Križišče, ki povezuje Prule in Janežičevo cesto, voznikom pogosto povzroča težave. Čeprav je križišče semaforizirano, je namreč v njegovi sredini krog. Številni vozniki zato pomislijo, da morajo upoštevati tako semaforje kot krog na sredini, pri tem pa nastane zmeda, ko želijo zavijati. V začetku meseca so na posebno ureditev križišča opozorili tudi na Pobudah meščanov.

»Na križišču Prul in Janežičeve so vozniki pogosto zmedeni, saj zaradi krožne oblike središča križišča menijo, da gre za krožišče. Veliko jih spregleda, da ni prometnega znaka za krožno križišče, in zato, ko vidijo krog na tleh, samodejno zapeljejo okoli njega,« je zapisal meščan in predlagal, da se prometna signalizacija ustrezno uredi, da vozniki ne bodo več dvomili o vrsti križišča, ali pa naj krog odstranijo. Na Mestni občini Ljubljana so meščanu odgovorili, da trenutno na omenjenem križišču ne načrtujejo spremembe prometne ureditve. »Na lokaciji je urejena ustrezna prometna signalizacija, križišče je semaforizirano in skladno z veljavnimi predpisi. Na tem odseku je prav tako vzpostavljena omejitev hitrosti, ki dodatno prispeva k varnosti vseh udeležencev v prometu,« so pojasnili.

Da spremembe niso potrebne, je prepričan tudi župan Zoran Janković. »Tam ni predvidenih nobenih sprememb glede na omejitev hitrosti. Ne glede na to, kako voznik razume to ureditev, ali zapelje čez krog ali gre okrog, je popolnoma enako. Promet tam teče normalno, čez most imamo spet krožišče, ki je omejeno na tem prostoru. Cesta ima ležeče policaje, je kratka in ima omejitev hitrosti. Do zdaj ni bilo nobenih problemov in sprememb ne bomo delali,« je povedal.

Vozniki ne vedo, kako naj ravnajo

Da takšna ureditev voznikom res povzroča težave, smo se prepričali tudi sami. V času, ko smo spremljali voznike na krožišču, smo naleteli na več takšnih, ki so upoštevali luči na semaforju, a ob zeleni luči niso zapeljali čez krog, temveč okoli. V enem izmed primerov, ko je voznik zapeljal okoli kroga, so vozniki za njim začeli glasno trobiti. Da imajo težave z razumevanjem ureditve, nam je povedalo tudi več sogovornikov.

Ne gre za krožno križišče, saj ni označeno s prometnim znakom. Tudi v avtošolah vožnjo skozi to konkretno križišče poučujemo enako kot v vseh drugih križiščih s semaforji.

Manuel Pungertnik, vodja AMZS Šole vožnje

»Vsakič, ko sem tu, zapeljem malo drugače. Na prvo žogo bi rekla, da je to navadno križišče, a ko vidim semaforje, ne vem več, kaj narediti. Nisem še videla podobnega primera,« je povedala Ljubljančanka Marija Avšič. »Meni se zdi, da je prav, da zapeljem tako kot v krožišču. Mislim, da je takšna ureditev krožišča s semaforji smiselna, da se ob popoldnevih ne naredi huda gneča,« pa je dejal Borut Makošek. »Zgodilo se mi je že, da sem stal ob rdeči luči in razmišljal, ali sploh lahko zavijem levo čez most. Potem sem pač zapeljal okoli kroga, saj nisem dobro vedel, kako drugače naj bi vozil tam. Zdelo se mi je tudi, da na krog res ne smem zapeljati, tako kot je v krožišču,« pa je povedal Marko Rovan.

Ureditev je lahko zavajajoča

Z vprašanji, kako naj vozniki razumejo takšno ureditev in ali naj upoštevajo le semaforje in pri tem spregledajo krog na sredini, smo se obrnili tudi na strokovnjake za vožnjo z Avto-moto zveze Slovenije. »V primeru iz vašega vprašanja ne gre za krožno križišče, saj ni označeno s prometnim znakom številka 2304 (modri prometni znak z belimi krožnimi puščicami, op. a.). Tudi v avtošolah vožnjo skozi to konkretno križišče poučujemo enako kot v vseh drugih križiščih s semaforji,« je povedal Manuel Pungertnik, vodja AMZS Šole vožnje in inštruktor varne vožnje.

»Strinjam se, da je robnik, ki je v sredini križišča, lahko zavajajoč. Domnevam, da so bile kdaj ideje o tem, da bo to križišče krožno, a po trenutni ureditvi oziroma prometni signalizaciji je to klasično semaforizirano križišče,« je še pojasnil Pungertnik in dodal, da voznikom svetuje, naj pri zavijanju levo enostavno zapeljejo čez tlakovce v sredini. To pomeni, da naj zapeljejo v sredino križišča in tam počakajo nasprotni promet.

Podobno je ocenil tudi Roman Strehar iz Avtošole Ježica. »V primeru, če semaforji ne delajo oziroma so izklopljeni ali če zmanjka elektrike, veljajo prometni znaki, ki so nameščeni nad semaforjem. Leva in desna cesta imata nad semaforjem nameščena znaka stop, ki ju takrat upoštevamo,« je povedal.

Priporočamo