Kot so predtem sporočile italijanske oblasti, so med pogrešanimi nemški, italijanski, francoski in ameriški državljani ter tudi Madžar, Perujec in Indijec.

Po dopoldanski prekinitvi zaradi slabega vremena se je iskanje pogrešanih na ladji v ponedeljek proti večeru nadaljevalo in je trajalo vso noč. Gasilcem pri delu pomagajo jamarji, danes pa so, da bi omogočili dostop do nekaterih delov ladje, uporabili tudi eksploziv. Reševalci so izvrtali štiri luknje v trup ladje za lažji dostop do predelov, ki jih še niso preiskali, poroča ameriška tiskovna agencija AP.

Kot je dejal poveljnik obalne straže Marco Brusco, obstaja žarek upanja, da je kateri od pogrešanih v trupu ladje še živ, saj vseh delov še niso pregledali. Mogoče je namreč, da so v delih ladje še zračni žepi, kamor bi se lahko zatekli ljudje. Po drugi strani pa bi ljudje zaradi mraza v vodi težko preživeli tako dolgo.

Obenem je Brusco poudaril, da je reševanje celo za zelo izkušene potapljače izredno nevarno. Vsekakor želijo izkoristiti lepo vreme, saj za četrtek na območju napovedujejo neurja.

Nevarnost ekološke katastrofe

Ker je ladja polna goriva, obstaja tudi nevarnost ekološke katastrofe v naravnem parku otoka Giglio, pred katerim je nasedla Costa Concordia. Italijanske oblasti nameravajo zato na območju razglasiti izredne razmere, še ta teden pa bodo začeli ladijsko gorivo - bilo naj bi ga preko 2000 ton - črpali v cisterne. Ves postopek naj bi sicer trajal dva do štiri tedne.

Italijansko sodišče pa je medtem kapitana ladje, ki naj bi bil odgovoren za nesrečo, Francesca Schettina, izpustilo iz pripora in zanj odredilo hišni zapor. Sodnica Valeria Montesarchio je odločitev sprejela dan po zaslišanju kapitana, ki je zatrdil, da je poveljeval ladji, ko je nasedla ob italijanski obali.

Italijanski mediji so tako v ponedeljek objavili zapis posnetka pogovora kapitana z luško kapitanijo v Livornu, ki kaže, da je Schettino zavrnil poziv kapitanije, naj se vrne na ladjo in usklajuje reševanje potnikov. Posnetki tako spodbijajo njegove trditve, da je ostal na ladje, dokler evakuacija ni bila končana.

Posnetek pogovora lahko poslušate tukaj

Pogovor naj bi bil posnet ob 1.46 zjutraj, ko je bilo treba rešiti še več sto ljudi, medtem ko je Schettino po navedbah prič že ob 23.40 zapustil ladjo. Napovedane so tudi že prve tožbe. Več kot 70 potnikov z ladje Costa Concordia se je odločilo za skupinsko tožbo proti lastnikom ladje. Njihov cilj je doseči najmanj 10.000 evrov odškodnine.

Ženi predal edini rešilni jopič in izginil

Ko se je v petek zvečer križarki Costa Concordia pripetila nesreča, je Francis Servel svoji ženi Nicole dal edini rešilni jopič, ki sta ga imela (zaradi nagiba ladje je bilo do dela rešilnih jopičev praktično nemogoče priti), nato pa izginil v morju.

"Svoje življenje dolgujem možu," je spletni strani Emirates247.com zaupala 61-letna Servelova in razložila, da ne zna plavati. Le nekaj ur potem, ko je izplula, je križarka zadela ob čeri, 4200 potnikov pa je bilo treba evakuirati z nje.

CNN je poročal, da posadka ni ustrezno usmerjala potnikov, zato jih je veliko vzelo stvari v svoje roke – vsi so si želeli zagotoviti rešilne jopiče, pričeli so skakati v vodo in rešilne čolne.

Nicole Servel za izgubo moža krivi posadko ladje, katere kapitan naj bi na kopno stopil, ko je na evakuacijo čakalo še na stotine ljudi.

Preberite še:

Med posadko Concordie tudi Teja, ki je brodolom preživela brez poškodb

Z velikih križark je v primeru nesreče praktično nemogoče rešiti vse potnike

Je ladja nasedla zaradi usluge vodji strežbe?

Costa Concordia bo matični Carnival stala skoraj 100 milijonov dolarjev