Mestna občina Ljubljana namerava v javno-zasebnem partnerstvu vzpostaviti javni sistem souporabe električnih vozil. Gre za tako imenovani carsharing, pri katerem si uporabniki vozila izposodijo za krajši čas oziroma toliko časa, kolikor vozilo dejansko potrebujejo. Na občinski razpis za izbor koncesionarja, ki bo sistem vzpostavil in ga upravljal, se je prijavila le družba Avant car. Ne glede na to, da je občina prejela le eno prijavo, bo postopek izbora potekal v več fazah.

Na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so napovedali, da bodo najprej preverili prijavo družbe Avant car. Če bodo ugotovili, da ponudnik izpolnjuje vse pogoje za priznanje sposobnosti in je oddal ustrezno prijavo, ga bodo povabili v fazo konkurenčnega dialoga. V tej fazi bo občina s ponudnikom med drugim identificirala možne rešitve glede na potrebe občine in koristi zasebnika, govorili bodo o okvirnem terminskem planu in lokacijah javnih površin, ki bodo kot parkirna mesta vključene v projekt. Če bi bilo ponudnikov več, bi občina z vsakim od njih opravila tak pogovor in na podlagi vseh pripravila končne pogoje za izbiro koncesionarja. V tej fazi bo Avant car moral oddati svojo končno ponudbo.

Občina namerava koncesijo skleniti za obdobje vsaj 20 let. Tako občina kot zasebni partner naj bi v projekt vložila parkirna mesta.

Občina namerava koncesijo skleniti za obdobje vsaj 20 let. Tako občina kot zasebni partner naj bi v projekt vložila parkirna mesta. Ko bo sistem deloval v polnem obsegu, bo vključeval 200 občinskih in 200 zasebnikovih parkirnih mest, zasebnik pa bo moral zagotoviti 400 električnih vozil in namestiti 80 električnih polnilnic. V zameno se bo občina odpovedala parkirninam in uporabnini za svoja parkirna mesta, krila pa bo tudi stroške njihovega vzdrževanja. V času trajanja koncesije bo zasebnik moral upravljati vozni park in uporabnikom zagotavljati tehnično brezhibna vozila. Najmanj 60 odstotkov vozil v javnem sistemu souporabe bo moralo biti primernih za vožnjo po avtocesti.

Ravno družba Avant car je občini že pred leti predlagala vzpostavitev takega partnerstva. Ko je občina leta 2021 prvič objavila razpis za izbor koncesionarja, se je poleg Avant cara prijavila še družba Sharengo, ki v Ljubljani prav tako ponuja svoj tržni sistem souporabe električnih vozil. Prvi razpis je občina po uspešnem revizijskem zahtevku družbe Sharengo zaključila brez izbora partnerja.

Priporočamo