Dolgo je minilo od zadnjega albuma ...

Čas teče vse hitreje.

To pomeni, da bodo premori med albumi vse daljši?

Verjetno. Za mene so ti premori vedno enako dolgi, vendar ker čas teče vse hitreje, so realno vse daljši. Čisto mogoče pa je tudi, da so daljši premori med mojimi idejami. Sprejemam dejstvo, da postaja človek z leti vse bolj neumen. Vendar spet ne morem reči, da z vsem srcem verjamem v to.  V Stari Grčiji, ki je nekakšen vzor in model za moderne družbe, so imeli zbor modrecev, v katerem si lahko sodeloval le, če si imel sive lase. Torej, moral si imeti sive lase, da so te sploh jemali resno.

Kako ste se skozi leta do danes glasbeno razvijali? 

Vse to, kar igram, že obstaja v okviru žanra, ki je na sceni že od 70. let naprej. Tako da ne morem govoriti o tem, da gre za nek nov žanr. Čeprav gre po drugi strani za mešanico vseh žanrov, ki jih imam na razpolago. Gotovo pa je, da so ti vzorci in ritmi originalni. To sem izvedel iz virov, ki jim zaupam. Od kolegov, ki so si ta žanr izmislili.

Kdo so to?

Ljudje, ki so bili zraven pri ustanavljanju Temptations, igrali so z Marvinom Gayem, ... Od njih sem dobil kompliment, da je moja glasba res originalna. Vprašanje, če je to res kompliment ... morda je originalna, ni pa nujno, da je tudi dobra. Tudi to je mogoče. Takšno vzpodbudo sem vsekakor potreboval, vseskozi sem namreč mislil, da je ljudem važno zgolj to, da pridem na oder in se zaje***am z vsem, kar mi pade na pamet, da nimam strahu pred publiko in ne dam popolnoma ničesar na to, ali se jim dopadem ali ne, da pač delam, kar si želim.

Se kaj družite s svojimi oboževalci?

Ne, to se mi zdi res dolgočasno. Za to ima človek prijatelje. Ta fenomen, da znane osebe okoli sebe zbirajo svoje oboževalce, ki jih vseskozi gledajo kot bogove, mi je nerazumljiv. To je njihova psihoterapija, ne moja.

Kaj pa je potem vaša psihoterapija?

Avtoterapija po principu "sam svoj mojster".

Vse svoje albume dajete tudi na splet. Kakšno je vaše stališče do spletnega piratstva? Bi se morala glasbena industrija drugače prilagoditi novim načinom konzumacije glasbe?

Svojo glasbo dajem na splet samo toliko, da se jo lahko posluša, če jo kdo hoče prenesti, pa mora plačati.

Sicer pa sem simpatizer Piratske stranke. Kar se tiče glasbene industrije, glasbeniki so obstajali že v starem Egiptu, takrat ko seveda še ni bilo nosilcev zvoka. Ti obstajajo manj kot sto let, glasbeniki pa več kot pet tisoč. Zakaj bi se torej jaz obremenjeval s to kratko fazo, ko se je prenehalo kupovati nosilce zvoka, če je vsem jasno, da tehnologija diktira nove proizvodne odnose?

Kaj potem menite o konceptu avtorskih pravic? V svojih komadih velikokrat uporabljate izseke drugih avtorjev.

Vsekakor sem za to, da se avtorske pravice spoštuje, intelektualne pravice je nasploh treba spoštovati. V tem smislu nimam težav z njimi; moja odgovornost je, da napišem, čigave citate sem uporabil, odgovornost agencije, ki pobira nadomestila za avtorske pravice, pa je, da se pobriga, da vsak dobi svoje.

Kakšno glasbo trenutno poslušate?

Nazadnje sem odkril skladatelja Lutoslawskega, ki je klasični skladatelj. Zdaj ga poslušam in mi je strahotno zanimiv. Zame je odkritje tudi Beethoven; navadno ljudje poznajo največ tri njegova dela, čeprav je njegov opus zelo obširen. Glede na kompleksnost abstrakcije je fascinantno, da je vse pisal iz glave.

Torej bolj ali manj poslušate klasiko?

Vsekakor. V petih sekundah kateregakoli Bachovega dela je več glasbe, kot je v enem letu proizvede celotna pop industrija. To ve vsak človek, ki ima kaj soli v glavi. Ampak industriji "šovbiznisa" seveda ne odgovarja, da se o tem preveč govori.

