Družba Hidrotehnik se je edina odzvala na javno naročilo Družbe za avtoceste (Dars), ki išče izvajalca za zaščito brežin na levem bregu Save, kjer so oporniki dveh mostov na avtocesti Ljubljana–Karavanke. Izbran izvajalec bo moral najprej napraviti izvedbeni načrt za ureditev brežine.

1,2 mio. € je visoka ponudba družbe Hidrotehnik.

Iz javno dostopnih podatkov je razvidno, da je družba Hidrotehnik naročena dela pripravljena opraviti za ceno 1,2 milijona evrov z davkom na dodano vrednost. Dars za zdaj še ni sprejel odločitve, ali bo posel zaupal Hidrotehniku ali ne, zato še ni jasno, ali je ponujena cena za Dars sprejemljiva.

Mostova, ki nosita avtocestni smerni vozišči, še vedno varna

Da je Sava že močno spodjedla brežino v bližini avtocestnih mostov, nas je lansko leto opozoril bralec. Julija lani so nam na Darsu potrdili, da so strugo Save vzhodno od Tacna v bližini omenjenega mostu poškodovale poplave avgusta 2023. Takrat so še pojasnili, da je zaradi erozije brežine zaprta tudi servisna cesta pod mostoma. Kljub opisanim poškodbam so na Darsu že lani zagotovili, da ni bojazni za varnost prometa čez avtocestna mosta, ker da imajo oporniki mostov take temelje, da še vedno omogočata ustrezno konstrukcijsko varnost. Tudi v projektni nalogi, ki jo je Dars objavil skupaj z javnim naročilom, piše, da sta »opornika mostu temeljena na pilotih pod nivojem Save in zato za zdaj erozija glede na mnenja strokovnjakov še ne pomeni resne nevarnosti za opornika in posledično mostova«.

Nov zaplet pred začetkom gradnje nasipa v Sneberjah

S portala za javna naročila je razvidno, da je direkcija za vode ustavila javno naročilo, s katerim je nameravala poiskati gradbinca za gradnjo visokovodnega nasipa v Sneberjah. Iz javno dostopne dokumentacije ni razvidno, zakaj je direkcija postopek ustavila, na pojasnila direkcije za vode pa še čakamo. Z gradnjo visokovodnega nasipa namerava država zaščititi Snebersko nabrežje, ki je bilo poplavljeno avgusta 2023. Predsednik vlade Robert Golob in ljubljanski župan Zoran Janković sta tamkajšnjim krajanom novembra 2023 obljubila, da bodo protipoplavni projekt za zaščito njihovih domov izdelali še pred novim letom, v letu 2024 pa naj bi se že začela izvedba na terenu. A zamujali so že z izdelavo projektne dokumentacije, zaradi zaustavitve postopka javnega naročila pa ni jasno, kdaj bi se po najboljšem scenariju lahko začela gradnja nasipa.

Toda »posledice poslabšanja stanja so vidne po vsaki visoki vodi, v letu 2023 pa so se po avgustovskih in še bolj po novembrskih visokih vodah razmere še dodatno močno poslabšale. V zadnjih mesecih je Sava erodirala brežino pod avtocesto do meje, da je v celoti odnesena nekategorizirana servisna cesta, ki je potekala ob Savi ob mostnem oporniku. Prehod pod mostoma v smeri vzhod–zahod tako ni več mogoč,« je razvidno iz projektne naloge.

V zadnjih mesecih je Sava brežino pod avtocesto erodirala do meje, da je v celoti odnesena nekategorizirana servisna cesta, ki je potekala ob Savi ob mostnem oporniku.

Dars

Pridobili naravovarstveno soglasje

Dars je v začetku lanskega julija pridobil naravovarstveno soglasje, ker bodo v času gradnje nujni posegi tako v strugo kot v obalni in priobalni prostor. Omenjeno soglasje, ki navaja pogoje in usmeritve za zaščitno brežine opornikov, je veljavno dve leti. Zavod RS za varstvo narave je recimo predpisal, da izbrani izvajalec gradbenih del ne bo smel izvajati v obdobju, ko se drstijo določene vrste rib, in sicer med 1. februarjem in 1. julijem. Prav tako je zahteval, da se na levi brežini in zgornjem robu gosto zasadi avtohtona vegetacija.

Priporočamo