58-letni Mohammed Shafia, njegova 42-letna žena Tooba Mohammad Yahya in njun 21-letni sin Hamed so obtoženi štirikratnega naklepnega umora, ubili naj bi tri Mohammedove najstniške hčere in prvo ženo v njegovem poligamnem zakonu.

Obtoženi člani družine, ki je pred časom prišla v Kanado iz Afganistana, zatrjujejo, da niso krivi. Gre za drugi dan razprave porote, ki jo sestavlja sedem žensk in pet moških.

Umorjene tri sestre – 19-letno Zainab, 17-letno Sahar in 13-letno Geeti, so našli znotraj avtomobila, ki je zapeljal v kanal Rideau v Kingstonu 30. junija 2009. Umrla je tudi 50-letna Rona Amir Mohammad, prva žena Shafie.

Želeli kaznovati uporniške hčere

Tožilci trdijo, da so oče, mati in brat deklet načrtovali "umor iz časti" vseh štirih žensk. Ure posnetih zaslišanj kažejo na to, da je obtožena trojica hotela kaznovati uporniške hčere, ki so se navzele navad Zahoda, in njihovo razumevajočo zaščitnico Rono.

Tako Shafia kot njegova žena sta takoj priznala, da sta bila jezna, ker je Zainab pobegnila od doma, da bi se poročila s Pakistancem, ki sta ga sovražila, ker je Sahar nosila razkrivajoča oblačila in imela skrivne fante, najmlajša Geeti pa je imela slabe ocene v šoli in je pozivala socialne delavce, naj jo spravijo iz hiše.

Tožilci zdaj skušajo prepričati poroto, da je Hamed Shafia po navodilih svojega očeta uporabil družinskega lexusa, da je v rečni kanal izrinil drugi družinski avtomobil, v katerem so bile štiri ženske. Poškodovana sprednja luč na lexusu se ujema s poškodbo na Nissanu, v katerem so našli ženske. 

Mrtve še pred nesrečo?

Preiskovalci sicer tudi verjamejo, da bi bile žrtve lahko mrtve še preden je avtomobil padel v reko, saj ni bila nobena od njih privezana z varnostnim pasom, kljub temu pa niso uspele pobegniti. Voda je bila na tistem mestu globoka le nekaj manj kot dva metra.

Med trimesečnim procesom je Shaifa objokan pričal: "Moji otroci so bili do mene zelo kruti." Nadaljeval je, da verjame, da so ga hčere izdale, ker so hodile ven s fanti, in ni skrival jeze, ko je dodal, da oče ne bi nikoli pričakoval takšnega vedenja od svojih hčera.

"Kdo bi to lahko storil lastnim otrokom?"

Med pričanjem je Shaifa na Koranu prisegel, da bo govoril resnico, pozneje pa je še enkrat omenil Koran, ko je dejal, da islamska vera ne podpira umorov ljudi, da bi ohranili čast družine. Ko ga je tožilka naravnost vprašala, ali je kriv, je odgovori: "Z umorom ne moreš pridobiti spoštovanja in časti. Spoštovana gospa, morali bi to vedeti. V naši veri oseba, ki ubije ženo ali hčer, ne more biti bolj onečaščena. Kako je možno, da bi kdo to storil svojim otrokom, spoštovana gospa?"

"Vi bi lahko to storili," je tožilka mirno odgovorila. "Če ste mislili, da so kurbe." Shafia je s tem izrazom imenoval hčere med zaslišanjem.

Čast vredna več kot življenje

Strokovnjak za "umore iz časti", profesor na univerzi v Torontu, Shahrzad Mojab je za CNN povedal, da je pri nekaterih družinah čast vredna več od življenja. "Zelo pomembna razlika je med umorom iz časti in nasilju nad ženskami v obliki družinskega nasilja. Umor je načrtovan, naklepen," je razložil Mojab.

"Moramo razumeti, da je tu moška moč in moška želja po nadzorovanju ženskega telesa in ženske seksualnosti. Čast izhaja iz takšnega razumevanja in lastništva ženskega telesa in seksualnosti. In ko je slednje v obliki, ki je nesprejemljiva za družbene norme, potem je edina pot za povrnitev časti, če to očistimo. To pa se očisti s krvjo."