Sami se torej nimate za del šovbiniza?

Svojo glasbo vidim kot "edutainment"- izobraževanje skozi zabavo. Takšna je vsaj moja ideja.

Dosti ste se ukvarjali tudi z ekologijo.

Vsak človek je sebičen, vprašanje je samo, na kakšen način. Nekoga skrbi le zase, druge za svoje otroke, spet tretje za vnuke. Imaš pa tudi ljudi, ki jih skrbi za svoje pra-pra-pra-pra vnuke, torej kaj bo z njihovimi potomci čez tisoč let. Posameznik, ki ga skrbi varovanje okolja, je na nek način sebičen, saj ga skrbi za njegovo potomstvo čez toliko in toliko let. Vendar so ti ljudje vsekakor pametnejši in bolj odgovorni od ljudi, ki želijo, da jim je dobro samo tukaj in zdaj in v resnici režejo vejo, na kateri sedijo.

Spremljate kaj proteste po svetu?

Simpatiziram z njimi. Vseskozi citiram Slavoja Žižka, ki je rekel: demokracija je dobra, kapitalizem pa ne. Odlično je to povedal. Kapitalizem je treba izboljšati, spremeniti, nekaj je vsekakor treba narediti z njim. Takšen, kot je, ne prinaša nič dobrega.

Obstajajo kakšne alternative?

Alternativa so skandinavske države. Tam razmerje med najnižjo in najvišjo plačo navadno ne presega 1:5. Davki rastejo progresivno, tisti z največ denarja plačajo 90 odstotkov davkov. Tam je vprašanje časti, da veliko zaslužite, potem pa večino tega zaslužka pustite državi. Tega si pri nas še ne znamo predstavljati, gre za ljudi, ki so na neki višji stopnji razvoja od nas. Če se vrnem k vprašanju; obstajajo družbeni ustroji, ki so povsem sprejemljivi in dobro funkcionirajo.

Je turbofolk v zatonu ali v porastu?

Turbofolk je pravi obraz tranzicijskega kapitalizma. Še vedno je v porastu, saj so kapitalisti, ki pripadajo prvi generaciji kapitalistov, vse bogatejši, vozijo vse večje in večje jahte, itd. Moja definicija turbofolka - za trenutek predpostavljajva, da drži, saj sem si jo sam izmislil - je, da je to nekritična raba tehnologije.

Naj pojasnim. Če se dve plemeni bojujeta in pobijata z uporabo lokov in puščic, je vse v okviru trajnostnega razvoja. V trenutku, ko jima nekdo proda avtomatsko orožje in začnejo njuni pripadniki obvladovati tehnologijo streljanja, obenem pa v glavah obdržijo plemenski način razmišljanja, postane to nekritična uporaba tehnologije. V enem letu se bodo pripadniki plemen medsebojno iztrebili. Enako je v svetu šovbiznisa. Če kavarniška pevka poje v kavarni, je to povsem simpatično. Ko pa ji damo na voljo stilista, aranžerja, veliki oder in  prime time na televiziji, je to turbofolk. Podobno velja, če damo vaškemu glasbeniku, ki je zrel za to, da igra na porokah, televizijski kanal, kjer lahko ustvarja program po svojem okusu. Vsa ta nekritična uporaba tehnologije ni potem nič drugega kot turbofolk.

Je naša družba dovolj zrela za sodobno tehnologijo?

Lahko bi rekli, da Švicarji na nek način obvladajo atomsko tehnologijo in so s tem znanjem zgradili CERN, kjer zdaj preučujejo subatomska jedra. Če pa bi to tehnologijo obvladala Severna Koreja, bi bila prva stvar, ki bi jo naredili, atomska bomba, ki bi jo vrgli na Južno Korejo. Tehnologija se lahko uporablja ali pa zlorablja. Za to, da ne bi prihajalo do turbofolk fenomena, je potrebno imeti nek sistem uporabe tehnologije, navodila za uporabo, če hočete.

Poznaš kakšne slovenske turbofolk izvajalce?

Seveda, Atomik Harmonik. To je turbofolk "par-exellence".

Mnogi ne vedo, da ste bili v mladih letih mladinski prvak Jugoslavije v jadranju. Še jadrate?

Zgolj ljubiteljsko.