Podhod, ki povezuje Brilejevo ulico z Mercatorjem Šiška, vsak dan uporabljajo številni meščani, med njimi tudi Jožica Samastur. »Stanje je grozno. Grafiti me ne motijo, naj bo počečkano. Problem je, da odpada omet,« je povedala in pri tem pokazala na stare in pografitirane zidove. »Nikoli ne veš, kdaj ti bo kaj padlo na glavo,« je dodala.

Čeprav je na vsaki strani podhoda, ob stopnišču, koš za smeti, so številni manjši odpadki razmetani tudi na robu poti. »Naš hišnik velikokrat ureja podhod, če ne bi bilo njega, bi bilo stanje še slabše,« je pojasnila sogovornica. Ker naj bi se tam zbirali tudi narkomani, je med potjo vedno pozorna, da ne bi stopila na zavrženo iglo. »Res je neprijetno.« Edino pohvalo je Jožica Samastur namenila urejeni razsvetljavi v podhodu. »Tudi sama večkrat opozorim, če luči ne delajo, in jih potem popravijo,« je zaključila.

S skoraj enako situacijo, torej z odpadanjem ometa, smradom in razmetanimi odpadki, se srečujejo tudi uporabniki drugih podhodov na Celovški cesti. Poleg tega je podhod ob avtobusni postaji Dravlje brez razsvetljave, nekaj več delujočih luči pa ima podhod pri Kunaverjevi ulici.

Povsem zanemarjen podhod pri Aleji

Med vsemi naštetimi podhodi pa je najbolj zanemarjen ravno tisti med nakupovalnim središčem Aleja in Trgom komandanta Staneta. Močan smrad lahko mimoidoči zavohajo, še preden pridejo do zadnje stopnice. Stari zidovi so pografitirani, na tleh so opazne sledi bruhanja in druge umazanije. Kot je navedel avtor poziva na Pobudah meščanov, je »podhod povsem zanemarjen, tudi razsvetljava ne deluje«. Zato je tam tudi podnevi temno.

Stanje je grozno. Grafiti me ne motijo, naj bo počečkano. Problem je, da odpada omet. Nikoli ne veš, kdaj ti bo kaj padlo na glavo.

Jožica Samastur, uporabnica podhoda

Iz odseka za pobude občanov na Mestni občini Ljubljana so mu sicer odgovorili, da se strinjajo, da je podhod v slabem stanju, in da naj bi v letu 2026 načrtovali prenovo podhodov na Celovški cesti v Šiški. »V okviru prenove razmišljamo tudi o možnosti nočnega zapiranja vrat, s čimer bi povečali varnost in prijetnost uporabe,« so takrat zapisali in uporabnike pozvali k potrpežljivosti.

Upad uporabnosti

Z vprašanji glede prenove omenjenega podhoda smo se obrnili na Mestno občino Ljubljana (MOL). »V zvezi z urejanjem podhoda je izdelana projektantska preveritev, ki obravnava potrebne gradbene posege za njegovo sanacijo, vključno s potrebnimi posegi za zagotovitev dostopa in izstopa tudi za kolesarje,« so o projektu odgovorili na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet. Ker pa na MOL v zvezi s tem še niso sprejeli odločitve, so pojasnili, da podrobnih informacij ne morejo posredovati.

Kot najpogostejše pritožbe, ki jih dobivajo glede podhodov, so našteli neprijetne vonjave, razsvetljavo v podhodu, smeti in zadrževanje brezdomcev v podhodih. »Opažamo, da se tam, kjer prostori niso zasedeni z dejavnostmi, kot so trgovine, lokali ali drugi poslovni objekti, zbirajo brezdomci.«

Prav tako naj bi z leti upadla uporabnost podhodov, saj da ti pešcem podaljšajo razdaljo in je pot naporna zaradi hoje po stopnicah, obenem pa da so za kolesarje neudobni zaradi sestopa s kolesa. »Od leta 2007 urejamo javne mestne površine, ceste, ulice in trge tako, da je prostor prijetnejši in varnejši predvsem za pešce, kolesarje in osebe z oviranostmi, zato ti raje pot opravijo po teh kakovostno urejenih površinah,« so razložili. Bolj prehodni pa so podhodi z vsebinami in dejavnostmi ali tam, kjer v neposredni bližini ni prehoda za pešce, recimo na Dunajski cesti pri poslovni stavbi Mercator.

»Podhode redno čistimo in vzdržujemo posamezne dele. V okviru javne službe čiščenja občinskih cest na območju MOL čistimo talne površine in vzdržujemo oziroma praznimo ulične koše, ki so nameščeni v podhodih,« so povzeli na oddelku.

Priporočamo