne elektrarne na javnih parkiriščih nameščene, še ni jasno. V razpisu je občina za zdaj navedla nekaj ključnih usmeritev, in sicer da postavitev visokonapetostnih naprav ne sme zmanjšati zelenih površin ali števila parkirnih prostorov. Višina konstrukcij, na katerih bodo očitno nameščene sončne elektrarne, bo morala biti prilagojena vrsti parkirišča in vozil. Torej na parkiriščih za avtobuse ali tovornjake bi morale biti konstrukcije višje kot na parkiriščih za osebna vozila. Poleg tega bo izbrani izvajalec moral »posebno pozornost nameniti dostopnosti, varnosti, estetski in urbanistični usklajenosti ter zagotavljanju ustreznega odvodnjavanja padavinskih voda«, so sporočili z občinske službe za energetsko upravljanje. »Seveda to niso edine zahteve – te bodo dodatno izoblikovane in natančneje določene v nadaljevanju konkurenčnega dialoga, v skladu s predlaganimi rešitvami in predstavljenimi idejnimi zasnovami,« so dodali na občini.
Kako bodo porabili ustvarjeno elektriko?
Kako zmogljive bodo sončne elektrarne v sklopu tega javno-zasebnega partnerstva, bo po pojasnilih občine odvisno predvsem »od različnih omejitev in dejavnikov, že opredeljenih v tehničnih usmeritvah, ter tudi od tehničnih zmožnosti elektroenergetskega omrežja«. Kot kaže, pa sončne elektrarne na javnih parkiriščih ne bodo namenjene le zagotavljanju elektrike za parkomate oziroma za drugo parkirno opremo.
V občinski službi za energetsko upravljanje so dejali, da »so parkomati namreč manjši porabnik električne energije, zato bomo usmerili pozornost v porabo proizvedene elektrike tam, kjer so potrebe večje«. Poleg tega, da bodo ustvarjeno električno energijo s partnerjem usmerjali v druge javne objekte, bodo poseben poudarek namenili tudi »možnostim shranjevanja električne energije ter drugim inovativnim rešitvam, ki bi lahko dodatno izboljšale učinkovitost in zanesljivost sistema«, so dodali.