Projekt Emonika je sestavljen iz severnega in južnega dela. Severni del, ki bo zgrajen severno od tirov glavne ljubljanske železniške postaje, bo vključeval 187 stanovanj in stolpnico s poslovnimi prostori v križišču Dunajske in Vilharjeve ceste. Južni del bo Mendota invest gradila na območju med Trgom Osvobodilne fronte, Dunajsko cesto, tiri in obstoječo železniško postajo. V tem delu družba prav tako načrtuje poslovne prostore, nakupovalni center in dva hotela.

 

Gradnja Emonike

Začetek gradnje projekta Emonika je Mendota invest obeležila z zakopom časovne kapsule.  Foto: Jaka Gasar

Družba Mendota invest je začetek gradnje Emonike obeležila tudi z zakopom časovne kapsule. Vanjo so spravili repliko keramične skodelice, ki je bila najdena med arheološkimi izkopavanji rimske Emone. Ta naj bi simbolizirala povezavo z ljudmi, ki so nekoč živeli in ustvarjali na tem območju. Poleg skodelice so v kapsulo vstavili še Emonikino pisalo, ki simbolizira vizijo, načrtovanje in oblikovanje; podroben zemljevid Ljubljane, ki ta projekt umešča v tkivo prestolnice; USB ključek z zasnovami in vizualnim gradivom projekta Emonika ter računalniško generirane podobe Emonike, ki bo zrasla ob boku bodočega Potniškega centra Ljubljana z novo železniško in avtobusno postajo, ki bodo skupaj tvorili Potniški center Ljubljana. V kapsulo so vložili še današnji izvod enega slovenskega časopisa in treh madžarskih.

Ključne koristi tega projekta segajo veliko dlje od teh gradbenih odrov. Ta projekt bo ustvarjal delovna mest skozi desetletja v različnih sektorjih. To niso naložbe v beton, ne v jeklo, ne v steklo. To so naložbe v ljudi.

Matjaž Han

Gradnja Emonike

Začela se je gradnja kompleksa Emonika ob Dunajski cesti. Foto: Jaka Gasar

Gradnja Emonike

V časovno kapsulo so vstavili današnji slovenski časopis in tri madžarske, repliko keramične emonske skodelice, ki je bila na tem območju najdena med arheološkimi izkopavanji, Emonikino pisalo, podroben zemljevid Ljubljane in USB ključek z zasnovami in vizualnimi podobami Emonike.  Foto: Jaka Gasar

Kako poteka gradnja nove železniške postaje?

Direkcija za infrastrukturo je z gradnjo nove železniške postaje začela že oktobra lani. Nova postaja se bo na stebrih raztezala nad železniškimi tiri, do novih peronov pa bodo potniki dostopali prek tekočih stopnic in dvigal. Sočasno konzorcij družb SŽ - Železniško gradbeno podjetje Ljubljana, Kolektor Igin, CGP in GH holding, gradi tudi nov širši Vilharjev podhod, kjer bodo kolesarji dobili svoje površine, po katerih bodo lahko prečkali območje ljubljanske železniške postaje. Poleg tega omenjeni gradbinci po naročilu direkcije za infrastrukturo gradijo še dvonadstropno zaklonišče za potrebe železniške postaje in tudi nove avtobusne postaje ob Vilharjevi cesti.

Gradnja železniške postaje, ki bo stala predvidoma 243,9 milijona evrov z davkom na dodano vrednost, naj bi bila končana v letu 2026. Doslej je direkcija za infrastrukturo s konzorcijem gradbincev sklenila le en aneks k pogodbi, s katerim je zgolj spremenila faznost gradnje, ki pa naj ne bi imela vpliva niti na rok dokončanja projekta niti na njegovo pogodbeno vrednost.

Gradnja Emonike

Položitev temeljnega kamna Emonike so se udeležili tudi gospodarski minister Matjaž Han (prvi z leve), predsednik OTP banke Sándor Csányi (drugi z leve) in infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek. Foto: Jaka Gasar

Gradnja nove avtobusne postaje se še ni začela

Generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes pričakuje, da bodo letos poleti dobili gradbeno dovoljenje za gradnjo nove avtobusne postaje, ki bo povezana z novo železniško postajo. Mes je dejal, že pripravljajo dokumentacijo za objavo javnega naročila, s katerim bodo izbrali izvajalca gradbenih del na severnem terminalu avtobusne postaje, to je ob Vilharjevi cesti. Ta bo poleg 30 peronov za avtobuse, čakalnice, osrednje postajne avle, poslovnih prostorov in parkirne hiše vključeval še veliko kolesarnico, v kateri bo prostora za več kot 2100 koles. Mes ocenjuje, da bodo še letos jeseni začeli z gradnjo. 

Ker se je tekom projektiranja avtobusne postaje ob Vilharjevi cesti izkazalo, da ne bo imela dovolj peronov, Slovenske železnice ob Masarykovi cesti načrtujejo še južni terminal. Za tega še pripravljajo projektno dokumentacijo, je dejal Mes.

Emonika, potniški center Ljubljana, nova avtobusna postaja,iInvestitorji SŽ Predstavitev projekta april 2022

Tudi gradnja nove avtobusne postaje ob Vilharjevi cesti naj bi se začela v letošnjem letu, je napovedal generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes. Foto: Slovenske železnice

Gradnja Emonike

Hotelski stolpnici InterContinental (na sliki desno) in Grand Plaza Hotel (levo) bo dopolnila še stolpnica Emonika. Tudi v delu te je predviden hotel. Foto: Jaka Gasar

Ljubljana bo poskrbela za ureditev infrastrukture

Ljubljanski podžupan Rok Žnidaršič je napovedal, da bo Mestna občina Ljubljana državne in zasebne investicije na območju glavne železniške postaje v naslednjih letih podprla z ureditvijo komunalne infrastrukture in z gradnjo novega odprtega javnega prostora. Poudaril je, da mesto »izjemno podpira državo in ves privatni kapital, ki bo postopoma izgradil ta prostor«. Še posebej pa se je za vztrajnost zahvalil prvemu možu OTP banke Csányiju, ker je v zadnjih šestih letih ta projekt pripeljal k življenju. Spomnil je, da se je urejanje tega območja začelo že pred 23 leti, ko je mesto začelo pripravo zazidalnega načrta bodočega potniškega centra.

V okviru urejanja območja Potniškega centra Ljubljana bo po besedah ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek ​izvedena »obsežna prometna posodobitev okolice z izvedbo železniške infrastrukture in rekonstrukcijo cestnega omrežja, ki bo zagotavljalo boljšo pretočnost in omogočilo zmogljivejši javni potniški promet«. »Na tem mestu se vzpostavlja sodobno vozlišče, ki ne bo povezovalo le ljudi, temveč tudi podjetja, regije in države. Projekt Emonika je pomemben del te vizije, saj povezuje prometne funkcije z delovnimi prostori, stanovanji, trgovskimi površinami in javnimi storitvami. Predstavlja tisti dodatni del, ki zaokroži prometno vsebino prostora in ji doda poseben čar in mikavnost,« je prepričana Bratušek.

 

Priporočamo