Spletno javnost je razburila izpoved anonimne potnice na ljubljanskem avtobusu. Ta trdi, da je deset dni zapored hodila na avtobus s termometrom in izmerila tudi več kot 30 stopinj Celzija. Za to se je odločila, ker je opazila, da je vožnja na avtobusu čedalje bolj nevzdržna.
Izpoved potnice in dokazi
»Ker imam tega dovolj, sem se odločila, da bom začela s seboj nositi termometer, poslikala s telefonom temperaturo in fotografijo poslala v vednost podjetju LPP. To sedaj počnem že od prejšnjega tedna. Poslala sem jim osem fotografij, na katerih se jasno vidi, da sedim v mestnem avtobusu, temperatura v njem pa presega 30 stopinj Celzija,« je zapisala v sporočilu, ki ga je na družbenem omrežju objavila novinarka javne televizije Jelena Aščić.
Voznik je bruhal zaradi vročine
Potožil naj bi celo voznik. »Kar je sledilo, je bilo grozljivo. Voznik je najprej zvozil ovinek precej grobo, nakar je še bolj grobo ustavil avtobus na avtobusni postaji, zaslišal se je stokajoč zvok, odprl je vrata in obstali smo. Na avtobusni postaji se je z voznikom začela pogovarjati gospa in ga skušala nagovoriti, naj izstopi. Šele takrat sem dojela, da je revež od vročine, ki ji je bil izpostavljen več dni zaporedoma, bruhal,« je zapisala.
Na LPP so potrdili, da je vozniku med vožnjo postalo slabo. "Voznik je potrdil, da mu je med vožnjo zaradi slabega zraka postalo slabo in je bruhal. O dogodku je obvestil Prometno službo, kjer mu je bilo omogočeno, da takoj zaključi z vožnjo. Voznik se je kljub temu odločil, da nadaljuje delo z drugim avtobusom, kar mu je bilo omogočeno v najkrajšem možnem času. Avtobus z nedelujočo klimo pa je bil odstranjen iz prometa," so sporočili iz LPP. Pri tem so dodali, da imajo avtobusi pred jutranjim izvozom preverjene klimatske naprave, ki morajo ob odhodu iz garaže biti tehnično brezhibne. "Kljub rednemu nadzoru lahko med obratovanjem pride do okvare. V takšnem primeru mora voznik o napaki nemudoma obvestiti prometnika, ki sproži postopek zamenjave vozila v najkrajšem možnem času. Do menjave lahko vozilo še nekaj časa obratuje, saj bi sicer takojšnja izključitev povzročila izpad na liniji in s tem dodatne nevšečnosti za potnike."
Incident in nadaljevanje vožnje
Potnica je dodala, da vozniku ni uspelo ustaviti vozila, ampak je stisko rešil kar skozi okno. S sopotnico sta ga prepričali, da je za nekaj izstopil minut in se nadihal. Kljub prigovarjanju pa je vožnjo nadaljeval. »Gospa mi je rekla, da ima pravico, da pokliče podjetje, da ga zamenjajo, ker v takem stanju ne sme voziti, vendar je to trikrat zanikal, rekoč, da ne more. Po nekaj minutah se je usedel nazaj v pregret avtobus in odpeljal. Resnično upam, da so tako voznik kot potniki varno prispeli na cilj,« je zapisala občanka.
Odziv župana
Ljubljanski župan Zoran Janković se je na potničine navedbe odzval. »Vsi naši avtobusi imajo klimo in nalogo, da imajo klimo vklopljeno. Morda je izjema kakšen starejši avtobus, ampak vse njene navedbe so domneve. To je sicer edina pripomba, ki smo jo prejeli glede javnega potniškega prometa v zadnjem času,« je povedal župan. Pri tem je dodal, da je v floti LPP še manj kot tretjina starejših avtobusov. V zadnjem letnem poročilu za leto 2023 je sicer navedeno, da je med mestnimi avtobusi le eden brez klime.
Odziv LPP
Na LPP so potrdili, da je vozniku zaradi vročine in slabega zraka postalo slabo in da je kljub slabosti nadaljeval vožnjo z drugim avtobusom, piše v odgovoru potnici, ki smo ga dobili. »Dogodek z voznikom, na katerega se nanaša vaše sporočilo, smo temeljito preverili,« so sporočili z LPP. »Voznik je potrdil, da mu je med vožnjo zaradi slabega zraka postalo slabo in da je bruhal. O dogodku je obvestil prometno službo, kjer mu je bilo omogočeno, da vožnjo zaključi takoj.« Kljub temu se je voznik odločil, da nadaljuje delo z drugim avtobusom, kar mu je bilo omogočeno v najkrajšem možnem času. Avtobus z nedelujočo klimatsko napravo je bil takoj odstranjen iz prometa, so zapisali.
Na LPP poudarjajo, da na temperaturo v avtobusih vpliva več dejavnikov, ki otežujejo popolno ohlajanje, še posebej v vročih dneh, ter da tudi »zakonodaja prepoveduje delovanje motorjev na končnih postajališčih, če vozilo miruje več kot tri minute, kar pomeni, da se ob izklopu motorja izklopi tudi klimatska naprava«.