Predvidoma v začetku prihodnjega leta bo občina začela prenovo Tbilisijske ulice. Kot je razvidno iz javnega naročila za izbor izvajalca gradbenih del, bo ta poleg prenove ceste zadolžen za obnovo vodovodnega in kanalizacijskega omrežja ter obnovo plinovoda na odseku med Tržaško in Jamovo. Zato bosta soinvestitorja pri tem projektu tudi javni podjetji Energetika Ljubljana in Voka Snaga.
Izbrani izvajalec bo moral urediti tudi površine za pešce in kolesarje, zgraditi krožišče namesto križišča, kjer se sekata Tbilisijska in Cesta v Mestni log, urediti bo moral avtobusna postajališča, obnoviti javno razsvetljavo, urediti odvodnjavanje meteornih voda in zaščititi obstoječe komunalne vode. Del projekta je tudi prenova dotrajanega mostu čez Gradaščico, je razvidno iz dokumentacije, ki jo je občina objavila z javnim naročilom.
Velika prometna obremenitev
Koliko bo občina odštela za vsa naročena gradbena dela, bo jasno, ko bo končan postopek izbora izvajalca. V trenutno veljavnem proračunu je projekt ocenjen na nekaj manj kot 5,2 milijona evrov, vendar proračun predvideva zgolj rekonstrukcijo dela Tbilisijske med Jamovo in Cesto v Mestni log vključno s prenovo mostu, medtem ko je iz javnega naročila razvidno, da bo občina prenovila celotno dolžino Tbilisijske. »Okolica obravnavanega območja je trenutno prometno zelo obremenjena z različnimi tipi motornih vozil. Splošna rast prometa v mestu in tudi povečan obisk nakupovalnega središča Vič povzročata vse večje obremenitve obodnih cest in križišč,« je stanje na Tbilisijski in okoliških cestah opisala družba LUZ, ki je za občino izdelala projektno dokumentacijo. Dotrajano je tako cestišče kot tudi površine za pešce, kolesarji pa svojih površin vzdolž večine Tbilisijske sploh nimajo.
Kako bo prenova vplivala na promet?
Gradbena dela na Tbilisijski utegnejo povzročiti precejšnje preglavice na Tržaški cesti. Leta 2024 je župan Zoran Janković navedel podatek, da velik delež vozil, ki po Tržaški vozijo v smeri proti središču mesta, zavije na Tbilisijsko. Ta promet se bo moral v času obnove preusmeriti na druge ceste. Prenova Tbilisijske je bila tudi eden od razlogov, ki so očitno vplivali na odločitev občine glede zarisa rumenega pasu na delu Tržaške ceste.
Pred evropskim tednom mobilnosti je občina lani napovedala, da bo v smeri proti središču mesta rumeni pas zarisala na delu Tržaške od križišča z Viško cesto do Trga mladinskih delovnih brigad, ker da želi s tem ukrepom skrajšati potovalni čas mestnih avtobusov v smeri proti središču Ljubljane.
Teden pozneje pa je Janković nepričakovano sporočil, da rumenega pasu na Tržaški vendarle (še) ne bodo zarisali. »Rumeni pas da, ampak ne na pamet. Ne ukinjam rumenega pasu, ampak ga začasno ustavljamo, da dobimo celovito rešitev za vse naše vpadnice,« je dodal župan. Skrbelo ga je, kako bi zaris rumenega pasu v kombinaciji z gradbenimi deli na Tbilisijski vplival na promet na Tržaški cesti in drugih okoliških prometnicah.