Bralec se je sredi letošnjega junija na rob ljubljanske tržnice pripeljal z motornim kolesom. Vsi parkirni prostori za motoriste ob Zmajskem mostu so bili zasedeni. A ker je vzdolž kostanjevega drevoreda opazil že več parkiranih motorjev, je sklepal, da sme parkirati tudi tam. Toda motil se je, saj ga je ob vrnitvi na motorju pričakala kazen mestnega redarstva v višini 80 evrov. Z ljubljanskega mestnega redarstva so sporočili, da vse prepovedi iz 65. člena zakona o pravilih cestnega prometa veljajo za vse voznike motornih vozil brez izjeme. »Motorna kolesa je tako dovoljeno parkirati zgolj in le na tistih javnih površinah, ki so temu izrecno namenjene in kot take označene s talnimi in vertikalnimi označbami,« so pojasnili.
Na Mestni občini Ljubljana in v javnem podjetju Ljubljanska parkirišča in tržnice (LPT) so pojasnili, da parkiranje na površinah med kostanji ni dovoljeno iz dveh razlogov. »Na asfaltirani površini med posameznimi drevesi v tem drevoredu je po naši oceni premalo prostora, da bi lahko zagotovili udobno in varno parkiranje enoslednih vozil ter hkrati neoviran dostop oziroma prehode med drevesi,« so pojasnili. »Drevored na Adamič-Lundrovem nabrežju je spomenik oblikovane narave in naravna vrednota (kulturna in naravovarstvena zaščita), kar je v tem primeru še dodatna omejitev za ureditev parkiranja enoslednih vozil med drevesi,« so dodali na občini in v LPT.
Kje parkirati, če so parkirni prostori za motorje zasedeni?
Glede na to, da je ob Zmajskem mostu le peščica parkirnih prostorov za motorje, nas je zanimalo, kaj na občini svetujejo voznikom motornih koles, če je vseh šest parkirnih prostorov pri mostu zasedenih. Odgovorili so: »Motoristi lahko ob pomanjkanju prostih parkirnih prostorov za motorna kolesa parkirajo na parkirnih prostorih za osebna vozila pod enakimi pogoji kot osebna vozila.« To pomeni, da morajo plačati tudi ustrezno parkirnino. Dodali so, da je v neposredni bližini na Vodnikovem trgu (nasproti gostilne Vodnikov hram) še osem parkirnih prostorov, ki so namenjeni motornim kolesom.
Na mestni občini so izračunali, da je na območju mestnega središča 149 parkirnih prostorov za motorna kolesa, od tega jih je 21 v parkirni hiši pod Športnim centrom Ilirija, 14 na Levstikovem trgu, po deset ob Kolodvorski ulici pri Kinodvoru in Vegovi ulici tik ob Kongresnem trgu, na preostalih 14 lokacijah pa je po manj kot deset parkirnih prostorov za motorna kolesa. Motoristi lahko med drugim parkirajo še v parkirnih hišah Kozolec, Rog in Kongresni trg, so našteli na občini.
Ljubljanski mestni redarji evidence o izvedenih ukrepih ne vodijo po posamezni vrsti vozila, zato niso mogli posredovati podatka, zoper koliko voznikov motornih koles so ukrepali na območju tržnice. So pa v letošnjem letu zoper vse kršitelje do konca junija ukrepali 541-krat. V enakem obdobju lansko leto so izvedli 562 ukrepov. »S problematiko parkiranja v ožjem mestnem središču, vključujoč območje tržnice, smo na mestnem redarstvu seznanjeni. Ker gre za območje z visoko prometno obremenitvijo, v skladu s kadrovskimi zmožnostmi zagotavljamo kar se da visoko stopnjo prisotnosti mestnih redarjev v ožjem mestnem središču,« so zagotovili na redarstvu. A hkrati priznali, da zaradi izrednega pomanjkanja kadrov poostrenih nadzorov oziroma stalne prisotnosti redarjev na tem območju ne morejo zagotoviti v obsegu, kot bi si želeli.
Tudi navadna kolesa v drevoredu niso zaželena
V preteklosti je javno podjetje Ljubljanska parkirišča in tržnice tudi kolesarje podilo z območja drevoreda na Adamič-Lundrovem nabrežju. Ker so nekateri kolesarji svoja kolesa priklepali neposredno na drevesa in jih po besedah javnega podjetja pri tem poškodovali, so okoli dreves namestili zaščite ograje. Ko pa so kolesarji nato kolesa začeli priklepati na ograjo, so uslužbenci Ljubljanskih parkirišč in tržnic na teh kolesih začeli puščati obvestila s pojasnilom, da je parkiranje in naslanjanje koles na območju celotnih Plečnikovih arkad ter naslanjanje koles na drevesa strogo prepovedano. V obvestilu so Ljubljanska parkirišča in tržnice kolesarje napotila na bližnja kolesarska stojala.