Na celjskem sodišču razčiščujejo okoliščine hude prometne nesreče, v kateri je septembra 2018 umrl 28-letni motorist Uroš K. Kot so takrat sporočili iz Policijske uprave (PU) Celje, je nesrečo povzročil 19-letni voznik, ki se je s svojim osebnim avtomobilom vključeval v promet z makadamske površine ob desnem smernem vozišču glavne ceste, v smeri od Laškega proti Celju. »Pri tem voznik osebnega vozila ni upošteval pravila prednosti. Na glavno cesto je zapeljal v trenutku, ko je iz smeri Laškega pripeljal 28-letni motorist, ta pa se trčenju ni mogel izogniti,« je tedaj pojasnila Milena Trbulin iz PU Celje.

Lani, pet let po nesreči, je na zatožno klop celjskega sodišča sedel danes 25-letni Alen Bećirević, ki mu tožilstvo očita povzročitev prometne nesreče iz malomarnosti, katere posledica je bila smrt motorista. Bećirević krivde, da se je nepravilno vključeval v promet, ni priznal. Na sodišču so doslej že zaslišali nekaj prič in izvedenko sodne medicine, zdaj pa je svoje mnenje predstavil tudi izvedenec cestnoprometne stroke Sandi Horvat. Prišel je do podobnih ugotovitev kot izvedenec za raziskavo prometnih nezgod Boštjan Žigon, ki je spisal strokovno mnenje na željo obrambe obtoženega.

Odvetnico Vlasto Petrucci, ki zastopa obtoženega, je najbolj zanimalo, kako je Horvat prišel do sklepa, da je pokojni motorist vozil s hitrostjo 101,7 kilometra na uro – približno 10 kilometrov na uro več od dovoljenega. Horvat je povedal, da je delal simulacijo prometne nesreče in z izračuni ugotavljal naletno hitrost motorista, pri čemer se njegova dejstva ujemajo s tistimi, do katerih je prišel tudi kolega Žigon.

Mimoidoči krivili motoriste

Horvat je pred tem poslušal tudi izpoved priče Primoža Tovornika, enega od treh motoristov, ki so tisti večer vozili skupaj. Tovornik je na sodišču povedal, da je usodnega dne vozil zadnji v koloni, saj da ga je pokojni Uroš K. malo pred nesrečo prehitel. Dejal je, da je videl avto, ki je zapeljal na cesto, in tudi Uroša, kako je zadel levo ogledalo vozila. Motor je obstal na cesti, motorista pa je vrglo preko motorja in je obležal ob robu cestišča. Sam je nato obvozil kraj nesreče in se ustavil 15 do 20 metrov stran. Šel je do poškodovanega kolega, ki je imel krvav obraz. »Skušal sem poklicati pomoč, pa sem se ves tresel. Kmalu zatem so se začela z obeh strani nabirati vozila, v koloni je bil tudi voznik, ki je vozil od Laškega proti Celju in se je drl, češ, kako vozimo,« je povedal Tovornik in dodal, da ne more verjeti, kako da Uroš vozila, ki se je vključevalo na cesto zelo počasi, ni obvozil. O tem, kako so tisti večer trije motoristi prehitevali v škarje, je na sodišču pričal Jernej Grobin. Ta je dejal, da je pokojni Uroš K. vozil zadnji v koloni. In tudi, da je bila njegova hitrost abnormalna, ko je počilo.

Zagovornico obtoženega je zanimalo, ali bi se kraj prometne nesreče dalo obvoziti, če bi za pokojnim motoristom peljal še kdo. Izvedenec Horvat je dejal, da bi bilo to mogoče, a le po makadamu ali bankini. Ostal pa je neomajen, da hitrost motorista zagotovo ni znašala 110 kilometrov na uro. »Za to ni nobenih materialnih dokazov,« je dejal izvedenec. Sicer pa je bil motorist od osebnega vozila, ko je voznik začel speljevati, oddaljen dobrih sto metrov. Zagovornica obtoženega vztraja, da sodišče zasliši še enega policista, ki je opravil ogled kraja prometne nesreče, saj da je bil ta opravljen malomarno, policistka pa je v zapisniku navajala napačne parametre. 

Priporočamo