Marca je ljubljanski župan Zoran Janković pred odprtjem novega Športnega centra Ilirija omenil, da bo najverjetneje potrebna tudi rekonstrukcija bližnjega križišča Celovške, Tivolske, Gosposvetske in Bleiweisove ceste. Gre za eno prometno najbolj obremenjenih križišč v prestolnici. Janković je takrat dejal, da bodo nekaj časa spremljali, kako bo promet po odprtju kopališča potekal, in nato ukrepali.
Po nekaj mesecih opazovanja so nam na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet potrdili, da bodo križišče res rekonstruirali. »Predvideno je, da se v okviru rekonstrukcije uredita dva otoka za pešce, oba na strani Celovške ceste. Tako s Celovške na Bleiweisovo kot s Tivolske na Celovško bo ostal po en zavijalni pas,« so bili na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet redkobesedni glede predvidenih ukrepov. Zaprosili smo za skico predvidene rekonstrukcije, da bi lahko videli podrobnosti občinskih načrtov, vendar te nismo prejeli.
Preigravali dve drugi različici
Skico najnovejše različice prometne ureditve na križišču pri Iliriji smo želeli primerjati s skicama dveh drugih različic, ki so ju v preteklih letih preigravali na občini. Leta 2021 smo poročali, da so na občini razmišljali o tem, da bi en pas s Celovške ceste kot mimobežni (bypass) vodil do uvoza v Parkirno hišo Ilirija vzdolž Bleiweisove ceste. Po tem načrtu bi še dva pasova s Celovške skozi semaforizirano križišče vodila desno na Bleiweisovo cesto, pas za vožnjo naravnost na Gosposvetsko pa bi si osebna vozila in avtobusi Ljubljanskega potniškega prometa delili.
Poleti 2022 smo poročali o drugi različici ureditve omenjenega križišča. Z njo občina ni več načrtovala treh pasov za zavijanje desno na Bleiweisovo cesto, temveč le še dva, pri čemer bi oba vodila skozi semaforizirano križišče, kar pomeni, da bi bil mimobežni pas s Celovške na Bleiweisovo ukinjen. Pas za vožnjo naravnost na Gosposvetsko cesto je bil na občinski skici zarisan kot rumeni pas. Mimobežni pas s Tivolske na Celovško cesto pa bi občina ohranila. Po tej drugi različici je občina načrtovala zaris dvosmerne kolesarske steze čez Bleiweisovo cesto, kar bi kolesarjem omogočilo, da kar z Bleiweisove zavijejo do Ilirije oziroma naprej proti parku Tivoli, kar jim omogoča nov podhod pod primorsko železnico. Gre za tako imenovani Lattermanov podhod.
Na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so pojasnili, da bodo rekonstrukcijo križišča izvajali v poletnih mesecih, »ko je prometa v mestu nekoliko manj«. »To je tudi eden od razlogov, da križišča nismo mogli obnavljati hkrati z gradnjo kopališča Ilirija in Lattermanovega podhoda ter drugimi aktivnimi gradbišči v okolici (železniški nadvoz nad Dunajsko cesto in povezane zapore cest okoli bodočega Potniškega centra Ljubljana), saj so navedene dejavnosti pomembno vplivale na promet na širšem območju in je bilo treba zapore uskladiti tako, da povzročajo čim manj težav v prometu,« so pojasnili na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet.
O parlamentarni četrti še niso odločili
Občina je že pred časom napovedala prometne ukrepe na območju med Bleiweisovo, Gosposvetsko, Slovensko in Šubičevo ulico, ki jo na Magistratu imenujejo parlamentarna četrt. Občina namerava območje razbremeniti motornega prometa, »in sicer s spremembo prometnega režima in omejitvijo dostopa za motorna vozila, ukinitvijo dela parkirnih mest na površju, vzpostavitvijo odprtega javnega prostora in dodatnimi površinami za pešce in kolesarje, ozelenitvijo in drugimi spremembami, ki bodo s prijaznejšimi ureditvami, prijetnejšim videzom in bolj varnimi površinami prispevale k višji kakovosti življenja«. Na občini so računali, da bodo parlamentarno četrt razbremenili motornega prometa, ker so pričakovali, da bodo občani, ki na tem območju stanujejo, izkoristili možnost najema parkirnega prostora v parkirni hiši pod Ilirijo, ki je z območjem povezana s podhodom pod Bleiweisovo cesto.
Po podatkih javnega podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice se je za najem parkirnega mesta pod Ilirijo odločilo okoli 30 stanovalcev parlamentarne četrti. V javnem podjetju so odziv stanovalcev s prednostnega območja ocenili kot zadovoljiv.
Na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet v tem trenutku še niso mogli podati bolj natančnih podatkov o tem, na katerih ulicah ali katerih odsekih ulic bi ukinjali parkirna mesta, kaj bodo občani dobili na račun ukinjenih parkirišč in podobno. »Nedavno smo prejeli variantne predloge ureditve območja parlamentarne četrti, ki jih še preučujemo, zato na vsa vprašanja še ne moremo odgovoriti,« so nam pojasnili. Napovedali pa so, da bodo, »ko bo primeren čas za to, predloge ureditev uskladili s tamkajšnjimi stanovalci, deležniki in drugimi akterji na območju«.