Koncept pop-up trgovine King Colis, ki je začasno nastanjena v BTC, temelji na tem, da skrbno zapakiranih paketov pred nakupom ni dovoljeno odpirati, najboljši del se namreč skriva v presenečenju, saj nihče ne ve, kaj bo dobil. Ko pride kupec na vrsto, ima deset minut časa, da si izbere svojega, ki ga plača glede na težo. Standardni paket stane 1,99 evra na 100 gramov, premium pa 2,79 evra na 100 gramov.

Nakupovalniška ruleta

Obiskovalka Emira je včeraj v BTC prišla dovolj hitro, da je čakala samo 20 minut, preden je prišla na vrsto. »Dobila sem luč in stekleni premium krožnik. Za 52 evrov.« Je bila zadovoljna? »Seveda ne. Čisto sem razočarana. Mislila sem, da bo zaradi večje vrednosti notri kaj drugega, vsaj kakšna obleka ali kaj podobnega. To, kar sem dobila, mi je precej brezvezno. Vmes sem paket celo zamenjala, najprej sem namreč vzela premium paket, ki je bil večji, a je stal 112 evrov. Nisem hotela toliko zapraviti, zato sem vzela malo lažjega.« Sreče se žal ne da stehtati, vse temelji na ugibanju, saj so paketi dovolj dobro zapakirani, da je nemogoče ugotoviti, kaj bo koga doletelo. V vrsti je že več kot pol ure stala gospa Manca. Že je bila malo čez polovico dolge kače. »Še sama ne vem, kaj si želim,« je povedala. »Prišla sem, ker sem firbec, kot večina Slovencev. Videti hočem, kam to pelje in v kolikšni meri smo pravzaprav ovce.« 

17.06.2025 - Pop Up trgovina, BTC Hala A, Foto: Voranc Kramberger

Organizator in solastnik podjetja King Colis nam je zaupal, da so ljudje v paketih že našli zlato palico, rolex in celo dildo. Foto: Voranc Kramberger

Od radovednosti do poslovne ideje

Zadevo si je zamislil Francoz Killian Denis, ki podjetje King Colis vodi skupaj s prijateljem iz otroštva. Denisu se je ideja utrnila med epidemijo covida, ko so bila naša življenja omejena na štiri stene. »Med vsesplošnim zaprtjem sem bil doma s svojima dvema otrokoma, ki jima je bilo skrajno dolgčas, zato sta me nenehno prosila, naj kaj naročim po spletu – kaj zabavnega, kakšne igrače, družabne igre. Naročil sem precej večji paket kot običajno, kar so takrat počeli ljudje po vsem svetu. In ravno zato, ker se je število naročil povečalo, so se povečale tudi težave z dostavo. Nekateri moji paketi niso prišli na moj naslov, za kar sem dobil povrnjeno plačilo. Začel sem se spraševati, kaj se z izgubljenimi paketi sploh zgodi,« je razložil.

Iz čiste radovednosti se je podal v raziskovanje logističnega drobovja. Ugotovil je, da velika večina paketov v Evropsko unijo pride iz Azije. Če se paket izgubi ali zaradi različnih razlogov ne pride na pravi naslov, je strošek vrnitve paketa za logistična podjetja prevelik. Vsako leto je zato na tone in tone paketov uničenih. »Rekel sem si, mogoče pa lahko z njimi kaj naredimo, jih prodamo po zelo ugodnih cenah,« nam je povedal Denis. Strinja se, da je ravno element presenečenja tisti, ki privabi ljudi, da se postavijo v vrsto in čakajo. Včeraj zgodaj popoldne so ljudje v BTC čakali tudi do dve uri, da so prišli na vrsto. »Nakupovanje je načeloma precej monotono, to pa je čisto drugačna, bolj vznemirljiva izkušnja. Vsak od nas skriva otroka v sebi, to pa je kot čisto pravi lov na zaklad,« je prepričan sogovornik.

Zlate palice niso mit

Preden je Killian Denis odprl začasno pop-up trgovino v Ljubljani, je idejo že uspešno predstavil v Parizu, Rimu, Madridu, Berlinu, Dunaju, Amsterdamu, Köbenhavnu in Stockholmu. V paketih se najdejo najrazličnejše stvari, od lepotnih pripomočkov, vintage kosov uglednih znamk oblačil, elektronskih naprav do hišnih okraskov.

Organizator je povedal, da je zares veliko robotskih sesalnikov in da se vedno najdeta vsaj dva ali trije srečneži, ki gredo domov z novo sesalno pridobitvijo. Medtem ko paketi odhajajo, se Killianu Denisu nabirajo zanimive anekdote: »V teh paketih najdeš praktično vse, a nič nelegalnega ali nevarnega. V Franciji je neka ženska delala v trgovini nasproti naše pop-up trgovine. Ko je končala službo, se je še sama odločila, da pri nas nekaj vzame. Kupila je zelo majhen paketek, in ko ga je odvila, je v njem našla avtentično zlato palico. Očitno jo je nekdo naročil za svojo zbirateljsko kolekcijo.«

Izgubljeni paketi, 2025

Cilj koncepta »skrivnostnih paketov« je spodbuditi ljudi k odgovorni potrošnji in manjši količini odpadkov. Foto: King Colis

Sogovornik se spominja tudi moškega, ki je v svojem paketu odkril pravi rolex, po vsej verjetnosti iz kakšne trgovine, ki prodaja stvari iz druge roke. Precej smešna pa je naslednja anekdota, kot nam jo zaupa Denis: »Bila je nuna, ki je prišla z nečakinjo. Nečakinja si je namreč strašno želela poskusiti srečo. Vsaka je kupila svoj paket, nato sta odšli. Čez deset minut se je nuna vrnila, vsa rdeča v obraz. Mislim, da tole ni zame, je rekla in vrnila paket. V njem je bil velik dildo.«

Priporočamo