V začetku septembra je občina Brezovica obvestila, da so postavili novo signalizacijo, ki v občini prepoveduje tranzitni promet. Župan Metod Ropret je pojasnil, da ta omejitev velja samo na treh lokacijah, in sicer v Žabnici, na Gmajnici in Novi poti. Slednjo Ljubljančani poznajo kot Cesto v Gorice, kakor se imenuje pot na ljubljanski strani in je priljubljena alternativa obvoznici in gneči na Tržaški cesti. Na tej lokaciji prepoved velja samo za smer iz Ljubljane. Na znaku ni table, na kateri bi pisalo »prepovedan tranzit«, kot so sporočili z občine, ampak voznike opozarja znak »dovoljeno za lokalni prevoz«. Pod njim pa je obvestilo, da bo kršitelj kaznovan z 200 evri globe.

»Za ta korak smo se odločili, ker poskušamo malenkost omejiti promet, ki se je zaradi novega priključka Dragomer preselil z avtoceste na naše lokalne ceste. Tedensko se soočamo s tem, da tovornjaki in avtodomi zapolnijo naše lokalne ceste. Stranske poti so polne takšnega prometa, ker to svetujejo aplikacije na telefonih,« je ukrep utemeljil brezoviški župan.

Spletne aplikacije brez nadzora

»Kot preostali Vrhničani, ki se vsakodnevno vozijo v Ljubljano, sem komaj čakala na novi avtocestni priključek Dragomer. Obljubljeno je bilo, da bo zmanjšal gnečo na primorski avtocesti, a je resnica daleč od tega. Gneča je namreč še večja. Včasih smo stali samo pri izvozu za Brezovico, zdaj pa še pri izvozu za Dragomer. Vožnja po primorski avtocesti na razdalji Vrhnika–Ljubljana in obratno je postala nočna mora in ne preostane nam drugega, kot da izberemo alternativno pot oziroma lokalno cesto,« je razložila bralka, ki se dnevno vozi na tej razdalji.

Barjanske občine v boju proti Googlovim zemljevidom

Metod Ropret, župan občine Brezovica: Za ta korak smo se odločili, ker poskušamo malenkost omejiti promet, ki se je zaradi novega priključka Dragomer preselil z avtoceste na naše lokalne ceste. Tedensko se soočamo s tem, da tovornjaki in avtodomi zapolnijo naše lokalne ceste. Stranske poti so polne takšnega prometa, ker to svetujejo aplikacije na telefonih.

Težava je v spletnih aplikacijah, kot so Googlovi zemljevidi (Google Maps), s pomočjo katerih predvsem tujci načrtujejo svojo pot. Te aplikacije iščejo najhitrejšo pot z najmanj prometa, to pa v praksi pomeni, da se male lokalne ceste hitro zapolnijo v času gneče. »Težava je predvsem tuji tranzit, ne pa prehajanje iz ene občine v drugo. Vlačilci in avtodomi so na Barju nesprejemljivi,« je bil jasen župan. Dodal je še, da so na različne načine želeli vplivati na spletne aplikacije, ki vodijo pločevino iz vse Evrope na Barje. »Tudi če dosežemo, da se na zemljevidu neka pot umakne, se to po določenem času avtomatično spremeni in ponovno kaže, da je cesta v rabi, na podlagi prevoza signalov in mobitelov,« je povedal župan. Upa, da bodo aplikacije sprejele, da so nekatere ceste namenjene samo za lokalni promet, in od njih odvračale potnike iz oddaljenih krajev.

Prošnja Darsu

Župan želi, da bi Družba za avtoceste RS že na avtocesti postavila table, ki prepovedujejo tranzit. Takšna tabla z napisom »tranzit« in prečrtanim zavojem, ki kaže na desno, od junija svari voznike pred izvozom za Podutik. Aplikacija namreč na tej lokaciji mnogim predlaga izognitev gneči na avtocesti prek občine Dobrova - Polhov Gradec. Tudi brezoviški župan si želi podoben ukrep pred priključkom Dragomer.

Glede ukrepov se redarji odločajo na kraju samem, se pravi, ali bodo kršitelja kaznovali z globo ali mu zgolj izrekli opozorilo. Kot so navedli, se je “po dosedanji praksi obračanje vozil izkazalo kot najučinkovitejši ukrep, predpisanih pa je bilo tudi nekaj glob”.

S polhograjske občine pa so sporočili, da analiz o učinku prepovedi še ni. »Anekdotno lahko zaključimo, da večjih sprememb v številnosti tranzitnega prometa ni. Pobudo za postavitev prometne signalizacije je dala občina Dobrova - Polhov Gradec, saj je tranzitni promet, ki je za pot proti morju izbral ceste v naši občini, te čezmerno obremenil.«

Župan želi, da bi Družba za avtoceste RS že na avtocesti postavila table, ki prepovedujejo tranzit. Takšna tabla z napisom “tranzit” in prečrtanim zavojem, ki kaže na desno, od junija svari voznike pred izvozom Podutik.

Ko smo jih vprašali, ali je medobčinsko redarstvo izdalo kakšno kazen za potnika, ki bi šel na morje skozi njihovo občino, so pojasnili, da to ni v pristojnosti njihovih redarjev. Preusmerili so nas na ljubljansko mestno redarstvo ali policijo. Na policiji pa so odgovorili nejasno glede izvajanja ukrepa in predvsem vprašanja, po kakšnem postopku ugotovijo, ali je neki potnik tranziten ali ne. Povedali so, da je prometna signalizacija v pristojnosti občin, ki sodelujejo z redarstvom in drugimi službami, posebnih statistik pa ne vodijo. Nad občinami med Brezovico in Borovnico bedijo redarji skupne občinske uprave MIRED s sedežem na Vrhniki. Od tam so nam sporočili naslednjo definicijo lokalnega prometa: »Promet vozil, katerih vozniki, lastniki ali imetniki pravice uporabe imajo na tem območju stalno ali začasno prebivališče, promet motornih vozil, ki so v lasti oziroma v uporabi pravne ali fizične osebe, registrirane za opravljanje prevozov, ki ima na tem območju sedež ali podružnico …« so sporočili iz skupne občinske uprave. Pri tem so dodali, da se glede ukrepov redarji odločajo na kraju samem, se pravi, ali bodo kršitelju napisali globo ali mu zgolj izrekli opozorilo. »Pri dosedanji praksi se je obračanje vozil izkazalo kot najučinkovitejši ukrep. Predpisanih pa je bilo tudi nekaj glob.«

Župan Brezovice je poudaril, da je ukrep bolj preventivne in ne kaznovalne narave. »Naš namen ni, da bi ljudi kaznovali, ampak da vzpostavimo režim in da bodo aplikacije zaznale, da je tranzit tukaj omejen. Tisti, ki se odpravlja na dopust, naj ostane na avtocesti. Čakanje na avtocesti je del dopusta,« je povedal župan in dodal, da so na takšen način v poletnih mesecih promet omejili v Avstriji in da si želi, da bi temu sledili tudi pri nas.

Priporočamo