Za uro parkiranja v coni 1, ki obsega ožje mestno središče, bomo ob morebitnem sprejetju predloga po novem odšteli 1,7 evra. Zdaj v tej coni velja cena 1,30 evra na uro. Podražilo se bo tudi parkiranje v rumeni coni, kjer stane 0,8 evra na uro. Po novem bomo tam plačali en evro na uro. Podobno bo tudi v tretji coni, namenjeni dolgotrajnejšemu parkiranju, kjer se bo cena s 50 centov dvignila na 70 centov na uro.

Na nekaterih ljubljanskih parkiriščih se bodo spremenili tudi termini, v katerih bosta veljali dnevna in nočna tarifa. Po novem bo dnevna tarifa veljala med 6. in 22. uro, nočna pa v vmesnem času. Spremembe naj bi uvedli na parkiriščih Bežigrad pri Gospodarskem razstavišču, Mirje ob Lepi poti, na Trgu mladinskih delovnih brigad, na Trgu prekomorskih brigad, na parkirišču Tivoli II, na Žalah, ob Kranjčevi ulici in še na nekaterih parkiriščih po mestu. Po novem pa bodo parkirnino morali plačati vozniki na parkiriščih Kopališče Vevče, Kopališče Kodeljevo, Pokopališče Dravlje, Zaloška cesta in IC Stegne.

Parkirnina tudi ob nedeljah

Prav tako se bo spremenilo trajanje dnevne in nočne tarife. Po predlogu bi se obveznost plačevanja parkirnine v conah 1 in 2 podaljšala za dve uri na dan, in sicer od 6. do 20. ure vse dni v tednu, tudi v nedeljo. Tudi v coni 3 bi se plačevanje parkirnine podaljšalo za dve uri. Do zdaj je bilo tam plačilo parkirnine obvezno od 7. do 19. ure, zdaj pa bo od 6. do 20. ure. V coni 3 bo plačevanje obvezno od ponedeljka do petka.

  • 1,70 € na uro bi bila nova cena parkiranja v središču Ljubljane.
  • 81,90 € bi stala letna parkirna dovolilnica v conah 1 in 2.
  • 41,89 € je predvidena cena letne parkirne dovolilnice v coni 3.

»Gre za posledico sledenju trajnostne mobilnosti in celostne prometne ureditve z namenom omogočiti rezidentom MOL prosta parkirna mesta v večernem času, ko se iz služb vračajo domov in so parkirna mesta po večini zasedena s kratkotrajnimi uporabniki. Prav tako je namen zmanjšati ogljični odtis vozil kratkotrajnih uporabnikov ter tako zagotoviti dvig kakovosti življenja stalnim rezidentom MOL,« so zapisali v predlogu odredbe.

Po predlogu bi se obveznost plačevanja parkirnine v conah 1 in 2 podaljšala za dve uri na dan, in sicer od 6. do 20. ure vse dni v tednu, tudi v nedeljo.

Kot je še razvidno iz gradiva, pa bodo cene veliko nižje pri tistih, ki imajo letne parkirne dovolilnice. Cena zanje naj bi se v prvi coni znižala z zdajšnjih sto evrov na 81,9 evra. Enaka bo tudi cena parkiranja v coni 2. V coni 3 bodo stanovalci za parkiranje odšteli 41,89 evra na leto.

Po novem bodo parkirnino morali plačati vozniki na parkiriščih Kopališče Vevče, Kopališče Kodeljevo, Pokopališče Dravlje, Zaloška cesta in IC Stegne.

Če bo predlog na prihodnji seji mestnega sveta sprejet, bodo nove cene začele veljati 12. januarja.

Javni promet ni realna alternativa

Po objavi gradiva za prihodnjo sejo pa so se odzvali v svetniški skupini Pirati, kjer takšnemu ukrepu nasprotujejo. »Predlagatelji ukrep med drugim predstavljajo kot korak k zmanjšanju avtomobilskega prometa in spodbujanju trajnostne mobilnosti, vendar je resnica povsem drugačna. Gre za še eno obliko polnjenja proračuna pod pretvezo skrbi za okolje,« so zapisali.

Javni potniški promet namreč po njihovi oceni ta hip ni realna alternativa osebnemu avtomobilu. »Avtobusi vozijo redko, pogosto so prenatrpani in prebivalcem Ljubljane ter okoliških krajev ne omogočajo hitrega, zanesljivega in dostopnega prevoza,« so opozorili.

Skupno 3,3 milijona evrov dodatnih prihodkov

V gradivu za mestne svetnike je navedena ocena, koliko prihodkov bi Mestni občini Ljubljana prinesle nove cene parkiranja. Ocenjujejo, da se bodo javnemu podjetju prihodki iz parkirnin letno povečali za 1.668.328,82 evra brez DDV. Na novih parkiriščih, kjer bodo začeli zaračunavati parkirnino, bo ta na leto prinesla skupno 41.907,53 evra brez DDV – največ na parkirišču IC Stegne (16.170 evrov) in Zaloška cesta (15.015 evrov). Dodatni prihodki bodo tudi zaradi podaljšanja obdobja plačevanja parkirnine in uvedbe plačila ob nedeljah, kar naj bi prineslo še 1.155.095,00 evra brez DDV. Poenotenje časa plačevanja dnevne in nočne tarife v garažnih hišah pa bo prineslo dodatnih 471.326,30 evra brez DDV. Skupno bo občina oziroma javno podjetje iz tega vira pridobilo letno okvirno 3.336.657,65 evra brez DDV.

Prav tako po njihovem mnenju slabo deluje sistem park and ride, ki je, kot pravijo, z zmogljivostjo približno 1400 mest le kaplja v morje z več kot 140 tisoč avtomobili, ki se vsak dan pripeljejo v prestolnico. »Mestna oblast z eno roko draži parkirišča, z drugo pa v središču mesta gradi nove garažne hiše ter tako spodbuja avtomobilski promet, ki ga domnevno želi omejiti. Brez izboljšanega javnega potniškega prometa dražje parkiranje ne bo zmanjšalo števila avtomobilov v mestu, temveč bo le dodatno finančno obremenilo prebivalce,« so prepričani Pirati.

Več sprememb javnega prometa

Že na oktobrski seji pa je mestni svet sprejel novo celostno prometno strategijo, ki bo usmerjala razvoj prometa v prestolnici do leta 2032. V strategiji se med drugim omenja več rešitev za izboljšanje javnega potniškega prometa. To bi bile predvsem linije, ki bi neposredno povezovale naselja, pogostejše linije in boljše povezave. Kot rešitve pa so navedli še gradnjo novega potniškega centra, uvedbo dodatnih rumenih pasov na mestnih vpadnicah in prednostno vodenje avtobusnega prometa.

Sistem mestnega prevoza bi lahko veliko hitrejši postal z uvedbo vstopa in izstopa pri vseh vratih, kar bi dosegli z validacijo zunaj avtobusa. V prihodnjih letih naj bi povečali frekvenco odhodov mestnih avtobusov na progah 1 in 6. To naj bi veljalo predvsem za jutranjo in popoldansko prometno konico, ko naj bi rednemu voznemu redu dodali najmanj dva odhoda.

Priporočamo