Ljubljanski mestni svetniki so na ponedeljkovi seji potrdili podražitev enkratnih vozovnic za mestne avtobuse Ljubljanskega potniškega prometa (LPP). Nova cena vozovnice bo od 1. oktobra tako znašala evro in pol. Gre za podražitev posamezne vožnje za 20 centov oziroma 15 odstotkov. Cena prevoza na klic pa se bo prav tako zvišala s sedanjih 1,20 evra na evro in pol, kar predstavlja kar 25-odstotno podražitev cene vozovnice. »Želimo izenačiti ceno, da bo za enako razdaljo veljala enaka cena, kot velja v državnem sistemu za medkrajevne linije,« je dvig cene utemeljil Rok Vihar. Pri tem je še pojasnil, da je dvig potreben zaradi nove tarifne lestvice na ravni države. Tako se bo cena mestnih avtobusov izenačila s ceno enkratnih vozovnic v medkrajevnem prometu. Podražitev velja samo za cono ena, torej za vožnje znotraj mestne občine.

Razumem vzrok, zakaj se draži, vendar pa bi morala vsaka podražitev omogočiti boljšo storitev. Ta pa v primeru javnega prevoza v Ljubljani ne bo mogoča, vsaj ne tako hitro kot podražitev.

Mojca Sojar, Nova Slovenija

Dvig cene bo veljal za enkratne validacije s kartico ali aplikacijo urbana, ki za 90 minut omogoča prestopanje, in prek plačilne kartice, ki pa prestopa ne omogoča. »Za 75 odstotkov potnikov LPP, ki že danes uporabljajo terminske vozovnice, se ne bo nič spremenilo. Pričakujemo pa, da se bo zaradi spremembe cene enkratne vozovnice v javnem mestnem linijskem prevozu delež potnikov, ki uporabljajo terminske vozovnice, v prihodnje še dodatno povečal,« smo prebrali v obrazložitvi sklepa. Mesečna vozovnica bo tako še vedno stala 37 evrov, letna pa 365 evrov.

To je prva podražitev v šestih letih, odkar so za deset centov podražili posamezno vožnjo. Tudi takrat so podražitev upravičili z argumentom, da se bo zaradi tega več ljudi odločilo za nakup terminske vozovnice.

1,5 € bo stala vožnja z mestnim avtobusom od 1. oktobra letos.

Opozicija: Dvigne naj se kakovost, ne samo cena

Mestna svetnica Mojca Sojar iz vrst Nove Slovenije je glasovala proti podražitvi enkratnih vozovnic. »Razumem vzrok, zakaj se draži, vendar pa bi morala vsaka podražitev omogočiti boljšo storitev. Ta pa v primeru javnega prevoza v Ljubljani ne bo mogoča, vsaj ne tako hitro kot podražitev,« je glas proti utemeljila svetnica. Še bolj so bili kritični v Piratski stranki: »Namesto da občina stroške prevali na ramena potnikov, naj poskrbi za stabilno financiranje LPP iz proračuna,« je opozoril svetnik Jasmin Feratović iz vrst Piratov. Pri tem je dodal, da se mu ne zdi smiselno, da občina sledi zgledu države, saj si mesto lahko privošči cenejšo storitev kot država.

Podražitev vozovnic ob hkratnem nenaslavljanju dejanskih problemov, s katerimi se sooča Ljubljanski potniški promet, bo še poslabšala prometno situacijo v mestu.

Urška Honzak, Levica

Tudi svetniški klub Levice je glasoval proti. »Podražitev vozovnic ob hkratnem nenaslavljanju dejanskih problemov, s katerimi se sooča Ljubljanski potniški promet, bo še poslabšala prometno situacijo v mestu,« je v imenu kluba povedala svetnica Urška Honzak. Pri tem je ocenila, da so proge LPP slabe in neprilagojene potovalnim navadam potnikov, frekvence pa prenizke. Maruša Babnik iz SDS pa je izpostavila ironijo, da občina draži mestne avtobuse ravno na evropski teden mobilnosti. Županu je predlagala zgled iz Beograda, kjer je javni potniški promet brezplačen. Kljub kritikam opozicije je od 41 navzočih svetnikov 25 glasovalo za, 16 pa jih je glasovalo proti. K razpravi se sicer ni priglasil noben svetnik, ki bi podražitev podpiral. 

Priporočamo