"Kljub recesiji in vsem zapletom smo dobro pripravljeni in dobro sodelujemo," je na današnji predstavitvi sodelovanja Zavoda za turizem Maribor in Slovenske turistične organizacije (STO) pri promociji EPK v Mariboru povedala Vesna Male iz omenjenega zavoda. Obisk turistične destinacije Maribor Pohorje v zadnjih letih naglo narašča. Število turistov je v obdobju od januarja do novembra 2011 v primerjavi z enakim obdobjem v letu 2010 poraslo za 14,2 odstotka, število nočitev za 8,4 odstotka. Od tega je bilo več kot dve tretjini tujih gostov.

Mariborski turistično-informacijski center je lani obiskalo 28 odstotkov več obiskovalcev kot leto prej, Hišo Stare trte 35 odstotkov več, spletne strani 17 odstotkov več. Prevladujejo turisti iz sosednjih držav, velik porast pa je pri Belgijcih, Čehih, Skandinavcih ter Azijcih, predvsem s Tajvana in Japonske, je pojasnila Maletova. Kot je dejala, je EPK izvrstna priložnost za promocijo celotne regije in države, še posebej zaradi razmeroma majhnih razdalj med mesti. V privabljanju turistov pa ne predstavljajo le kulturnih dogodkov, temveč tudi druge zanimivosti, kot so kulinarika, narava, zgodovina, welness, da bi obiskovalce dlje zadržali na slovenskih tleh.

Še posebej se veselijo odziva medijev. Zavod za turizem je lani gostil 250 tujih novinarjev, mesto Maribor pa je bilo uvrščeno tudi na več seznamov najbolj priporočljivih destinacij v letu 2012. Med drugim ga je priljubljeni turistični vodič Lonely Planet dal na 8. mesto najzanimivejših lokacij na svetu. "Turistični delavci so za prihod gostov v Evropsko prestolnico kulture dobro pripravljeni," je še zatrdila Maletova. Med drugim so v Mariboru opredelili posebna mesta za ustavljanje in parkiranje turističnih avtobusov.