Rovanšek je potrdil, da gre za letalo utva-75 v lasti Aerokluba Zagorje ob Savi. Preiskava identitete žrtev po njegovih besedah še poteka. Danes so opravili prvi del preiskave, več informacij pa bo dala danes uvedena preiskava. Kot je pojasnil, bodo rezultati njenega preliminarnega dela znani v enem mesecu, nadaljnja preiskava pa bo odvisna od njene zahtevnosti. Preiskati morajo namreč let, tehnični in pilotski del ter območje, zato lahko traja tudi eno leto.

Povedal pa je, da je bilo letalo pred strmoglavljenjem v zavoju oz. da je krožilo. Smeri njegovega prihoda preiskovalci še niso določili. Na novinarsko vprašanje, ali so se bali eksplozije, pa je Rovanšek odvrnil, da ne, saj so ukrepali pravočasno in po postopku.

Prav tako je povedal, da je z vodjem aerokluba v stiku in da pridobivanje podatkov o letalu poteka tako na direktoratu za civilno letalstvo kot pri lastniku letala.

O nesreči v okolici Izlak je bila policija obveščena okoli 10. ure dopoldne. Kraj nesreče je zavarovala, nato pa so si preiskovalci ogledali kraj nesreče. Tja so prišli tudi sorodniki žrtev nesreče.

Žrtvi letalske nesreče sta po neuradnih podatkih Trboveljčana, stara 22 in 29 let. Mlajši naj bi bil študent strojne fakultete, starejši pa njegov prijatelj. Letalo, sicer last Aerokluba Zagorje ob Savi, naj bi bilo staro okoli dvajset let, šlo pa naj bi za šolsko letalo.

Tik pred nesrečo naj bi po pričanju očividcev zelo nizko letelo nad krajem Izlake in komaj preletelo tamkajšnji cerkveni zvonik. Nato naj bi nekaj časa krožilo nad krajem, kamor je kasneje strmoglavilo.

Podatki o letalu

Na spletni strani Aerokluba Zagorje piše, da je utva-75, registrskih oznak S5-DCG, najnovejša pridobitev Aerokluba Zagorje. Letalo je namenjeno urjenju pilotov.

Model utva-75 izdelujejo v srbski tovarni športnih in učnih letal Utva v Pančevu, blizu Beograda. Leta 1975 je jugoslovansko vojno letalstvo podpisalo pogodbo s tovarno za novo dvosedežno letalo, namenjeno osnovnemu šolanju. Tako je nastalo nizkokrilno letalo kovinske konstrukcije, ki ga poganja Lycomingov motor s 180 KM. Prvič je letalo utva-75 poletelo maja 1976.

Petnajsta brigada vojnega letalstva Slovenske vojske je bila ustanovljena leta 1991 s petimi helikopterji različnih tipov in lahkimi šolskimi letali utva-75. Obrambno ministrstvo je letala vrste utva-75 v maju 2005 prepustilo v upravljanje Letalski zvezi Slovenije, ki jih je razdelila aeroklubom, vendar so zaradi dragih stroškov vzdrževanja večinoma na tleh, sicer pa letalski nadzorniki doslej niso opazili težav pri letalih tipa utva-75, je zapisano na spletni strani Aerokluba Zagorje.

Nestabilno letalo pri majhnin hitrostih?

Predsednik Letalske zveze Slovenije Zmago Jelinčič je dejal, da je težko govoriti o vzroku današnje letalske nesreče v okolici Izlak, v kateri sta umrli dve osebi. Pravi, da dogodkov ne bi prehiteval, možno pa je, da je pilot letel s premajhno hitrostjo in je enostavno izgubil vzgon ter strmoglavil.

Letalo tipa utva-75 je, pravi Jelinčič, precej staro jugoslovansko letalo, ki je lahko pri minimalnih hitrostih zelo nestabilno. Če je na primer "želel kdo pokazati neko zadevo, prešel na minimalno hitrost ter potegnil ven zakrilca, je lahko izgubil vzgon in strmoglavil".

Jelinčič je spomnil, da se je nekaj podobnega z istim tipom letala že zgodilo na Koroškem pred 15 leti. Drugače pa so bila ta letala po njegovih besedah namenjena za prešolanje v vojski in so jih nekaj dali tudi v civilno rabo. Tako aeroklubi kot Slovenska vojska jih imajo na svojem seznamu, vsega skupaj v Sloveniji pa je letal tipa utva-75 po Jelinčiču okrog deset.

V zvezi s starostjo tovrstnih letal - strmoglavljena utva-75 naj bi bila stara okoli dvajset let - pa predsednik Letalske zveze Slovenije meni, da je vsako letalo "varno, če je servisirano, vzdrževano in če pilot leti po pameti".

Sicer pa je vzdrževanje letal v državni pristojnosti, saj so potrebni občasni pregledi motorja, kot tudi letal in letalnih površin. "Poleg tega pa mora vsak pilot pred poletom preveriti delovanje letala, pregledati, če so vse krmilne površine proste in delujejo ter drugo. Skratka, treba je opraviti predpoletni pregled," je povedal.

Jelinčič pravi, da imamo v Sloveniji še starejša letala, recimo PO2 v Slovenj Gradcu in letalo, ki je bilo narejeno leta 1936 in je oldtimer. In ta letala po Jelinčičevih besedah prav tako letijo. "Ni problem leteti s starim letalom, če je pravilno vzdrževano," je še izjavil Zmago Jelinčič.