Nedavno smo poročali, da ljubljansko mestno redarstvo kaznuje motoriste, ki ob pomanjkanju prostora na označenih parkirnih mestih za motorje (pri Zmajskem mostu je le šest parkirnih mest za motorje) slednje parkirajo v kostanjevem drevoredu pred Plečnikovimi tržnicami. V preteklih letih je javno podjetje Ljubljanska parkirišča in tržnice opozarjalo tudi kolesarje, naj ne priklepajo koles na kovinsko zaščito okoli dreves. Po oceni javnega podjetja je na asfaltirani površini med posameznimi drevesi v drevoredu »premalo prostora, da bi lahko zagotovili udobno in varno parkiranje enoslednih vozil ter hkrati neoviran dostop oziroma prehod med drevesi«.

Ministrstvo za naravne vire in prostor, ki vodi postopek izdaje gradbenega dovoljenja za parkirno hišo pod tržnico, je pred poletnimi počitnicami sklicalo ustno obravnavo, ki pa še ni končana. Po podatkih ministrstva se bo nadaljevala 4. septembra, ko bodo občina in nasprotniki ponovno soočili svoja stališča.

A nato smo v začetku tega meseca v senci kostanjevega drevoreda po 14. uri opazili celo vrsto parkiranih osebnih avtomobilov in kombi. Rednim obiskovalcem tržnice takšne podobe ob popoldnevih na trgu niso tuje. Na Ljubljanskih parkiriščih in tržnicah so pojasnili, da gre »za parkirana vozila najemnikov na osrednji ljubljanski tržnici v času odstave«. Odstava oziroma odvoz je čas, ko prodajalci s tržnih prostorov v svoja dostavna vozila pospravijo morebiten ostanek neprodanega blaga in embalažo, nato pa se odpeljejo domov.

Iz javnega podjetja so sporočili, da dostavo prodajnega blaga na tržnico in odvoz s tržnice regulirajo splošni pogoji oddajanja prodajnih prostorov. Ti določajo, da je čas dostave blaga na tržnico med 5. uro in 8.30, odvoz pa je dovoljen med 14.30 in 18. uro. Splošni pogoji razkrivajo, da je dostop na osrednjo ljubljansko tržnico urejen s sistemom za avtomatsko prepoznavo registrskih tablic. Na enak način deluje tudi odvoz. To pomeni, da ob podpisu najemne pogodbe prodajalci na tržnici javnemu podjetju sporočijo registrske številke vozil, s katerimi bodo prihajali na tržnico, Ljubljanska parkirišča in tržnice pa jih registrirajo v sistem.

Z avtomobilom morajo opraviti v 15 minutah

Ko pripeljejo do uvoza na tržnico, sistem prepozna prijavljeno registrsko številko vozila in spusti potopni stebriček, ki sicer preprečuje promet. »Vsak najemnik oziroma uporabnik ima pravico pridobiti možnost dostopa za več vozil, vendar pa mu sistem omogoča vstop s samo enim vozilom hkrati,« predpisujejo splošni pogoji.

Ob tem velja poudariti, da splošni pogoji prodajalcem na tržnici ne dovoljujejo neomejenega parkiranja niti v času dostave niti odvoza. Najemniki so z osebnim vozilom dostavo ali odvoz dolžni opraviti v največ 15 minutah, s kombijem pa v največ eni uri od vstopa na glavno tržnico. »Upravljalec prihode in odhode najemnikov oziroma uporabnikov beleži v centru za upravljanje prometa,« je razvidno iz splošnih pogojev. Če javno podjetje ugotovi, da je kateri od prodajalcev prekoračil predpisani čas dostave ali odvoza, ga ob prvi kršitvi pisno opozori. Če bi se kršitve ponavljale, pa lahko Ljubljanska parkirišča in tržnice najemniku oziroma uporabniku onemogočijo dostop do prodajnih prostorov z vozilom.

Preštevali promet na tržnici in v okolici

Ljubljanski podžupan Rok Žnidaršič je na posvetu o garažni hiši pod tržnico, ki ga je 24. junija organiziral svet za razvoj pri Slovenski akademiji znanosti in umetnosti (SAZU), dejal, da ima kar 307 najemnikov omogočen dostop z vozilom na osrednjo ljubljansko tržnico, v sistem pa je registriranih kar 629 vozil, saj imajo nekateri najemniki več dostavnih vozil. Občina je v soboto, 12. junija, štela promet na območju tržnice in okolice. V času dostave, torej med 5. in 8.30, sta tržnico pripeljali 202 dostavni vozili. Med 9. in 14. uro pa je na Vodnikov trg zapeljalo 434 vozil, je navedel Žnidaršič. »Namen je, da vse to spravimo pod zemljo,« je Žnidaršič poudaril na posvetu in gradnjo podzemne parkirne hiše argumentiral z napovedjo izboljšanja prometne situacije na območju tržnice.

307 najemnikov prodajnih površin na osrednji tržnici lahko v času dostave in odvoza z vozilom pripelje na tržnico.

Občina pričakuje, da bi po zgraditvi parkirne hiše najemniki parkirali v prvi kletni etaži in blago z dvigali pripeljali na površje. A nasprotniki gradnje parkirne hiše so na posvetu podvomili, ali je občina sploh predvidela dovolj tovornih dvigal glede na število najemnikov.

Ne glede na to, da imajo nasprotniki še druge pripombe na račun gradnje parkirne hiše pod tržnico, občina pri projektu vztraja. Trenutno si prizadeva pridobiti gradbeno dovoljenje zanj. Ministrstvo za naravne vire in prostor, ki vodi postopek izdaje gradbenega dovoljenja, je pred poletnimi počitnicami sklicalo ustno obravnavo, ki pa še ni končana. Po podatkih ministrstva se bo nadaljevala 4. septembra, ko bodo občina in nasprotniki ponovno soočili svoja stališča. 

Priporočamo