Potem ko je bila že v ponedeljek vzpostavljena delna zapora Dunajske ceste, je občina v torek predstavila, kako bo potekala poglobitev Dunajske pod železniškim nadvozom in kako bodo gradbena dela vplivala na prometno situacijo v tem delu mesta. Župan Zoran Janković situacije ni olepševal: »Promet bo grozen, vsi bodo imeli zamudo, vključno z avtobusi (Ljubljanskega potniškega prometa, op. a.), ker se bo ves promet zlil na en pas.«
Vodja občinskega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet Maja Žitnik ter Žiga Leban iz javnega podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice sta voznike pozvala, naj upoštevajo spremenjeno prometno signalizacijo in poiščejo alternativne poti. Janković je voznikom sporočil, naj se zavedajo, da bo dostop v središče mesta s severa po Dunajski cesti zaradi delne zapore težaven. »Promet bo v velikih težavah, gneče bodo, posebej, če ne bomo spoštovali navodil,« je prepričan Janković.
Konec oktobra popolna zapora med vikendom
Vodja oddelka za gospodarske dejavnosti in promet je napovedala, da si bo sledilo pet faz zapore. V prvi fazi, ki se je začela v ponedeljek in se bo zaključila 29. avgusta, bosta zaprta dva vozna pasova na Dunajski v smeri proti središču mesta. S 30. avgustom bodo zaprli še en prometni pas, kar pomeni, da bo voznikom na poti v središče mesta na voljo le še en prometni pas. Ta faza bo trajala do 15. septembra, nato pa se bodo gradbena dela preselila na drugo stran Dunajske ceste h gradbišču Emonike. Od 16. septembra do 4. oktobra bo v smeri proti Bežigradu zaprt en vozni pas, preostala dva pa bosta normalno prevozna. 5. oktobra pa bodo zaporo razširili za še en prometni pas, kar pomeni, da bo do 18. oktobra v smeri vožnje proti severu voznikom na voljo le en vozni pas. Zadnja, peta faza bo potekala med 25. in 27. oktobrom, ko je predvidena popolna vikend zapora Dunajske ceste med Vilharjevo in Tivolsko, saj naj bi takrat položili zadnjo plast asfalta.
»Na vseh cestah, kamor se bo stekal promet zaradi delne zapore Dunajske ceste, bomo prilagodili semaforizacijo in krmilne naprave. Promet bomo spremljali in nato ustrezno spremenili semaforizacijo,« je dejala vodja oddelka in dodala, da bodo postavili tudi prometne table, ki bodo voznike opozarjale na delno zaporo na Dunajski. Janković je poudaril, da bodo gradbeni delavci delali ves svetli del dneva, to je od 6. ure zjutraj do 20. ure zvečer.
Prilagoditi se bodo morali tudi pešci in kolesarji
Dela na omenjenem odseku Dunajske bodo preglavice delala tudi pešcem in kolesarjem. Do 15. septembra bosta zaprta pločnik in kolesarska steza v smeri proti središču mesta. Občina je pešce in kolesarje preusmerila na drugo stran Dunajske ceste, kjer bo torej kolesarski promet začasno potekal v obeh smereh. Med 16. septembrom in 18. oktobrom, ko se bo gradnja preselila na drugo stran Dunajske, pa bosta zaprta pločnik in kolesarska steza v smeri proti Bežigradu. Pešci in kolesarji bodo takrat preusmerjeni na zahodno stran Dunajske, kjer bo ponovno kolesarski promet urejen dvosmerno. V času popolne zapore Dunajske med 25. in 27. oktobrom bodo površine za pešce in kolesarje na obeh straneh ceste normalno prehodne oziroma prevozne.
Janković je dejal, da razume, da je obvoz za kolesarje urejen neugodno, ker morajo dvakrat prečkati Dunajsko in tudi Vilharjevo cesto. A poudaril je, da so hoteli kolesarjem in pešcem zagotoviti varno prehodnost Dunajske ceste. Ljubljanska kolesarska mreža je na družbenem omrežju facebook kolesarje pozvala »k strpni in umirjeni vožnji, prilagojeni situaciji. Upoštevajte, da poteka dvosmerni kolesarski promet, poleg tega je tudi precej pešcev, zato bomo morali dva meseca še malo potrpeti.« Ob tem so občino zaprosili, naj »s talno signalizacijo označi dvosmerni potek vožnje ter sanira neustrezno položen beton na kolesarski stezi, ki je že povzročil padce, da ne govorimo o neudobju«.
Poleg poglobitve urejajo še odvodnjavanje
Gradbena dela, ki bodo naslednja dva meseca potekala na delu Dunajske ceste, so povezana z gradnjo novega, širšega železniškega nadvoza. Dela po naročilu direkcije za infrastrukturo opravlja konzorcij izvajalcev, ki ga sestavljajo CGP, SŽ Železniško gradbeno podjetje Ljubljana, GH holding in Gorenjska gradbena družba. Izvajalci morajo Dunajsko cesto pod železniškim nadvozom poglobiti za približno 40 centimetrov. Sočasno bodo uredili še odvodnjavanje, ob močnejših nalivih je bil namreč podvoz pogosto poplavljen, ter uredili površine za pešce in kolesarje.