Pobuda za posvet je prišla s strani treh sindikatov: sindikata policistov, sindikata delavcev avtoceste in sindikalne enote Družbe za avtoceste v RS (Dars). K organizaciji posveta so nato pristopile tudi strokovne službe policije in Darsa. Njihov skupni cilj je čimbolj učinkovito obvladovanje varnostnih in zdravstvenih tveganj pri delu na cesti.

Predstavniki organizatorjev posveta so v uvodnih nagovorih poleg ustreznih ukrepov in opreme za večjo varnost in boljše zdravje zaposlenih poudarili tudi pomen osveščanja javnosti o cesti kot delovnem okolju. Predsednik Sindikata policistov Slovenije Zoran Petrovič je posebej izpostavil problem neustrezne opremljenosti zaposlenih.

Predsednica uprave Darsa Mateja Duhovnik je opozorila na premajhno zavedanje javnosti, da je cesta tudi "zelo izpostavljeno, nepredvidljivo in nevarno delovno okolje". Po besedah Duhovnikove je predlani na vozila in opremo Darsa naletelo 17 vozil uporabnikov cest, pri čemer sta bila dva zaposlena lažje poškodovana.

"Letos smo zabeležili že 23 naletov, eden od zaposlenih pa je ob taki nesreči žal tudi izgubil življenje," je dejala Duhovnikova. Po njenih besedah so Darsove strokovne službe storile vse, kar je bilo v njihovo moči, da bi povečale varnost in zaščitile zdravje zaposlenih na terenu.

Še kar nekaj rezerve pa Duhovnikova vidi na strani tistih, ki so zadolženi za osveščanje javnosti. S tem je soglašal tudi predsednik sindikata delavcev avtoceste Srečko Lorenčak. Po njegovih besedah se njihovo delo voznikom nemalokrat zdi nepotrebno ali pa ga razumejo zgolj kot oviro v prometu.

Tudi pooblaščenec generalnega direktorja policije za sodelovanje s sindikati Lado Bradač je opozoril na problem neustrezne opremljenosti policistov, ki je posledica pomanjkanja denarja. Bradač zato upa, da bo država v večji meri prisluhnila potrebi po nakupu sodobne opreme.

Predsednik sindikalne enote Darsa Alojz Borštnik je posebej opozoril na ogroženost nadzornikov, ki delo opravljajo sredi "živega prometa". Po Borštnikovih besedah bi bilo treba povečati delež elektronskega nadzora prometa. Tveganje po Borštnikovih besedah predstavljajo tudi nepotrebne cestninske postaje, ki jih še niso odstranili.

"Prav nepoznavanje zakonitosti cest s strani voznikov botruje tudi nesrečam, katerih žrtve so policisti, ki opravljajo svoje delo," je še opozoril prvi mož sindikata policistov Petrovič. Skupaj z ostalimi govorci je tudi pozval k čim boljšemu sodelovanju delodajalske in sindikalne strani pri odpravi tveganj dela na cesti.

Številni predavatelji na tacenskem posvetu predstavljajo delo zaposlenih na cesti, njihove odgovornosti in pristojnosti, predvsem pa okoliščine, ki ogrožajo varnost in zdravje zaposlenih. Prikazane bodo dosedanje sistemske, organizacijske in praktične rešitve v povezavi s cesto kot delovnim okoljem.