Glavna Uberjeva novost na področju taksi služb je bil nov pristop k dispečerskim službam. Se še spomnite, ko smo za prevoz s taksijem morali telefonirati v dispečerske centrale, čakali na liniji celo večnost in bili na koncu veseli, če smo dobili tisti neosebni in neprijazni odgovor: "Čez 10 minut. Nasvidenje."?
Medtem smo lahko zavistno gledali v tujino, kjer so uporabniki Uberja podrsavali po seznamu voznikov na aplikaciji in izbirčno iskali svojim potrebam primerno ponudbo. Pravi luksuz. No, z desetletjem groženj o vstopu Uberja na slovenski trg so se modernizirale tudi slovenske dispečerske službe, tako da tudi pri domačih ponudnikih danes odpreš aplikacijo in v uberjevskem slogu od tam naročiš prevoz. Tam sporočiš tudi posebne želje, aplikacija pa ti pokaže tudi, koliko časa naj bi prevoz trajal in kdaj lahko pričakujemo taksi. Vse skupaj lahko spremljaš tudi na zemljevidu. S tega vidika izkušnja med uberjem in domačimi ponudniki z aplikacijami ni praktično nič drugačna. Se pa razlikuje po številu voznikov. Zelo.
Čakal in čakal in čakal
V trenutku pisanja tega testa mi je slovenski konkurent v centru Ljubljane ponujal tri minute čakanja na prevoz, medtem ko je Uber ponudil več kot 12 minut čakanja. Pa še to sem imel srečo.
Ob uporabi uberja sem večkrat zaman čakal, da bi me aplikacija povezala z voznikom. Modra črtica nalaganja sistema se je počasi širila, prijazni napisi so se mi zahvaljevali za potrpežljivost, vsake toliko časa se je pojavil napis, ki me je miril, da sem skoraj že priklical taksi. Medtem so se v resničnem svetu premikali minutni kazalci, začel je padati dež, meni pa se je tako mudilo, da sem na konec raje skočil v avant2go, ker ni bilo več časa čakati niti na konkurenčni taksi. Pravzaprav mi je v enem tednu uspelo Uberjev taksi priklicati le dvakrat. Prvič v soboto okoli sončnega zahoda in drugič štiri ure kasneje. Ob tej priložnosti sem ugotovil tudi, kaj je skupni imenovalec vseh težav s čakanjem. V obe smeri s štiriurnim razmikom me je namreč peljal isti voznik. Bil je prijazen, avto je bil udoben in čist. Brez kritike. A bil je isti. Ne spomnim se, kdaj sem se zadnjič v obe smeri vozil z istim voznikom. To pomeni, da je Uberjevih voznikov ta hip na ljubljanskih cestah izredno malo. Dokler se njihovo število ne bo povečalo, pa bodo uporabniki ujeti v limbu čakalnice telefonske dispečerske službe, a pač v obliki še manj osebne, čeprav generično prijazne aplikacije.
Zanimiv zlasti za turiste
Ker so cene storitve tako ali tako določene s taksimetrom in uradno tarifo Mestne občine Ljubljana, Uberjev prihod ne prinaša niti bistvene cenovne razlike za potnike. Tudi sicer ob primerjavi predvidenih cen bistvenega odstopanja med konkurenti ni bilo. Je pa všečen trik, da lahko v aplikaciji med vožnjo urediš deljenje potnih stroškov z morebitnimi sopotniki.
Zaradi vsega omenjenega prevladuje vtis, da je ljubljansko taksi sceno še najbolj spremenila grožnja prihoda Uberja, ki je spodbudila digitalizacijo dela domačih dispečerskih služb. Zdaj, ko je Uber prišel v Slovenijo, pa bodo njegovi uporabniki verjetno pretežno turisti, ki že imajo naloženo Uberjevo aplikacijo, domačih aplikacij in taksi služb pa ne poznajo. Če se število Uberjevih voznikov ne bo bistveno povečalo, bomo domačini hitreje in enako enostavno na cilj prišli tudi z domačimi ponudniki.