Ravno ste objavili oglas na eni od priljubljenih platform za to dejavnost, kot sta bolha in facebookov marketplace. Ni težko, a je vzelo nekaj časa. Zato je navdušenje toliko večje, ko telefon že isti večer zavibrira. Na drugi strani je potencialni kupec. Sprašuje po starosti in ohranjenosti izdelka. Na koncu, ko se je treba dogovoriti za prevzem ali plačilo, pa stvar postane čudna. Čestitke! Postali ste najnovejša tarča prevarantov, ki prežijo na kupce in prodajalce na omenjenih platformah. Da jih je vse več, opozarjajo tudi pri NLB.

Opozarjajo, da poskušajo uporabnika pogosto zvabiti v pogovor prek whatsappa ali viberja. Svojim tarčam prek omenjenih kanalov radi pošljejo lažne povezave do ponaredkov legitimnih storitev, kot sta omenjena portala ali banke. Upajo, da boste vpisali podatke svojih bančnih kartic. Pri NLB opozarjajo, naj uporabniki zastrižejo z ušesi, če jim sogovorniki med dopisovanjem omenijo »kurirja Bolha«, »bančne stroške« ali »testno transakcijo«.

Komunicirajte le znotraj uradnih platform

»Banka od vas nikoli ne bo zahtevala testnega nakazila ali podatkov o kartici,« opozarjajo pri NLB. »To je vedno znak prevare. Prav tako nobena spletna stran ali banka od vas nikoli ne bo zahtevala, da razkrijete stanje svojega računa – tudi takšna zahteva je vedno znak prevare.«

Pri NLB uporabnikom spletnih tržnic svetujejo, naj komunicirajo le znotraj uradnih platform in naj ne klikajo na sumljive povezave. Prav tako se velja držati zlatega pravila: če se ponudba zdi predobra, da bi bila resnična, verjetno ni resnična.

»Spletni goljufi ne počivajo, zato bodite pozorni in svojih osebnih podatkov, gesel ali številk kartic nikar ne delite z njimi,« opozarjajo pri banki. »NLB namreč teh podatkov od vas nikoli ne zahteva v SMS ali elektronskih sporočilih.«

Priporočamo