Te dni poteka akcija evropskega združenja policijskih enot Railpol. Policisti so skupaj s predstavniki Slovenskih železnic še posebno pozorni na prepovedano prečkanje železniških tirov, prečkanje prog na nivojskih križanjih in kršitve na vlakih.

 

Letos, podatki veljajo do tega ponedeljka, je policija obravnavala 50 prometnih nesreč na železniških prehodih oziroma nivojskih križanjih ceste z železniško progo. Umrli sta dve osebi, tri so bile hudo poškodovane, sedem pa lažje. V celotnem lanskem letu je bilo prometnih nesreč 41. Dva človeka sta umrla, eden je bil hudo poškodovan, devet pa lažje. Policija vodi posebno statistiko za nesreče in tako imenovane izredne dogodke, sem spadajo iztirjenja (letos enajst), naleti, povoženja (ki jih ne obravnavajo kot prometne nesreče) in trčenja. Letos so do 25. septembra evidentirali 16 takih dogodkov, enega več kot v vsem lanskem letu. Lani so umrli trije ljudje, letos eden. Dva sta bila huje poškodovana (lani eden), eden pa lažje (lani pet). »Za policijsko obravnavo pa tudi zaposlene na železnici so posebno težki primeri samomorov. Teh je bilo lani 24, letos pa enajst,« je pojasnila Maja Ciperle Adlešič z generalne policijske uprave.

Da bi izboljšali varnostno kulturo tako pri prečkanju železniških prehodov kot pri vedenju na vlaku, te dni policija skupaj s predstavniki železnic sodeluje v mednarodni preventivni akciji Railpola, evropskega združenja policijskih enot, ki skrbijo za varnost na železnicah. Med drugim so tako pozorni na dogajanje na vlakih: izstopanje ali vstopanje, medtem ko se vlak premika, poškodovanje ali uničenje inventarja, kršitve javnega reda in miru …

 

Minuli petek je na območju medvoške železniške postaje vlak trčil v 24-letnika, medtem ko je prečkal tire. Hudo je bil poškodovan. Nekatere priče trdijo, da je imel na glavi slušalke in zato ni slišal zvočnih opozoril. V začetku avgusta je na križišču Zaloške ceste in Grablovičeve ulice v Ljubljani 90-letni voznik osebnega avta kljub spuščenim zapornicam zapeljal na tire, ravno ko je pripeljal vlak. Ni mu bilo več pomoči. S smrtnim izidom se je končala tudi majska nesreča, ko je vlak na železniški progi med Dolgim mostom in Brezovico povozil 23-letnega kolesarja. V začetku junija je pri Postojni povozil komaj 15-letnega Afganistanca z urejenim statusom v Sloveniji, ki je hodil po tirih v smeri Prestranka. Za posledicami hudih poškodb je umrl v bolnišnici. Aprila je vlak pri Kresnicah do smrti zbil peško.

Zadnji avgustovski dan ponoči je v naselju Spodnje Laže v občini Slovenske Konjice vlak na zavarovanem železniškem prehodu trčil v osebni avto, ki je obstal na tirih. Tudi močno zaviranje strojevodje nesreče ni moglo preprečiti. V nesreči se je hudo poškodoval 26-letni voznik. Zelo hudo je bil v trčenju z vlakom ranjen tudi 28-letni voznik, ki je marca v Spodnji Dragi zapeljal čez nezavarovan prehod čez progo. Več sreče je imel voznik osebnega avta, ki je sredi junija zapeljal na železniški prehod brez zapornic na Škofljici in obstal na tirih. Dobil je le lažje poškodbe.

Nikoli rutinsko

Na vlaku se lahko zgodi še marsikaj drugega. 43-letni državljan Kitajske je recimo julija na vlaku med Novo Gorico in Jesenicami zaradi kajenja sprožil samodejni alarm. Policij v posebni akciji, ki teče ta teden, nadzira tudi prehajanje ljudi čez železniške tire in prečkanje tirov na nivojskih križanjih.

Poznate in spoštujete pravila, ki veljajo na nivojskih prehodih ceste čez železniško progo? Prvič, vlak ima prednost pred vsemi drugimi prometnimi udeleženci. Drugič, voznik se mora prehodu približevati počasi, da lahko pred njim varno ustavi. Ustaviti se mora, ko svetlobni znaki naznanjajo prihod vlaka oziroma to, da se bodo (pol)zapornice začele spuščati, ko se spuščajo ali so že spuščene ali ko promet ustavlja železniški delavec. Na nezavarovanem prehodu pa, ko se približuje vlak, čeprav na to nismo posebej opozorjeni. Če je na drugi strani kolona, se moramo ustaviti pred prehodom. Zavorna pot vlaka je pogosto več sto metrov, pri težkem vlaku lahko tudi kilometer.

Prehajanje proge nikoli ne sme postati rutina. Zelo nevarni so prehodi brez zapornic ali svetlobnih znakov, še posebej ob zmanjšani vidljivosti. V tem primeru je treba ustaviti avto, zmanjšati glasnost radia, odpreti okna. Tudi pešci naj se ustavijo in pozorno prisluhnejo. Slušalke naj odstranijo. Če vlaka ne vidimo, ga lahko vsaj slišimo.

Priporočamo