Evropska komisija je prodajo delov glasbene založbe EMI zahtevala, ker jo je skrbelo, da bi imelo sicer združeno podjetje skupaj preveč moči in bi lahko vsiljevalo višje cene in slabše pogoje delovanja digitalnim ponudnikom glasbe, kot je Applov Itunes, preko katerih pride glasba neposredno do potrošnikov.

"Zelo pomembne zaveze, ki jih je predlagal Universal, bodo zagotovile ohranitev konkurence v glasbeni industriji, evropskim potrošnikom pa uživanje vseh koristi te industrije," je poudaril komisar za konkurenco Joaquin Almunia, ki je tudi sam eden od navdušencev nad Beatli.

Universal bo na primer moral prodati del družbe EMI, imenovane Parlophone, ki predstavlja mednarodne zvezde, kot so Pink Floyd, Kylie Minogue, David Bowie, Tina Turner, David Guetta, Lilly Allen, Duran Duran in Coldplay, pa tudi njeno francosko podružnico in klasične glasbene znamke.

Universal, v lasti francoskega medijskega in telekomunikacijska velikana Vivendija, je ponudbo za nakup EMI od ameriške banke Citigroup v višini 1,5 milijarde evrov predložil novembra. V prevzem ni vključen del hiše EMI, ki je bila aprila ob soglasju Bruslja prodana skupini vlagateljev na čelu s Sonyjem za 1,6 milijarde evrov.

Združitev glasbenih založb Universal in EMI pomeni, da se bo število svetovnih velikanov glasbenega založništva skrčilo s štiri na tri. Preostali dve veliki glasbeni založbi sta Warner Music Group in Sony Music Entertainment.