Ladja se med reševalno akcijo ni poškodovala, prav tako ni prišlo do razlitja nafte ali onesnaženja morja, so dejali na Upravi za pomorstvo. Reševanje je sicer potekalo kljub gosti megli nad koprskim zalivom.

Ladjo, ki se je ob nesreči s premcem pet metrov globoko pogreznila v blatno morsko dno, so izvlekli s pomočjo petih vlačilcev. V reševanju so poleg Uprave za pomorstvo sodelovali še civilna zaščita, policija in ostale pristojne službe.

Ko se bodo vremenske razmere izboljšale, bo ladja odplula v Luko Koper, sledil pa bo bolj podroben pregled. Pristanišče bo lahko zapustila šele, ko bo jasno, da je varna za nadaljnjo plovbo, in ko bodo poravnani stroški reševanja.

Neprilagojena hitrost

Vzrok nesreče, do katere je prišlo danes ob 8.50 zjutraj, je bila po mnenju direktorja Uprave za pomorstvo Toma Borovničarja neprilagojena hitrost. Ladja je namreč kljub zmanjšani vidljivosti, ki zaradi goste megle ni presegla 100 metrov, vozila s hitrostjo petih vozlov.

Že zato, ker se je ladja približevala sidrišču, bi morala biti njena hitrost znatno nižja, zaradi slabe vidljivosti pa ne bi smela preseči enega vozla, opozarjajo na upravi za pomorstvo. Opozoril, da se bliža plitkemu morju, poveljnik ni upošteval, in je hitrost zmanjšal, ko je bilo že prepozno.

Ladja se je obali Debelega rtiča približala skoraj pod pravim kotom in se s premcem zarila približno pet metrov globoko v muljnato dno. Po ugotovitvah potapljačev, ki so si ladjo ogledali z morja, je v mulj zakopane približno 15 do 25 metrov sicer 227 metrov dolge ladje.

Brez večjih poškodb

Ladja, ki ima na krovu več kot 66.500 ton premoga, sicer ni utrpela večjih poškodb. Med sondiranjem balastnih tankov so ugotovili, da dvojno dno ne pušča, do izpustov goriva pa ni prišlo. V dvojnem dnu niso našli prisotnosti goriva, zaoljenih vod ali polutanantov, kar zmanjšuje možnost, da bi med reševanjem lahko prišlo do onesnaženja.

Zaradi večje varnosti in lažjega reševanja so prečrpali gorivo iz sprednjega dela na krmo. Med nesrečo se ni poškodoval nihče od 22 članov kitajske posadke. Direktor pomorske inšpekcije Ivo Maraspin, ki je ladjo pregledal, je sicer odredil zaustavitev ladje in ji začasno odvzel dve spričevali.

Vodno gospodarsko podjetje Drava iz Ptuja, ki ima koncesijo za čiščenje priobalnih voda, je v bližino nasedle ladje že pripeljalo pregrade in pivnike za preprečitev izteka tekočin, ki bi lahko onesnažile morje.

Ladjo bodo izpred Debelega rtiča odpeljali v koprsko pristanišče. Luko bo lahko zapustila šele, ko bo jasno, da je varna za nadaljnjo plovbo, in ko bodo poravnani stroški reševanja. V slovenskem morju je leta 1983 že nasedla ladja, in sicer je šlo za dansko ladjo, ki je nasedla na Belih skalah pred Izolo. Nesreča je minila brez posledic za okolje.