Konec dober, vse dobro, bi lahko zapisali po nesreči na avtomobilskem dogodku Hrušica Hillclimb 2025, kjer je eden od voznikov zapeljal s ceste, pri tem pa poškodoval tri ljudi, a na srečo nihče ni v smrtni nevarnosti. Kljub temu je amaterska dirka (pričakovano) dobila nadaljevanje.

Kot prvi so se namreč oglasili pri krovni Zvezi za avtošport Slovenije (AŠ SLO) in se nemudoma distancirali od prireditve. Med drugim so ostro zapisali: »Ta dogodek kljub podobnemu nazivu nima ničesar skupnega z uradnimi gorsko-hitrostnimi dirkami, ki so vpisane v naš koledar in potekajo pod okriljem mednarodne avtomobilske organizacije Fia. Zveza AŠ SLO za prireditev na Hrušici ni dala soglasja, čeprav bi morali zanj zakonsko zaprositi. AŠ SLO svojim članom ni dovolila udeležbe na tej prireditvi, saj ni bila organizirana skladno z zakonskimi in varnostnimi zahtevami, zato nismo imeli nadzora nad zagotavljanjem varnosti udeležencev, obiskovalcev in osebja na prireditvi.«

 

Gledalci so bili večkrat opozorjeni

Amaterska dirka med Hrušico in Jesenicami je bila organizirana že petič, do podobnih nesreč pa v preteklosti ni prišlo. Pa so za nesrečo resnično krivi organizatorji KŠD Hrušica ali za dirko dejansko niso imeli ustreznih dovoljenj? Rok Kostanjšek v imenu organizatorja pravi, da ni šlo za gorsko-hitrostno dirko, ampak za vožnjo na primerjalni čas po zaprti cesti. »Mediji in zveza prikazujejo, kot da smo gledalcem dovolili, da so stali tam, kjer je prišlo do nesreče. Nihče pa ni povedal, da so bili večkrat opozorjeni, da tam ne smejo stati, in so bili s tistega mesta tudi odstranjeni. Šele tedaj smo dirko začeli. Se pa kdaj zgodi, da gledalci skrivaj prilezejo na točke, ki so nevarne, kar se je zgodilo v našem primeru in je žal prišlo do nesreče. Moti me, da smo sedaj na tapeti mi, češ da smo amaterji, ki ne znajo organizirati dogodka. S stališčem zveze se ne strinjam, tudi dirka ni bila ilegalna, saj je bila prijavljena v skladu z vsemi legalnimi postopki, na dirki so bili prisotni tudi reševalno vozilo, policijsko vozilo in gasilci,« pojasnjuje Kostanjšek, ki ga najbolj moti, da so nekateri govorili, da gre za gorsko-hitrostno dirko, čeprav dogodka kot tovrstno dirko nikoli niso oglaševali.

»Naš dogodek je vožnja na primerjalni čas po zaprti cesti. Vse, kar si želimo, je, da se lahko vozniki kdaj dinamično zapeljejo v varnem okolju, saj dirkališča ne premoremo. Nesreča, kot se je primerila nam, pa se občasno zgodi tudi na avtomobilskih dogodkih drugje po svetu, zato se mi ne zdi prav, da se naše ime blati na tak način.« Da tudi krovna zveza AŠ SLO pri organizaciji ni brezmadežna, Kostanjšek spomni z dogodkom izpred nekaj mesecev, ko je zveza organizirala reli Železniki, pijani gledalec pa se je mimo redarja peljal po progi in čelno trčil v organizatorja dirke, ki je zapiral cesto.

Dovoljenje za prireditev je bilo izdano

In kako se je na vse skupaj odzvala policija? »Pojasnjujemo, da je bilo za izvedbo javne prireditve na podlagi zakona o javnih zbiranjih izdano dovoljenje, ki ga je izdal pristojni upravni organ, Upravna enota Jesenice. V skladu z izdanim dovoljenjem je za varnost udeležencev odgovoren organizator. Policija v postopku izdaje dovoljenja ni bila vabljena oziroma ni sodelovala, prav tako iz dovoljenja niso izhajale nobene naloge ali potrebe po navzočnosti policije na javni prireditvi. Policisti Policijske postaje Jesenice so bili v času prireditve v sklopu rednih policijskih nalog prisotni na območju prireditve in so spremljali prometno ureditev in pretočnost prometa na cestah, ki so vodile do javne prireditve,« pojasnjuje Roland Brajič s kranjske policijske uprave in dodaja, da je bila v času obravnave nesreče prireditev prekinjena. Policisti so opravili ogled in zbirajo podatke o vseh okoliščinah dogodka. 

Priporočamo