Vozniki so opazili, da pri naslovu Celovška cesta 269 ni več ohišja za stacionarni radar. Na ljubljanskem mestnem redarstvu so potrdili, da so ga odstranili, ker so ocenili, da se je prometna situacija na tem cestnem odseku toliko izboljšala, da za radar ni več potrebe. Ohišje bodo premestili na drugo lokacijo, kjer so razmere trenutno bolj problematične, in sicer predvidoma na Cesto na Vrhovce v bližini Osnovne šole Vrhovci, so napovedali.
Radar na Celovški cesti je lani ob 671 urah meritev zaznal 127 prekoračitev hitrosti. Leto prej je ob skoraj 1500 urah naštel 399 voznikov s pretežko nogo. Če se je situacija na Celovški cesti izboljšala, pa na Cesti v Mestni log še vedno preveč voznikov vozi prehitro. Na mestnem redarstvu so dejali, da je stacionarni radar lansko leto ravno tam zaznal največ prekoračitev, in sicer več kot 10.000. Leto prej je radar na Cesti v Mestni log ujel skoraj 15.000 prehitrih voznikov, kaže poročilo redarstva.
Mestno redarstvo ima trenutno dva mobilna radarja in šest stacionarnih. Tudi teh šest lahko trenutno premeščajo med 26 lokacijami po vsej Ljubljani. Občina je že maja začela postopek nakupa še enega stacionarnega in enega mobilnega radarja, ki pa ni bil uspešen. Zato bo občina ponovila razpis, a le za nakup mobilnega radarja, nakup stacionarnega pa so opustili.
Situacija se je precej izboljšala
Vozniki so opazili, da v bližini stavbe na naslovu Celovška cesta 269 nad njimi ne bedi več stacionarni radar. Na ljubljanskem mestnem redarstvu so dejali, da so spremljali stanje na cestnem odseku, kamor je občina leta 2018 namestila ohišje za stacionarni radar, in ugotovili, »da se je situacija od začetka izvajanja meritev na tem odseku izboljšala, zato smo merilno opremo umaknili in jo nameravamo prestaviti na drugo lokacijo, kjer so razmere trenutno bolj problematične«. Načrtujejo, da bodo omenjeno ohišje premaknili na Cesto na Vrhovce, v bližino osnovne šole Vrhovci.
Umik radarja s Celovške ceste ne pomeni, da tam nikoli več ne bo stacionarnega merilnika hitrosti. Na redarstvu so zagotovili, da bodo, če bodo ugotovili, »da bi se prometna varnost na tem delu Celovške ceste ponovno izrazito poslabšala, stojno mesto ponovno vzpostavili«.
Lani je samodejni radar na Celovški cesti hitrost mimoidočih avtomobilov meril 671 ur. V tem času je zaznal 127 prekrškov. V primerjavi z letom 2023 gre za izrazit upad, saj je takrat radar zabeležil 399 prekoračitev. Vendar je treba upoštevati, da je radar na Celovški cesti leta 2023 hitrosti vozil meril bistveno več ur kot lani, in sicer kar 1486 ur. Če preračunamo, koliko prekrškov je radar na Celovški cesti zaznal glede na opravljeno število ur meritev, je do leta 2021 opaziti upad števila prekrškov, nato je bilo leta 2022 prekrškov nekoliko več, do lanskega leta pa je spet opaziti trend upadanja, kažejo podatki mestnega redarstva.
Lani največ prehitrih voznikov na Cesti v Mestni log
Po umiku radarskega ohišja s Celovške ceste je na območju mestne občine Ljubljana trenutno postavljenih še 26 ohišij. Mestno redarstvo ima šest samodejnih naprav za merjenje hitrosti, ki jih izmenjava med temi ohišji. Na mestnem redarstvu so dejali, da radarskih ohišij s preostalih obstoječih lokacij za zdaj ne nameravajo umikati.
Največ prekoračitev je v lanskem letu zaznal radar na Cesti v Mestni log 45. Poročilo redarstva kaže, da je radar na tej lokaciji lani zaznal kar 10.113 prekoračitev hitrosti, kar je 21 odstotkov prekoračitev na vseh lokacijah, kjer hitrost merijo stacionarni radarji. Na mestnem redarstvu tako visoko število pripisujejo predvsem frekvenci prometa in tudi številu ur merjenja na tem odseku. Niso pa navedli, koliko ur je lani stacionarni radar na Cesti v Mestni log meril hitrost vozil.
Kupujejo nov radar
Občina je maja letos objavila javno naročilo za nakup še dveh radarjev, in sicer je želela kupiti en stacionarni radar in enega mobilnega, ki bi ga redarji lahko namestili v svoja vozila. Občina je dobila le ponudbo za mobilni radar. Ponudbo v višini nekaj manj kot 165.900 evrov z davkom na dodano vrednost je oddala družba 3TECH. Toda občina je morala ponudbo zavrniti, ker je pri pregledovanju in ocenjevanju ponudbe ugotovila, »da dokumentacija v zvezi z oddajo javnega naročila ni bila pripravljena jasno in nedvoumno, zaradi česar jo mora naročnik (občina, op. a.) v določenih delih spremeniti«. V občinski službi za javna naročila so zagotovili, da so k pripravi razpisne dokumentacije pristopili v skladu z načeli in pravili zakona o javnem naročanju, a da je kljub temu prišlo do določenih neskladij v dokumentaciji.Napovedali so, da bodo dokumentacijo popravili in objavili novo javno naročilo. A tokrat bodo kupovali le mobilni radar. Naročila za nakup stacionarnega radarja ne bodo ponovili, »ker v tem trenutku ne potrebujemo stacionarnega merilnika, saj lahko nadzor hitrosti uspešno izvajamo tudi na druge načine, kot je izvajanje meritev hitrosti z vozilom,« so pojasnili na mestnem redarstvu. Slednje ima trenutno dva samodejna mobilna merilnika hitrosti. Na vprašanje, ali bodo z radarjem, ki ga kupujejo, zamenjali katerega od starih dveh ali pa bodo z njim povečali nabor mobilnih radarjev, so na redarstvu odgovorili: »Glede uporabe in morebitne zamenjave starih mobilnih radarjev še nismo sprejeli dokončne odločitve, zato v tem trenutku ne moremo podrobneje komentirati.«